اخبار داغ

آن چه در خطبه‌های نمازجمعه استان مطرح شد؛

کسانی مانند شهید مدرس را به مجلس بفرستیم

کسانی مانند شهید مدرس را به مجلس بفرستیم
امام جمعه یاسوج گفت: سعی کنیم در انتخابات آینده که در واقع جشن چهل سالگی انتخابات است افرادی شبیه مدرس را انتخاب کنیم، اینگونه نباشد که برای رضایت خودم، برای فامیل و برای اینکه وامی بگیرم به کسی رای دهم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از امام‌جمعه یاسوج در خطبه‌های نمازجمعه این شهر ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی به موضوع طرح تقسیم فلسطین اشاره کرد و گفت: قرار بود فلسطین در اختیار صهیونیست ها قرار بگیرد، بی تفاوتی سازمان های حقوق بشر و حمایت بی دریغ استعمارگران باعث شد فلسطینی ها سرزمین خود را از دست بدهند و آواره شوند و در طول این شصت سال شهید دهند کسانی که مدعی طرفدار حقوق بشر هستند طرفدار رژیم غاصب و کودک کش اسراییل هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, امام‌جمعه یاسوج در خطبه‌های نمازجمعه این شهر ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی به موضوع طرح تقسیم فلسطین اشاره کرد و گفت: قرار بود فلسطین در اختیار صهیونیست ها قرار بگیرد، بی تفاوتی سازمان های حقوق بشر و حمایت بی دریغ استعمارگران باعث شد فلسطینی ها سرزمین خود را از دست بدهند و آواره شوند و در طول این شصت سال شهید دهند کسانی که مدعی طرفدار حقوق بشر هستند طرفدار رژیم غاصب و کودک کش اسراییل هستند.,

حجت الاسلام حسینی گفت: صهیونیست ها برای همه انسان ها خطرناک است شعار می دهند که از  فرات تا نیل مال ماست، روزی می‌آید که اسراییل جنایت کار و کودک کش از صحنه روزگار محو می شود.

, حجت الاسلام حسینی گفت: صهیونیست ها برای همه انسان ها خطرناک است شعار می دهند که از  فرات تا نیل مال ماست، روزی می‌آید که اسراییل جنایت کار و کودک کش از صحنه روزگار محو می شود.,

وی به ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی اشاره کرد و گفت: امام هادی(ع) درباره ایشان فرمودند " هر کس قبر ایشان را زیارت کند مثل این است مقبره امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کرده است ".

, وی به ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی اشاره کرد و گفت: امام هادی(ع) درباره ایشان فرمودند " هر کس قبر ایشان را زیارت کند مثل این است مقبره امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کرده است ".,

امام جمعه یاسوج در ادامه به شهادت شهید مدرس و روز مجلس اشاره کرد و گفت: انتخابات مجلس در پیش است امام (ره) فرمودند "سعی کنید مانند مدرس ها را به مجلس بفرستید"، البته مانند مدرس کم پیدا می شود اما کسانی که ویژگی های مدرس را دارند مورد توجه قرار دهید؛ دین شناس، علاقمند به مردم، ظلم ستیز و استعمار ستیز، ساده زیست، دشمن شناس و نفوذی شناس بود.

, امام جمعه یاسوج در ادامه به شهادت شهید مدرس و روز مجلس اشاره کرد و گفت: انتخابات مجلس در پیش است امام (ره) فرمودند "سعی کنید مانند مدرس ها را به مجلس بفرستید"، البته مانند مدرس کم پیدا می شود اما کسانی که ویژگی های مدرس را دارند مورد توجه قرار دهید؛ دین شناس، علاقمند به مردم، ظلم ستیز و استعمار ستیز، ساده زیست، دشمن شناس و نفوذی شناس بود.,

وی افزود: نفوذی شناس خیلی مهم است، سعی کنیم در انتخابات آینده که در واقع جشن چهل سالگی انتخابات است افرادی شبیه مدرس را انتخاب کنیم، اینگونه نباشد که برای رضایت خودم، برای فامیل و برای اینکه وامی بگیرم به کسی رای دهم. اگر انسجام خود را حفظ کنیم و از رهبری حمایت کنیم دشمن هرگز پیروز نمی شود تنها راه مبارزه ما اتحاد و انسجام و تبعیت از رهبر شجاع و بصیر است.

, وی افزود: نفوذی شناس خیلی مهم است، سعی کنیم در انتخابات آینده که در واقع جشن چهل سالگی انتخابات است افرادی شبیه مدرس را انتخاب کنیم، اینگونه نباشد که برای رضایت خودم، برای فامیل و برای اینکه وامی بگیرم به کسی رای دهم. اگر انسجام خود را حفظ کنیم و از رهبری حمایت کنیم دشمن هرگز پیروز نمی شود تنها راه مبارزه ما اتحاد و انسجام و تبعیت از رهبر شجاع و بصیر است.,

حسینی به موضوع گرانی بنزین اشاره کرد و گفت: دشمنان فکر کردند می توانند از این فرصت سوء استفاده کنند و امنیت کشور را از بین ببرند دشمن همیشه آماده و بیدار است، راه مقابله بیدار بودن ملت در برابر استعمار گران است، به لطف خدا و عنایت امام زمان و هدایت رهبر انقلاب و بصیرت ملت ایران تمام نقشه های آنها نقش بر آب شد و مکر آنها خنثی شد و مکر آنها به خودشان بازگشت روسیاهی برای حامیان این شرارت ها باقی ماند و پیروزی نصیب ملت ایران شد.

, حسینی به موضوع گرانی بنزین اشاره کرد و گفت: دشمنان فکر کردند می توانند از این فرصت سوء استفاده کنند و امنیت کشور را از بین ببرند دشمن همیشه آماده و بیدار است، راه مقابله بیدار بودن ملت در برابر استعمار گران است، به لطف خدا و عنایت امام زمان و هدایت رهبر انقلاب و بصیرت ملت ایران تمام نقشه های آنها نقش بر آب شد و مکر آنها خنثی شد و مکر آنها به خودشان بازگشت روسیاهی برای حامیان این شرارت ها باقی ماند و پیروزی نصیب ملت ایران شد.,

وی در بخش دیگری به موضوع آب و خاک به عنوان دو نعمت الهی اشاره کرد و گفت: آب مایه حیات و خاک منشأ رویش زندگی انسان است پیامبر فرمود هرکس آب داشته باشد و زمین داشته باشد و فقیر باشد خداوند فقر را از او جدا نمی کند "؛ ممکلت های صنعتی در اوج صنعت قرار دارند صنعت های بزرگ دارند اما کشاورزی را فراموش نکرده اند قدر آب و خاک را بدانیم از این دو نعمت بزرگ نگهداری کنیم و از وجود آنها استفاده کنیم.

, وی در بخش دیگری به موضوع آب و خاک به عنوان دو نعمت الهی اشاره کرد و گفت: آب مایه حیات و خاک منشأ رویش زندگی انسان است پیامبر فرمود هرکس آب داشته باشد و زمین داشته باشد و فقیر باشد خداوند فقر را از او جدا نمی کند "؛ ممکلت های صنعتی در اوج صنعت قرار دارند صنعت های بزرگ دارند اما کشاورزی را فراموش نکرده اند قدر آب و خاک را بدانیم از این دو نعمت بزرگ نگهداری کنیم و از وجود آنها استفاده کنیم.,

********************************

خطبه های نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی اقامه شد.

حجت الاسلام افروغی ابتدا با تاکید بر لزوم کسب حلال و انجام امور حلال،گفت:خداوند همه لذایذ را در حلال قرار داد و هیچ درمان جسمی و روحی را در حرام قرار نداده است.

,
,
,
,
,


وی افزود: انتخابات مجلس یازدهم از چندین جهت دارای اهمیتی خاص است،باید نماینده ای باشد که بار مسئولیت بیانیه گام دوم انقلاب را به خوبی به دوش بکشد.

,
,


حجت الاسلام افروغی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر جوان گرایی در انتخابات،گفت:کاش استان ما هم می توانست یک نماینده جوان،انقلابی و کسی که اهل معامله نباشد،به مجلس می فرستاد.

,
,


وی با بیان اینکه نمایندگان فعلی مجلس بر سر میراث عظیم شهدا و سرمایه بزرگ مردم و ولایت قرار دارند،افزود:نماینده مجلس باید تمام این سرمایه ها را در نظر بگیرد و احساس وظیفه کند.

,
,


امام جمعه شهر لیکک در ادامه گفت:مردم به سمت بنگاه های تولید بصیرت بروند و ملاک های انتخاب را از آنجا بگیرند ؛البته بهترین ملاک توصیه ها و فرمایشات مقام معظم رهبری در این راستاست.

,
,


حجت الاسلام افروغی تصریح کرد:با توجه به اینکه دشمن امسال برای ایجاد فتنه تمامی نیروهای خود را در انتخابات به میدان می آورد،مردم باید ورود پیدا کنند.

,
,


وی گفت:خاطراتی خوبی از انتخابت گذشته در بهمئی نداریم،باید تجربیات سال های گوناگون و پیش گویی های رهبر انقلاب این افق را روشن کرد که دشمنان ما با هر ابزاری به میدان آیند به فضل الهی شکست می خورند.

,
,


حجت الاسلام افروغی با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور و وزیر کشور،خاطرنشان کرد:این دیدگاه مسئولان دردی از درد مردم را کم نمی کند.

,
,


وی گفت:وزیر کشور اعلام کرد که همه جایگاه داران بنزین خبر دار بودند:این چه رئیس جمهوری است که با این شرایط از این تصمیم تا آخرین لحظه بی خبر بود.

,
,


امام جمعه شهر لیکک در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه امروز گفت:در بازدیدهایی که به همراه مسئولان داشتیم ،اختلاف قیمت هست که انتظار داریم همه بازاریان به لقمه خود توجه کنند و هم مسئولان با متخلفین برخورد کنند.

,
,


وی در رابطه با افراد دستگیر شده در اغتشاشات اخیر گفت:انتظار داریم با همه افراد یکسان برخورد نشود،دانش آموزی که سن و سال ندارد و در جریان نبود با این افراد با رأفت اسلامی برخورد شود اما با طراحان که کلاه سر مردم گذاشتند برخورد شدید شود و به اشد مجازات برخورد شود.

,
,

*******************************

,

حجت الاسلام سید نورالله افشار ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سخنان رهبرانقلاب در جمع بسیجیان در باره غائله اخیر،اظهار کرد: خلاصه کلام رهبری این است که این غائله یک توطئه بزرگ و عظیم و پیچیده، با هزینه هنگفت استکبارجهانی وصهیونیسم جهانی بود.

,

امام جمعه چرام عنوان کرد: و اینکه ملت بزرگ ایران با حضور حماسه آفرین خود در یک هفته اخیر، این توطئه را نابود کرد.

,

وی افزود: دو هفته اخیر و پس از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین یکی از بزرگترین نگرانی های مردم ،ثبات در بازار و کنترل قیمت کالاهای اساسی در استان و شهرستان بود،با توجه به جو روانی که  در اثر گران شدن بنزین به وجود آمده است، نظارت بر بازار باید با شدت و جدیت بیشتری دنبال شود.

,

خطیب جمعه چرام گفت: در بعضی کالاها قیمت ها بالا رفته و گران شده است و چنین امری فشار مضاعف بر عموم مردم دارد،سازمان بزرگ صنعت و معدن باید در بازار حضورش را پر رنگ تر کند و با متخلفان برخورد بازدارنده در گران فروشی را داشته باشد.

,

وی ادامه داد: شاید برادران محترم بگویند ما حضور داریم، قطعا باید حضور داشته باشند فلسفه وجودی این سازمان همین حضور ونظارت در بازار است،آنچه مهم است ،حضور باید بازدارنده باشد، تخلفات در احتکار ، گران فروشی ،کم فروشی و… به حداقل برسد.

,

حجت الاسلام افشار ابراز کرد: مسئولان عالیرتبه نظام در کنترل قیمت اجناس وعده به مردم دادند و این وعده به عهده صنعت و معدن و تعزیرات است.

,

******************************

,

حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت به تبیین بیانات رهبری در جمع بسیجیان پرداخت و اظهار داشت: رهبر انقلاب در این دیدار در ارتباط با فلسفه و خدمات بسیج در جنگ سخت و جنگ نرم نکات مهمی ایراد فرمودند که باید مورد توجه قرار گیرند.

,

امام جمعه موقت دهدشت با اشاره به فرموده رهبر انقلاب مبنی بر تشکر و قدردانی عمیق از ملت ایران به خاطر خنثی نمودن توطئه‌های دشمنان طی این مدت، گفت: دشمن هنوز این ملت را نشناخته است.

,

تقوی ادامه داد: این ملت نه تنها امروز آینده هم با بصیرت هر دسیسه دشمن را زیر نظر می‌گیرند و پاسخ خواهند.

,

وی سالروز بزرگداشت شیخ مفید را یادآور شد و در بیان ویژگی‌های این عالم تصریح کرد: شیخ مفید از علمای بزرگ شیعه بود که با علم استدلالی‌اش در برابر همه مکاتب آن روز توانست از اسلام دفاع کند.

,

تقوی افزود: همه علمای آن زمان به این علم عالم بزرگ اعتراف داشتند.

,

امام جمعه موقت دهدشت سالروز شهادت آیت‌الله مدرس را از دیگر مناسبت‌های پیش‌رو برشمرد و گفت: این عالم شهید در برابر ظلم رضاخانی ایستادگی کرد.

,

تقوی اظهار داشت: علت اینکه این علمای بزرگ را یاد می‌کنیم به این خاطر است که اگر علما نبودند اسلام به ما نمی‌رسید.

,

وی در بخش دیگری از سخنانش ویژگی انسان‌های باتقوا از منظر قرآن و اهمیت صدق و راستگویی از دیدگاه مکتب اسلام را تشریح کرد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه