اخبار داغ

قلعه کلات اهرم فرو ریخت+ تصاویر

قلعه کلات اهرم فرو ریخت+ تصاویر
در پی زلزله ۴.۹ ریشتری شهر کلمه دیوار اطراف قلعه کلات اهرم با خسارت جدی مواجه شد و فرو ریخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس، در پی زلزله ۴.۹ ریشتری شهر کلمه دیوار اطراف قلعه کلات اهرم با خسارت جدی مواجه شد و فرو ریخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

قلعه کلات اهرم میراث زائر خضر خان اهرمی و نماد استعمار ستیزی شهر اهرم تنگستان و استان که سالها و در پی قولهای مختلف دولتها در دست مرمت و بازسازی بود و قسمت اعظم آن باز سازی شده بود صبح امروز قسمتی از دیوار دور این قلعه فرو ریخت.

,

, ,

نکته قابل تامل اینکه زلزله به دیوارهای قدیمی این قلعه آسیبی وارد نکرد و آنچه اتفاق افتاد و موجب خسارت به قلعه شد قسمتی از دیوار بازسازی شده قلعه بود که متاسفانه بنا به دلایلی فرو ریخت و آسیب دید.

,

در بازدید کلی از قسمت خسارت دیده قلعه مشخص بود که مصالح ساختمانی استفاده شده در امر باز سازی به درستی و اصولی استفاده نشده بود و تنها یک زلزله معمولی که هیچ خسارت مالی در شهرستان تنگستان در پی نداشته است موجب خسارت دیدن این آثار تاریخی شده است.

,

, ,

گفتنی است «قلعهٔ کلات اهرم» یکی از قلعه‌های تاریخی منطقه‌است، این قلعه در شمال «شهر اهرم» واقع شده و به زائر خضرخان اهرمی منسوب است.

,

, ,

قلعه مذکور در زمان حمله انگلستان به ایران مورد استفاده قرار گرفته و جای اصابت گلوله توپ بر برج غربی آن هنوز هم باقی مانده‌است.

,

همچنین در همین قلعه اسرای انگلیسی نگهداری می‌شده‌اند. قلعه مشتمل بر چهار برج و بارو و قلعه میانی است و دارای تأسیسات خصوصی برای ساکنین قلعه می‌باشد و مصالح ساختمان قلعه از خشت خام و گل ساخته شده‌ است.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه