اخبار داغ

گزارشی از مشکل مردمی که صدایشان به جایی نمی‌رسد؛

زباله‌ها جای ماهی‌‌‌ها را در استخر پارک سنگی گرفتند+عکس

زباله‌ها جای ماهی‌‌‌ها را در استخر پارک سنگی گرفتند+عکس
این روزها اگر از کنار استخر پارک سنگی سمنان عبور کرده باشید، به جای منظره‌ای فرح‌افزا، با فضایی مملو از زباله روبرو می‌شوید که زیبایی پارک را تحت‌الشعاع قرار داده؛ زباله‌های ریز و درشتی که مجال تلالو را از آب استخر تاریخی پارک سنگی گرفته‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، به خاطر دارم در روزهای کودکی، هم‌سن‌وسال‌هایم برای ماهی گرفتن به استخر پارک سنگی می‌آمدند! حالا اما زباله‌ها جای ماهی‌ها را گرفته‌اند!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

, ,

در پارک سنگی قدمی می‌زنم و با زوج سالمندی که در پارک به جستجوی آفتاب آمده‌اند، به گفتگو می‌نشینم. می‌گویند استخر هر هفت‌سال یک‌بار لایروبی می‌شود که آخرین‌بارِ آن، سال گذشته بود! بوی بد استخر هم رهگذران و همسایگان را آزار می‌دهد. لایروبی سطحی سال گذشته پس از آن انجام شده که همسایه‌ها از بوی تهوع‌آور استخر به نهادهای ذی‌ربط(!) شکایت برده‌اند.

,

پیرمرد می‌گوید بوی نامطبوع استخر لجن‌اندودِ پارک سنگی اجازه نمی‌دهد همسایه‌ها از خانه بیرون بیایند و گشتی در پاک بزنند! شهروند دیگری می‌گوید حجم زباله‌های استخر آن‌قدر زیاد است که ماشین‌های حمل پسماند حریفشان نمی‌شوند!

,

, ,

می‌توانید تصور کنید که در چنین شرایطی حشرات موذی، پرندگان اصلی بازی خواهند بود! این چیزی است که زندگی را برای همسایه‌ها سخت‌تر می‌کند.

,

از این‌ها گذشته، اوضاع حفاظ‌های استخر نیز چندان بسامان نیست. شهروندان می‌گویند بارها دیده‌اند کودکان از این حفاظ‌ها بالا می‌روند و حادثه‌ای انتظارشان را می‌کشد. چند سال قبل هم کودکی در یکی از استخرهای سمنان جان باخته بود! بگذریم...

,

همسایه‌های استخر می‌گویند برای لایروبی آن، پیگیری‌های زیادی انجام داده‌اند اما صدایشان به جایی نرسیده!

,

کوتاه‌سخن؛ پارک‌های سمنان از معدود مجال‌های تنفس و استراحت مردم این شهر است و شهروندان حق دارند که فضایی درخور برای گذراندن اوقات فراغت خود در اختیار داشته باشند؛ اما همین گریزگاه‌های فراغت گاه نه تنها حال ما را خوب نمی‌کنند، بلکه آزرده‌خاطرمان می‌کنند!

,

امید که مسئولان امر به وضعیت استخر پارک سنگی رسیدگی کنند!

,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه