اخبار داغ

رئیس جمهور در کرمانشاه بعد از افتتاح چندین طرح در کرمانشاه:

سامانه گرمسیری بزرگترین طرح توسعه آب و خاکی تاریخ کشور است/ افتتاح هر طرح عظیمی یک ضربه بزرگ بر دشمنان است/ قدرت آمریکا به اندازه بلندی زبانش نیست

سامانه گرمسیری بزرگترین طرح توسعه آب و خاکی تاریخ کشور است/ افتتاح هر طرح عظیمی یک ضربه بزرگ بر دشمنان است/ قدرت آمریکا به اندازه بلندی زبانش نیست
با حضور رئیس جمهور در کرمانشاه قطعه اول سامانه آب‌های گرمسیری این استان به بهره برداری رسید. با افتتاح این طرح آب مورد نیاز 18 هزار و 500 هکتار از اراضی کرمانشاه تامین شد. تکمیل این پروژه 4 هزار میلیارد تومان هزینه داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصاد، حسن روحانی صبح امروز در آئین افتتاح چند طرح در کرمانشاه اظهار داشت: سامانه گرمسیری این منطقه را کاملاً متحول خواهد کرد و امیدواریم که مجموعه این طرح‌ها توسعه بزرگی را برای منطقه غرب کشور ایجاد کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد,

وی با بیان اینکه استان کشور با آب‌های مرزی ارتباط دارند که می‌تواند منبع خیر و برکت برای آنها باشد، افزود: این طرح‌ها شاید بزرگترین طرح افتتاحی توسعه منابع آب و خاک در تاریخ کشور است و امنیت غذایی کشور و توسعه و تحول این منطقه را به دنبال دارد.

,

رئیس جمهور تصریح کرد: در زمان مرحوم هاشمی این طرح را مطرح می‌کردیم و در زمان دولت اصلاحات در شورای عالی امنیت ملی تصویب کردیم.

,

وی با اشاره به اینکه منابع آبی قابل قبولی امسال داریم و مجموع سدهای کشور ۸۰ درصد ذخایر آنها پر است، عنوان کرد: ۲۳ میلیارد مترمکعب آب در سدهای خوزستان فقط داریم و از اول فروردین تا امروز ۳۲ میلیارد مترمکعب آب ذخیره شده است.

,

روحانی همچنین با اشاره به سیل اخیر تصریح کرد: دولت در حد توان برای جبران خسارت‌های سیل کمک می‌کند.

,

وی با بیان اینکه با این سدها گردشگری باید یک تحول بزرگ را ایجاد کند، گفت: از رهبر انقلاب به دلیل موافقت در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی تشکر و سپاسگزاری می‌کنم.

,

رئیس جمهور خاطر نشان ساخت: این روز، روزی است که از سال ۸۲ برسیم به افتتاح این پروژه بزرگ و انشاالله برای ادامه کار را هم تأمین می‌کنیم.

,

وی اذعان کرد: طرح باید تکمیل شود و مجموعاً تاکنون در دولت یازدهم و دوازدهم ۳۷ سد و بند تکمیل شده است و ۵ مورد دیگر باید تکمیل شود و این کار عظیمی است.

,

روحانی بیان داشت: در این روزهایی که عربده کشی دشمنان بیشتر شده مردم شاهد ایستادگی، مقاومت و تلاش هستند و هر افتتاح طرح عظیمی یک ضربه بزرگی بر دشمنان است.

,

وی ادامه داد: اگر حتی از فروش نفت به ما فشار بیاورند از جای دیگری جبران می‌کنیم و حتی این حرف‌ها بی‌پایه است و قدرت آمریکا به حد بلندی زبانشان نیست.

,

رئیس جمهور با بیان اینکه باید برگردیم به نقطه عقلانیت، آنها از این نقطه دور شده‌اند، افزود: ما منطقه را بهتر از آنها می‌شناسیم، فداکاری مردم ما بالاتر از تصور آنهاست و از اینجا به بعد این طرح با مردم است که به صحنه بیایند.

,

وی عنوان کرد: ما با هیچکس دشمنی نداریم اما در برابر هیچ توطئه‌ای دست روی دست نمی‌گذاریم.

,

روحانی بیان داشت: ایران بزرگ ما در طول هزاران سال مقاومت کرده و ملت متحد ما همچنان اتحادشان را حفظ می‌کنند و به روزهای شادمانی مردم هم می‌رسیم.

,

وی ابراز داشت: امیدوارم این کار بزرگ ملی ۶,۸۰۰ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده و کار عظیم و بزرگی برای این طرح‌ها انجام شده است.

,

وی افزود: ما همواره با آقای هاشمی رفسنجانی راجع به طرح در دوران ریاست‌جمهوری ایشان بحث می‌کردیم و در دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی نیز آن را به شورای عالی امنیت ملی بردیم و در همان وقت هم که فکر می‌کنم آقای مهندس بی طرف وزیر بود،آقای مهندس اردکانیان می آمدند و ما جلسات مستمری را در دبیرخانه برای تصویب نهایی این طرح داشتیم.

,

رئیس جمهور ادامه داد: این طرح را نهایتا در شورای امنیت ملی تصویب و پیگیری کردیم و یکی از افرادی که به طور مداوم از من راجع به این طرح‌ها سوال می‌کردند مرحوم آقای هاشمی بود.

,

وی تصریح کرد: باید از همه کسانی که در این زمینه دیروز و امروز تلاش کردند یاد کنیم از مهندس چیت چیان که خیلی از این طرح‌ها قرار بود در دوره مسئولیت ایشان باشد و اکنون که این کار بزرگ و عظیم انجام گرفته من از همه از مسئولین دولتی، از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، مسئولین استانی و همه مسئولین مربوط با آب و خاک، کشاورزی و نیرو در این استان و استان‌های همجوار تشکر می کنم.

,

روحانی ادامه داد: این طرح در واقع از کردستان شروع میشود و به کرمانشاه می آید و سپس به ایلام می رود و این طرح، طرح بسیار عظیمی است.

,

رئیس جمهور تاکید کرد: من در اینجا می خواهم به مسئولین گردشگری کشور تذکر و یادآوری کنم که این طرح ها - مخصوصاً امسال که سال بسیار خوبی است و منابع آبی ما منابع آبی قابل قبولی بوده و ۸۰ درصد مخازن مجموعه سدهای کشور پر است و الان شاهد ۲۳ میلیارد مترمکعب آب در سدهای خوزستان هستیم، از این ظرفیت استفاده کنند.

,

 

,

, ,

 

,

به گزارش مرصاد، با آغاز فعالیت قطعه اول این طرح که طول آن 50 کیلومتر است، آب مورد نیاز 18 هزار و 500 هکتار از اراضی کرمانشاه تأمین می‌شود.

سد شهدای ازگله که امروز مورد بازدید رئیس جمهور قرار گرفت ، قابلیت تنظیم 30 میلیون متر مکعب آب را داراست.

,
,
,

آئین افتتاح و بهره برداری سد و شبکه آبیاری جامیشان (بین دو شهرستان سنقر و صحنه) نیز با حضور روحانی برگزار شد.

,

گفتنی است، مطالعات سد و شبکه آبیاری جامیشان سال ۸۸ آغاز و نیز عملیات اجرایی آن سال ۹۱ آغاز شده است و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح هزینه شده است.

,

عملیات احداث سد مخزنی شرفشاه گیلانغرب نیز خرداد ۸۹ آغاز شده است و دریاچه سد ۴۲۰ هکتار با قابلیت ذخیره سازی بیش از ۱۳۱ میلیون متر مکعب است و می تواند آب مورد نیاز ۴۸۰۰ هکتار زمین کشاورزی و بخش‌های مختلف را تأمین کند.

,

طرح تونل انتقال آب نوسود و بند انحرافی هیروی نیز بخشی از طرح بزرگ تأمین آب دشت‌های گرمسیری غرب کشور است که به طول ۴۸ کیلومتر و در دو قطعه اجرایی شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه