اخبار داغ

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی:

تقویت شبکه های اجتماعی داخلی و آسیب پذیری حداقلی راهکار جلب رضایت مردم است/ مجلس قوانین مرتبط با اطلاعات شخصی افرادجامعه را محکمتر کند

تقویت شبکه های اجتماعی داخلی و آسیب پذیری حداقلی راهکار جلب رضایت مردم است/ مجلس قوانین مرتبط با اطلاعات شخصی افرادجامعه را محکمتر کند
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مقام معظم رهبری سوء استفاده از اطلاعات شخصی افراد جامعه را از لحاظ دینی امری خلاف شرع می دانند که به دنبال آن مجلس شورای اسلامی هم باید در این مسیر قوانین خود را محکمتر کند تا این ماجرا در داخل حل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حسن بنیانیان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با راه آرمان با طرح این سوال که آیا بقیه کشورها همچون ما سعی دارند خود را از تلاش هایی که در فرآیند جهانی شکل می گیرد؛ مصون کنند، اظهار کرد: با این روند قدرت دولت های محلی تضعیف و شرکت های بین المللی و جریان های سرمایه داری جهانی، تلاش دارند تا بسیاری از تحولات جوامع را به منظور منافع اقتصادی در دست گیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان , راه آرمان,

وی تصریح کرد:گاهی به منظور رسیدن به این منافع اقتصادی مستلزم ایجاد تغییرات سیاسی در کشورها می شود همانگونه که بعضا بر فرهنگ این کشورها به منظور بهره گیری از سرمایه های اقتصادی آن کشورها کار می شود.

,

این مقام مسئول با اشاره به مطلب فوق عنوان کرد:به منظور ایجاد یک تحول فرهنگی باید در اذهان افراد جامعه مد نظر به تدریج فضایی را القا کنند که مصرف کننده کالای خارجی یک کشور خاص شوند که به دنبال آن افراد از محصولات خودشان دور شوند و گرایش جدی درونی نسبت به مصرف کالای خارجی پیدا خواهند کرد.

,

بنیانیان  با بیان اینکه روش فوق الذکر را در بسیاری از کشورهای جهان سوم انجام داده اند، ابراز کرد: فیلم هایی که از کشورهای توسعه یافته نمایش می دهند یکی از آثارش ایجاد جاذبه بر مصرف کالاهای خارجی می باشد.

,

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه هدف مد نظر هدف اقتصادی می باشد اما شرایط به واسطه پیوستگی ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی متفاوت خواهد بود، بیان کرد: بر همین اساس تلاش دارند که با ابزارهای مدرن و جدید همانند اینترنت و استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی بهره گیری کنند.

,

وی با بیان اینکه این مسئله بین تمامی کشورها وجود دارد وکشورهای ضعیف و در حال توسعه در این رابطه آسیب پذیر تر هستند، اظهار کرد: ما به عنوان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک تفکر و اندیشه ای را برای خودمان انتخاب کرده ایم و این تفکر به ما می گوید که با ظلم حاکم بر روابط بین الملل در برابر استکبار جهانی مبارزه کنیم.

,

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه آنان به صورت خاص تلاش دارند تا قدرت و نفوذ ما در اداره جامعه تضعیف شود، اذعان کرد: کشور ما در شرایطی قرار دارد که با توجه به مطیت ها و ظرفیت های فرهنگ ایران توانسته ایم انقلاب را به وجود آوریم و بر اساس آن نظامی را ایجاد کنیم که تا امروز ماندگار شده است.

,

بنیانیان ضمن بیان اینکه توطئه جدی آنها این است که در تمامی ابعاد گوناگون بر کشور ما هر چه زودتر تسلط پیدا کنند، ابراز کرد: با عربستان به صورت سنتی در رقابت بوده ایم و این کشور دچار یأس و نا امیدی شده است و این در حالی است که نظام جمهوری اسامی در منطقه پیدا کرده است.

,

وی با تأکید بر اینکه به منظور حفظ اقتدار نظام و هویت اسلامی در کشور باید تمهدیدات بسیار زیاد پیش بینی شود، گفت: آنان امروزه از جهل و نادانی بخشی از افراد جامعه ما نسبت به استفاده از ابزارها و کالاهای خارجی استفاده کرده و در تلاش هستند تا که نوعی بی اعتمادی را نسبت به استفاده از شبکه های و ابزارهای داخلی القاء کنند و افرادی هم ناخواسته این مسئله را تشدید می کنند.

,

بنیانیان ادامه داد: بر همین اساس مقام معظم رهبری به ناچار وارد صحنه می شوند و سوء استفاده از اطلاعات شخصی افراد جامعه را از لحاظ دینی امری خلاف شرع می دانند که به دنبال آن مجلس شورای اسلامی هم باید در این مسیر قوانین خود را محکمتر کند تا این ماجرا در داخل حل شود.

,

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان با بیان اینکه به منظور جلب رضایت مردم ضرورت دارد کار فرهنگی در این راستا انجام شود، خاطر نشان کرد: باید با سرعت بتوانیم شبکه های اجتماعی داخلی خودمان را تقویت و آسیب پذیری آن را به حداقل برسانیم  که حل این مسئله مستلزم این است که نخبگان به این جمع بندی و باور برسند و نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه