اخبار داغ

ناتو و آمریکا عملیات‌های نظامی خود در عراق را کاهش دادند

ناتو و آمریکا عملیات‌های نظامی خود در عراق را کاهش دادند
در پی حمله متجاوزانه آمریکا به کاروان نیروهای حشد الشعبی و شهادت جمعی از فرماندهان ایرانی و عراقی از جمله سپهبد حاج قاسم سلیمانی ، ناتو عملیات آموزش نظامی نیروهای خود در عراق را به حالت تعلیق درآورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تهران نیوز، در پی حمله آمریکا به کاروان نیروهای حشد الشعبی و شهادت جمعی از فرماندهان ایرانی و عراقی از جمله سپهبد حاج قاسم سلیمانی ، ناتو عملیات آموزش نظامی نیروهای خود در عراق را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش روزنامه دیلی صباح ، به دنبال تنش‌های به وجود آمده در عراق در پی حمله آمریکا به کاروان نیروهای حشد الشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد ، ناتو عملیات آموزش در این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

همچنین در پی شهادت فرماندهان ارشد ایران و عراق در حمله جنایتکارانه آمریکا ، یک مقام امنیتی آمریکا امروز شنبه ۴ ژانویه ۲۰۲۰ اعلام کرد که نیروهای تحت امر آمریکا که به ادعای پنتاگون به نیروهای عراقی در مبارزه با تروریست‌های تندروی سلفی کمک می‌کنند ، از تعداد عملیات‌های خود در عراق کاسته‌اند.

این مقام آمریکایی گفت: اولویت اول ما حفاظت از پرنسل ائتلاف است. این نیروی تحت رهبری آمریکا آموزش‌ها و عملیات‌های ضد افراطی خود را محدود کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  تهران نیوز,
,
,
,
,
,
,

در همین رابطه این منبع آگاه نظامی افزود: این یک توقف نیست. ما تدابیر امنیتی و دفاعی را در پایگاه‌های عراقی که میزبان نیروهای ائتلاف هستند ، افزایش داده‌ایم و این تغییر پس از یک سری حملات به نیروهای آمریکایی در ماه‌های اخیر انجام می‌شود.

علاوه بر این ائتلاف نیروهای آمریکایی مدعی مقابله با داعش اعلام کرده است که هیچ حمله‌ای در نزدیکی پادگان التاجی صورت نداده است. سخنگوی ائتلاف آمریکایی مدعی مقابله با داعش در بیانیه امروز شنبه ۴ ژانویه ۲۰۲۰ اعلام کرد که هیچ حمله هوایی در نزدیکی پادگان التاجی در شمال بغداد ظرف روزهای گذشته انجام نداده است.

برخی از منابع خبری در عراق گزارش داده بودند که بامداد امروز شنبه ۴ ژانویه ۲۰۲۰ حمله‌ای هوایی ، دو خودروی حامل اعضای حشد الشعبی را در نزدیکی ورزشگاه التاجی در شمال بغداد هدف گرفت که این حمله دست‌کم شش کشته برجای گذاشت.

,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه