اخبار داغ

حقیقت همه ادیان یکی است !

حقیقت همه ادیان یکی است !
از آن زمان تاکنون مهمترین مسأله انسانی کره زمین، موضوع هدایت او بوده است؛ به همین خاطر خدای متعال 124000 پیام آور بر حق خود را برای این مهم به این جهان فرستادند تا شاید انسان ها به خود بیایند و فطرت خداجوی خود را در یابند و با گرامی داشتن این فرستادگان الهی و نیوشیدن کلام حق از زبان مبارک ایشان، فیتیله ی چراغ عقل خود را روشن و به عقل اول وصل نمایند، تا شاید روشنگر راه صعب العبور و ظلمانی آنها گردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با لغزش انسان در عالم ملکوت، او به این کره ی خاکی فرستاد شد تا فرصت توبه پیدا کند و با درک اسماء الهی و گذراندن امتحانات الهی عشق حقیقی خود را که در فطرت او سرشته شده است، پیدا کند و با ریاضت و نماز و روزه و تضرع به درگاه الهی مجدد به عالم ملکوت عروج نماید؛ چرا که سرانجام هر انسانی، بازگشت به اصل وجودی خودش می باشد، و زندگی انسان در این دنیای ناسوتی عاریه ای است و این لباس جسم فنا شدنی.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

از آن زمان تاکنون مهمترین مسأله انسانی کره زمین، موضوع هدایت او بوده است؛ به همین خاطر خدای متعال 124000 پیام آور بر حق خود را برای این مهم به این جهان فرستادند تا شاید انسان ها به خود بیایند و فطرت خداجوی خود را در یابند و با گرامی داشتن این فرستادگان الهی و نیوشیدن کلام حق از زبان مبارک ایشان، فیتیله ی چراغ عقل خود را روشن و به عقل اول وصل نمایند، تا شاید روشنگر راه صعب العبور و ظلمانی آنها گردد.

,

, ,

حقیقت همه ادیان یکی است.

,

 

,

       هرکدام از این پیامبران با توجه به نفوس مردم زمان خود به هدایت آنها پرداختند و برنامه جامع عملی را که از جانب خدای متعال به انها وحی می شد را برایشان تشریح کردند؛ این برنامه جامع همان دین می باشد. تمامی ادیان الهی از یک حقیقت مشترک سرچشمه می گیرند و همه آنان یکی هستند. چراکه خدای متعال یکی است و برنامه هدایتی انسان و دین هم یکی است. و آنچه که تفاوت دارد آئین ها می باشد؛ همانند آئین های اسلام و مسیحیت و یهود که همگی زیر مجموعه دین هستند و با هم تفاوت دارند.

, مسیحیت, یهود,

پیدایش آئین اسلام

, پیدایش آئین اسلام,

      فرستادگان الهی یکی پس از دیگری و با توجه به نفس مردم جامعه زمان خود به این کره خاکی آمدند، و با فدا کردن هستی خود و سوزاندن شمع وجودیشان سعی نمودند تا پروانه های وجودی انسان ها را مجذوب خود گردانند و همراه با خود به سوی خدا به پرواز درآورند.

,

      پیامبر اکرم (ص) آخرین فرستاده حضرت حق و خاتم تمام انبیا و رسولان حضرت حق می باشند که با تحمل سختی ها و مرارت های فراوان با شکیبایی و صبر بی بدیل، پایه های سلطنت بت پرستان را به لرزه درآوردند و شیاطین انس و جن را عزادار سنت های جاهلی خود گرداندند، و خداپرستان را حیاتی دوباره بخشیدند. ایشان با ارمغان آوردن کامل ترین آئین، یعنی اسلام، پایه های ظلم و جهل را در سراسر جهان به لرزه درآوردند؛ به طوری که خورشید وجودیشان نوری خاموش نشدنی و جاودانی برای هدایت انسان ها در هر زمان و مکانی به وجود آوردند که هیچ وسواس خناثی نمی تواند انفاث شیطانی خود را در آن بدمد و خاموش گرداند.

,

, ,

آئین اسلام کاملترین آئین هاست.

,

بررسی مذهب تشیع در آیین اسلام

, بررسی مذهب تشیع در آیین اسلام,

        حضرت رسول الله (ص) در آخرین حجشان موسوم به حجة الوداع زائران خانه خدا را در مکانی به نام غدیر خم جمع فرمودند و پس از ایراد خطبه هایشان دست حضرت علی (ع) را بالا بردند و با تمامی جمعیت حاضر در آنجا اتمام حجت کردند و حضرت علی (ع) را به عنوان وصیّ و جانشین و ولی بر حق خود معرفی نمودند و امانت و ودیعه الهی را که همان هدایت انسان ها در طریق الهی است را بر دوش مبارک حضرت علی (ع) نهادند.

,

      پس از رحلت پیامبر (ص) که خاتم الانبیا و المرسلین بود، ماموریت نبوت الهی به اتمام رسید و جای خود را به ولایت الهی داد که حضرت علی (ع) به عنوان ولی خدا عهده دار آن بود. پس از رحلت پیامبر عده ای ساز مخالف کوک کردند و با حاکم کردن نفوس اماره خود، وصایای رسول الله (ص) را نادیده گرفتند و با سودای حکومت بر مسلمین بذر تفرقه را در زمین اسلام کاشتند و درخت اسلام را دو شقّه کردند. حضرت علی (ع) برای جلوگیری از تفرقه و هدر رفتن زحمات رسول الله (ص) در برابر حق غصب شده خود صبر کردند و غریبانه به هدایت سالکان راه خدا پرداختند. از همان زمان مذهب شیعه به وجود آمد و پیروان حضرت رسول که حضرت علی را جانشین بر حق ایشان می دانستند به پیروی از آن حضرت پرداختند که به نام شیعیان حضرت علی (ع) شناخته می شدند.

,

, ,

محبان و پیروان حضرت علی (ع) را شیعه می نامند.

, (ع) ,

 

,

آشنایی با کتاب های دینی و مذهبی

, آشنایی با کتاب های دینی و مذهبی,

      از قرآن کریم و نهج البلاغه می توان به عنوان مهم ترین کتاب های دینی و مذهبی آئین اسلام نام برد، چرا که از فصاحت و بلاغتی بی نظیر بهره مندند، که مشتاقان و تشنگان کلام الهی می توانند این دو کتاب ارزشمند را در گنجینه وب سایت کتابچین مشاهده و دریافت نمایند.

, کتاب های دینی و مذهبی, کتاب های دینی و مذهبی, کتابچین,
  1. سیری در قرآن کریم
,
  • سیری در قرآن کریم
  • , سیری در قرآن کریم ,

            هر پیامبری معجزاتی را برای اثبات حقانیت خود از جانب خدای متعال برای مردم به ارمغان آوردند که معجزه اصلی حضرت رسول الله (ص) کتاب قرآن کریم می باشد که تمامی جهانیان در برابر عظمت آن سر به تعظیم فرود آورده اند، و در برابر دعوت آن به آوردن کتابی همانند آن (تحدّی) عاجز مانده اند. فصاحت و بلاغت قرآن بی نظیر می باشد به طوری که هرکس در هر زمان و مکان و با هر آئین و عقیده ای که به سوی آن می آید، هدیه ای الهی را از آن به ارمغان می برد؛ کتابی وحیانی که تنها مطهران و پاکان اجازه بهره بردن از آن را می یابند.

    ,

    , ,

    کتاب نهج البلاغه را برادر قرآن کریم می نامند.

    ,
    1. سیری در نهج البلاغه
    ,
  • سیری در نهج البلاغه
  • , سیری در نهج البلاغه ,

    پس از رحلت رسول خدا (ص) حضرت علی (ع) راه ایشان را ادامه دادند و به عنوان عمل کننده اصلی قرآن کریم و قرآن ناطق عهده دار هدایت و ولایت انسان ها گردیدند؛ و آن حضرت این امانت الهی را به بهترین وجه بر دوش کشیدند و با تحمل سختی ها و مشقات فراوان و با فدا کردن جان مبارکشان اجازه ندادند تا این چراغ هدایتی خاموش گردد؛ از ایشان سخنان گرانبهای بسیاری در میان  دل های اولیای الهی به یادگار مانده است که ایشان آن ها را سینه به سینه کرده اند و به دست ما رسانیده اند؛ برخی از این اولیای الهی اقدام به تدوین و گردآوری این سخنان و احادیث در قالب کتاب کرده اند که از جمله معروف ترین آن ها کتاب نهج البلاغه می باشد که توسط سید رضی در سه بخش خطبه ها و نامه ها و سخنان حکمیانه حضرت جمع آوری شده است و در میان شیعیان و سایر مذاهب و آئین ها زبانزد عام و خاص است تا جایی که آن را یک کلام فوق انسانی می دانند و معتقدند بهترین کتاب از میان کتابهای دینی و مذهبی می باشد؛ به همین دلیل به آن لقب أخ القرآن یا برادر قرآن داده اند.

    , کتاب نهج البلاغه,

     

    ]
    • برچسب ها
    • #
    • #
    • #

    به اشتراک گذاری این مطلب!

    ارسال دیدگاه