اخبار داغ

کنگره ملی بزرگداشت ۹۲ هزار شهید بسیجی برگزار می‌شود

کنگره ملی بزرگداشت ۹۲ هزار شهید بسیجی برگزار می‌شود
مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج از برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره ملی بزرگداشت ۹۲ هزار شهید بسیجی در سیزدهم آذرماه در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار «احمد حق‌طلب» صبح دوشنبه در نشست خبری اجلاسیه نهایی کنگره ملی بزرگداشت ۹۲ هزار شهید بسیجی اظهار داشت: دفاع مقدس یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین وقایع تاریخی ماست. ایران بخش‌های وسیعی از سرزمین‌های مهم و ارزشمند خود را با تلنگری از سوی کشورهایی که ابرقدرت نشده بودند، از دست داد. گاهی تلنگری نبود و با دستور کشورهای استعماری به حاکمان ترسو بخشی از کشورمان جدا می‌شد.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با بیان جمهوری اسلامی پس از انقلاب با نیروی مسلح نوپا و در شرایط تحریم و محاصره درگیر جنگ می‌شود، افزود: اگر جنگ تحمیلی را جنگ جهانی بدانیم سخن گزافی نیست بلکه دو بلوک شرق و غرب با هم متحد و حدود ۴۰ کشور اروپایی و مرتجع عرب به آنها پیوسته و به سرکردگی صدام به ایران حمله می‌کنند و به جای آنکه یک وجب از کشور بدهیم یا زیر بار یک معاهده ننگین برویم، شکوهمندانه و پیروزمندانه از آن بیرون آمدیم.  
,
 
,
مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج ادامه داد: رضاخان بزرگترین ارتش را تشکیل داد اما نیروهای مسلح اش بدون یک شلیک یک گلوله فروپاشید و با اشاره قدرت‌ها، رضاخان کشور را ترک کرد و در زمان پسرش، نیروهای مسلح در سرزمین‌های دیگر مانند ویتنام باید شرکت می‌کردند.
,
 
,
حق‌طلب یکی از ارکان پیروزی دفاع مقدس را در کنار نقش رهبری، روحیه انقلابی مردم و نیروهای مسلح، بسیج دانست و تصریح کرد: دفاع مقدس، ایران را یک دفاع مردمی معرفی می‌کند و به همین دلیل برای ادای دین به شهدای بسیج و همچنین تکریم و تجلیل از خانواده‌های آنها و بسیجیان جانباز و ایثارگر، کنگره ۹۲ هزار شهید بسیجی در سه سطح ملی، استانی و اقشار از چهارشنبه سیزدهم آذر در استادیوم ۱۲ هزار نفری تا ظهر برگزار می‌شود.
,
وی در پاسخ به سوالی درباره مدعوین اجلاسیه نهایی خاطرنشان کرد: در این اجلاسیه از خانواده شهدا و همچنین مردم تهران هم دعوت شده‌ است که به شکل داوطلبانه به همراه بسیجیان و همرزمان شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس و اقشار مختلف بسیج و از قومیت‌های کرد، بلوچ، آذری و... شرکت می‌کنند. مسئولان کشوری و لشکری هم برای شرکت در این اجلاسیه دعوت شده‌اند.  
,
 
,
مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج درباره سخنرانان این اجلاسیه ابراز داشت: از ریاست قوه قضاییه و فرماندهی کل نیروهای مسلح و سپاه نیز دعوت شده است که به مقتضای وقت از فرمایشات‌ آنها استفاده خواهد شد.  حق‌طلب ادامه داد: در سال بیست هزار یادواره در مراکز مختلف در بزرگداشت شهدا به شکل خودجوش و مردمی برگزار می‌شود. استان‌ها تا سال ۱۴۰۰ حداقل یکبار کنگره شهدای استانی‌شان را برکزار می‌کنند. همچنین شاهد برگزاری کنگره‌های اقشاری مانند شهدای دانشجو، شهدای کارگر و... بوده ایم.  
,
 
,
وی با بیان اینکه در دیداری که با رهبری داشتیم ایشان تاکید کردند کنگره‌های شهدا فقط مجلس ختم باشکوه نباشد بلکه برنامه‌های جانبی برای کنگره‌های شهدا نیز برگزار شود، عنوان کرد: می‌توان به برنامه مستند شهدای بسیج اشاره کرد، صدهزار عنوان کتاب درباره شهدای بسیجی و نقش آنها تالیف شده و تعدادی در اجلاسیه نهایی بزرگداشت ۹۲ هزار شهید بسیجی رونمایی می‌شود.  
,
 
,
مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج با بیان ۹۲ هزار پروژه خدمات‌رسانی به مردم انجام شده است، یادآور شد: توزیع بسته‌های معیشتی، طرح حمایت از ایتام، آماده‌سازی و توزیع جهیزیه برای جوانانی که می‌خواهند ازدواج کنند، محرومیت‌زدایی، پروژه خدمات‌رسانی از پل، مسجد و جاده و... بخشی از این اقدامات است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه