اخبار داغ

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان:

بازرسی از نانوایی‌ها ۱۱۵ درصد افزایش یافت

بازرسی از نانوایی‌ها ۱۱۵ درصد افزایش یافت
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه در بخش آرد و نان کیفیت مناسبی جهت ارائه آرد و نان به مردم وجود ندارد گفت: بازرسی از نانوایی‌های لرستان 115 درصد افزایش یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فریبرز حسامی در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک با اشاره به اقدامات سازمان صمت در تنظیم بازار اظهارداشت: در هشت ماهه امسال حدود ۷۱هزار و ۲۲۵ بازرسی انجام شده که در مدت مشابه سال گذشته ۵۳ هزار و ۳۱۰ بازرسی انجام و امسال ۳۳ درصد رشد داشته ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

وی افزود: در هشت ماهه سال گذشته پس از بازرسی های انجام شده در سطح بازار سه هزار و ۸۹۶ پرونده و درهشت ماهه امسال سه هزار ۹۹۶ پرونده برای متخلفان تشکیل شد  که رشد ۲.۵ درصدی داشته و در ارزش پرونده ها رشد ۷۲ درصدی داشته است.

,

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: افزایش ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده در حوزه تنظیم بازار به دلیل رویکرد  سازمان صمت به حوزه زنجیره کالایی، سامانه جامع انبارها، تخصص کردن نظارت ها در حوزه قاچاق،کیفی نمودن پرونده ها در حوزه آرد ونان و همچنین پرداختن به شبکه های مبادی تامین کالایی وشیفت دادن نظارت ها از بخش خرده به بخش تولید و در سطح عمده فروشی بوده است.

,

وی بیان کرد: در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته آمار ستاد خبری رشد ۲۳ درصد در کل شکایات داشته و به طور کلی رشد پرونده‌ها در حوزه شکایات مردمی که به صورت کتبی یا تلفنی است حدود پنج درصد بوده  و در هشت ماهه امسال حدود دو هزار ۵۹۸ گشت مشترک داشته ایم به طوری که حوزه صمت به دلیل  رعایت حقوق مصرف کنندگان هم پوشانی نظارتی با کلیه دستگاههای نظارتی دارد.

,

حسامی بااشاره به جایگاه استان لرستان در حوزه قاچاق کالا تصریح کرد: استان لرستان علی رغم جایگاه منطقه ای در مرکز کشور و غیر مرزی بودن، رتبه یازدهم را در سطح  کشور دارد، اقدامات بسیار مناسبی در حوزه دبیرخانه کمیسیون نظارت بر قاچاق صورت گرفته که  در همین راستا در بخش قاچاق ۵۸ درصد رشد بازرسی، ۲۶ درصد افزایش پرونده‌ها و ۱۰ درصد کاهش ارزش پرونده‌ها را داشته ایم. 

,

وی با بیان اینکه در بخش آرد و نان کیفیت مناسبی جهت ارائه آرد و نان به مردم وجود ندارد گفت:آمار در این حوزه بسیار نگران کننده است اما واقعیت این است حدود اختیارات برخورد با تخلفات است ولی اصلاح امور در کمیته های مختلف صورت می گیرد.

,

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اظهار داشت: در حوزه بازرسی آرد و نان ۱۱۵ درصد رشد بازرسی داشته ایم،۶۶ درصد افزایش پرونده و ارزش پرونده‌ها هزار و ۸۷ درصد افزایش داشته که دلیل این رشد پرونده‌ها رویکرد نظارت بر سیلوها و کم فروشی بوده است.

,

وی با اشاره به افزایش قیمت سوخت افزود:پس از افزایش قیمت سوخت و تنش هایی که در روزهای اول ایجاد شد تشدید بازرسی ها صورت گرفت و گشت های مشترک با تاکسی رانی، راهداری و شرکت نفت برای کنترل جایگاههای سوخت،گشت ضد احتکار داشته ایم.

,

حسامی عنوان کرد: طی یک ماهه گذشته در حوزه نظارت انبارهای گندم در سطح استان به تفکیک بررسی و با  موارد تخلف برخورد شد.

,

وی بیان کرد: در بحث قاچاق سوخت اتوبوس های شهری که متاسفانه کارت سوختشان به شهرهای مرزی منتقل شد  باید گفت با همکاری شرکت نفت شناسایی انجام گرفت و در همین راستا ۳۶ پرونده به ارزش ۶۵۰ میلیون ریال تشکیل شد.

,

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان  تصریح کرد: تمام کشتارگاههای مرغ با همکاری جهاد کشاورزی و دامپزشکی بررسی و کیفیت های ظاهری مرغ، امحاء واحشا، خون آبه مرغ ها و کلیه موارد مدنظر بررسی شد و برای  چهار کشتارگاه که این موارد را رعایت نکردند تشکیل پرونده شده است.

,

وی خاطرنشان کرد: با همکاری اتاق اصناف، تعزیرات و مجموعه سازمان صمت به صورت  گشت های مشترک برای القای آرامش به مجموعه اقتصادی شهر دو عدد کانکس در سطح شهرستان خرم آباد مستقر شده به طوری که یکی در کنار قلعه فلک الافلاک و دیگری در کنار پل شهدا ست و از ساعت هشت ونیم صبح تا هفت عصر در این کانکس ها مستقر هستند و شهروندان می توانند تخلفات را گزارش بدهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه