اخبار داغ

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای کنگان:

تعامل صنعت و آموزش فنی و حرفه ای توسعه اشتغال پایدار را در پی دارد

تعامل صنعت و آموزش فنی و حرفه ای توسعه اشتغال پایدار را در پی دارد
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای کنگان گفت: اشتغال پایدار به عنوان جز لاینفک زندگی همواره مورد توجه بوده و به عنوان یک نیاز ضروری از اهمیت بالایی برخوردار است اما این مهم زمانی با پایداری همراه خواهد بود که با مهارت آمیخته شده باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل سپاس،محمدجواد کاشفی در بازدید کارشناسان آموزش مجتمع گاز پارس جنوبی از کارگاه های آموزشی مراکز خواهران و برادران شهرستان بوشهر با تأکید بر این مطلب که هر کس با عشق، علاقه و انگیزه به سمت مهارت آموزی روی آورد اشتغال مولد و پایدار را برای خود به ارمغان می آورد، اظهار داشت:  امروزه دنیا به سمت تربیت تکنسین و کارگری نمودن آموزش های عالی می رود و این مجموعه در مراکز آموزش فنی و حرفه ای و موسسات کارآموزی آزاد آموزش ها را به صورت کاملاً مهارتی ارایه می نماید که کمتر از 30 درصد آموزش های مهارتی به صورت نظری و بیش از 70 درصد به صورت عملی، کاربردی و مهارتی ارائه می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

وی کسب آموزش های مهارتی را موجب پر شدن خلاء های آموزش های علوم نظری جهت ورود به فضای کسب و کار و آشنایی با دنیای واقعی عنوان نمود و افزود: با برنامه ریزی های به عمل آمده سعی بر این شده است که آموزش های مهارتی به سمت تربیت تکنسین های متخصص، ماهر و کاربلد هدایت شود.

,

کاشفی با اشاره به ارائه رشته های صنعتی بازار محور توسط واحدهای صنعتی و تولیدی، اذعان نمود: توسعه آموزش های بازار محور مهارتی با تعامل بخش خصوصی  موجب کاهش مشکلات بیکاری و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه های ملی و کمک به اقتصاد کلان کشور می شود و بعضاً کارآموزان در صف یادگیری این رشته می باشند.

,

وی ظرفیت های آموزش فنی و حرفه ای را جهت تربیت نیروی ماهر بسیار بالا دانست و اظهار کرد: وجود نیروهای متخصص می‌تواند هر غیر ممکنی را ممکن سازد و بسیاری از کشورهایی که مسیر رشد و توسعه را میان بر زدند، به دلیل تربیت فرد مجرب بوده است و این در استان بوشهر محقق نمی شود جزء با تعامل صنعت و آموزش فنی و حرفه ای .

,

                                                  

, ,

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران بوشهر نیز در این بازدید بر تعامل بین همه دستگاه‌های مرتبط با عرضه نیروی ماهر تاکید کرد و گفت: شاید آمار بالای بیکاری امروز در جامعه زاییده عوامل مختلفی باشد اما مهمترین علت آن تکیه جوانان به مدارک دانشگاهی و بی توجهی به حرفه اندوزی و مهارت آموزی است.

,

وی، عدم استقبال خانواده ها و جوانان از مهارت های فنی و حرفه ای و کاربلدی را یکی از عوامل بیکاری دانست و افزود: ارتقای دانش و نگرش جامعه در حوزه مهارتی و کارآفرینی زمینه ساز اشتغال پایدار است.

,

طاهره آئین با تاکید بر اینکه دارابودن مهارت با مدرک دانشگاهی کاملا متفاوت است، اظهارداشت: مهارت همان سواد انجام کاراست و کسی که سواد انجام کاری را داشته باشد می‌تواند در جامعه آثار اجتماعی و اقتصادی داشته باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه