اخبار داغ

به دنبال مطالبه‌گری رسانه‌ای و واکنش یک مسئول مشخص شد؛

آخرین وضعیت مصوبه حذف رشته جغرافیای دفاع مقدس

آخرین وضعیت مصوبه حذف رشته جغرافیای دفاع مقدس
پس از مطالبه گری رسانه ای و واکنش مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی، روابط عمومی دانشگاه ارومیه از عدم ارسال مصوبه حذف رشته جغرافیای دفاع مقدس به وزارت علوم خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، پس از افشای مصوبه شورای دانشگاه ارومیه در خصوص حذف رشته جغرافیای دفاع مقدس و جایگزینی رشته جغرافیای گردشگری و در حالی که ظهر روز چهارشنبه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی، ظهر روز گذشته طی نامه رسمی و اداری خطاب به ریاست دانشگاه ارومیه، نسبت به ماجرای حذف این رشته واکنش نشان داده بود، روابط عمومی این دانشگاه ساعات پایانی چهارشنبه شب در کانال تلگرامی دانشگاه پاسخ نامه را داد!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

در این پیام آمده است:

,

«پیرو تصویب رشته جغرافیای گردشگری در شورای دانشگاه، جناب سردار وحیدی مدیرکل محترم حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی طی نامه ای به ریاست دانشگاه ارومیه به استناد اینکه ایجاد و لغو رشته ها در اختیار معاون آموزش و رییس دانشگاه میباشد، درخواست لغو این مصوبه را نموده و این نامه اداری امروز در رسانه ها منتشر شده است.

,

برای روشنگری به آگاهی می رساند ایجاد و حذف رشته در اختیار رییس و معاون نبوده، مسیر قانونی آن از گروه آموزشی شروع شده و بعد از تصویب در شوراهای تخصصی، در شورای دانشگاه به تصویب رسیده و شورای گسترش آموزش عالی (وزارت علوم) تصمیم نهایی را می گیرد. قابل ذکر است که شورای دانشگاه بعد از هیات امنا مهمترین مجمع تصمیم گیری هر دانشگاه بوده و رییس دانشگاه نمی تواند مصوبه آن را لغو کند.

,

مصوبه شورا را فقط خود شورا می تواند لغو کند.

,

با وجود این، جهت اینکه موضوع بصورت کارشناسی و با بحث های اقناعی و بدور از فضای احساسی پیگیری شود، ریاست دانشگاه دستور داده اند مصوبه مذکور فعلا به وزارت متبوع ارسال نشود.»

, ریاست دانشگاه دستور داده اند مصوبه مذکور فعلا به وزارت متبوع ارسال نشود.,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه