اخبار داغ

گفتگوی تحلیلی هانی زاده با دانا درباره اقدام حوثی ها در بستن تنگه باب المندب؛

بستن باب المندب پاسخی قاطع به تجاوزات عربستان بود/ بازار نفت جهان دچار نوسانات شدیدی خواهد شد/ ضرب شصت یمنی ها در مقابله با تهدیدات عربستان

بستن باب المندب پاسخی قاطع به تجاوزات عربستان بود/ بازار نفت جهان دچار نوسانات شدیدی خواهد شد/ ضرب شصت یمنی ها در مقابله با تهدیدات عربستان
کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: حرکت انقلابی حوثی ها و اقدام آن ها در بستن تنگه استراتژیک باب المندب یک اقدام و یک پاسخ قاطع و کوبنده به تجاوزات عربستان است.
[

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به اقدام اخیر حوثی ها در بستن تنگه باب المندب، اظهار داشت: این اقدام یک پاسخ قاطع و کوبنده به تجاوزات رژیم آل سعود است؛ همچنین پرتاب موشک های بالستیک به فرودگاه ابوظبی در امارات متحده نشان می دهد که موازنه قدرت، اکنون به سمت و به نفع نیروهای انقلاب و انصارالله در یمن حرکت می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی تصریح کرد: تنگه باب المندب یکی از مهم ترین تنگه های جهان است که اگر رژیم آل سعود و هم پیمانان این رژیم بخواهند به تجاوزات خودشان علیه ملت یمن ادامه دهند، قطعاً مسائل پیچیده ای در منطقه بوجود خواهد آمد و در حقیقت بازار نفت جهان دچار نواسانات شدیدی خواهد شد.

,

 

,

کارشناس مسائل خاورمیانه خاطر نشان کرد: این حرکت انقلابی که مردم یمن و همچنین انصارالله صورت دادند، در حقیقت تائیدی بر تهدیدات اخیر عربستان بود و همچنین تائیدی بر اینکه ابتکار عمل میدانی همچنان در دست انصار الله است و هرگاه که اراده کنند، می توانند امنیت این تنگه مهم و استراتژیک را دچار مخاطره کنند.

,

 

,

هانی زاده بیان داشت: به نظر می رسد که عربستان و همچنین آمریکا و غرب، پیام حرکت اخیر انصارالله در نا امن کردن تنگه باب المندب را به خوبی رمزگشایی کردند و باید در سیاست های خودشان نسبت به مردم یمن تجدید نظر کنند.

,

 

,

وی افزود: این یک حرکت هوشمندانه و یک پیام بسیار شفاف و واضح از سوی انصارالله و ملت یمن است که اگر غربی ها به تجاوزات خودشان علیه مردم یمن ادامه دهند در حقیقت پیامدهای خطرناکی برای صلح جهانی و بازرهای نفت به دنبال خواهد داشت.

,

 

,

نفوذ آمریکا و غربستان در منطقه/ شکست ائتلاف عربستان علیه مردم یمن شکست خواهد خورد

, نفوذ آمریکا و غربستان در منطقه/ شکست ائتلاف عربستان علیه مردم یمن شکست خواهد خورد,

کارشناس مسائل خاورمیانه عنوان کرد: طبیعی است که آمریکایی ها نمی توانند با نیروهای انقلابی مبارزه کنند و هرچه در طول سه سال گذشته در توان داشتند، علیه مردم یمن به کار گرفتند؛ اما یک مقوله بسیار مهم تاریخی و ژئوپلیتیکی که در مورد یمن وجود داشته است که هرگاه نیروهای خارجی به این ملت تجاوز کردند و یک عمل نظامی علیه مردم یمن انجام دادند، این نیروها سرانجام در برابر ملت یمن شکست خوردند و این یک مقوله بسیار مهم تاریخی است که در مورد مردم یمن صادق است.

,

 

,

هانی زاده ابراز داشت: در طول سال های اخیر و چند دهه گذشته، هرگاه نیروهای خارجی به مردم یمن تجاوز کردند، با شکست مواجه شدند و این نشانه اراده قدرتمند، اراده دفاع و مقابله با تجاوزات خارجی ملت یمن است که همواره در مردم یمن نهادینه شده و اکنون شرایط میدانی به گونه ای است که عربستان ناچار خواهد شد که در برابر مردم یمن پرچم سفید را بالا ببرد.

,

 

,

چالش های عربستان در حوزه فروش نفت و امنیتی

, چالش های عربستان در حوزه فروش نفت و امنیتی,

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: اخیراً نیروهای انقلابی یمن 2 کشتی نظامی عربستان را در تنگه باب المندب هدف قرار دادند، اما عربستان مدعی شده است که کشتی های نفتی مورد حمله قرار گرفته است.

,

 

,

حسن هانی زاده در پایان تصریح کرد: هدف عربستان این است که یک اجماع بین المللی دیگری علیه ملت یمن ایجاد کند، اما به هر حال چه کشتی های نفتی و چه کشتی های نظامی عربستان و هم پیمانان عربستان هدف توپخانه و موشک های بالستیک مردم یمن قرار گرفته باشد، همه این ها نشان می دهد که عربستان با شکست مواجه شده است و آمریکا، رژیم صهیونیستی، امارات متحده و کشورهایی که به نوعی در تجاوز عربستان علیه مردم یمن شریک بودند، باید در برابر اراده مردم یمن تسلیم شوند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه