اخبار داغ

معاون وزیر آموزش و پرورش:

80 درصد مدارس غیر دولتی استیجاری است

80 درصد مدارس غیر دولتی استیجاری است
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به میزان مدارس استجاری کشور گفت: 80 درصد مدارس غیر دولتی در کشور استیجاری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; مجتبی زینی وند امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به درصد پوشش دانش آموزان در مدارس غیردولتی کشور، اظهار کرد: درصد پوشش دانش آموزان در مدارس غیردولتی 11.82 درصد است و این آمار بدون احتساب افرادی است که در کلاس‌های پیش‌دبستانی این مدارس حضور دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی بابیان اینکه حدود یک‌میلیون نوآموز در مدارس غیرانتفاعی هستند، ابراز کرد: این نوآموزان در 30 هزار مرکز پیش‌دبستانی و 16 هزار و 700 مدرسه غیردولتی حضور دارند.

,

وی بیان کرد: حدود 13 هزار مرکز آموزشی غیردولتی در کشور فعال است.

,

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به الگو شهریه‌های مدارس غیردولتی، تصریح کرد: شهریه مدارس غیردولتی بر اساس قانون تاسیس مدارس غیردولتی محاسبه می شود.

,

وی با بیان اینکه طبق ماده 15 قانون مدارس غیردولتی  بر اجرای 7 سرفصل مکلف شده‌ایم، عنوان کرد: تدوین الگوی شهریه مدارس غیردولتی یکی از این سرفصل‌ها بوده است و ما طی چند سال گذشته الگوی شهریه را تدوین کرده‌ایم.

,

زینی‌وند با اشاره به اینکه اکنون شهریه‌های مدارس غیردولتی متناسب با برنامه‌های ارائه‌شده توسط مدارس، ملاک‌ها و معیارهای مشخص‌شده در الگو شهریه مشخص می شود، ادامه داد: حدود 13 آیتم در میزان هزینه تمام‌شده موثر است.

,

وی بابیان اینکه میزان حداقل و حداکثر شهریه مدارس غیردولتی متناسب با شرایط خاص استان‌ها تغییر می‌کند، افزود: یکی از ملاک‌های تأثیرگذار در ملاک شهریه هر دانش‌آموز فضاهای آموزشی است.

,

معاون وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه سهم فضاهای آموزشی در شهریه دانش آموزان در مدارس غیردولتی تا 30 درصد مؤثر است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل در استان‌های مختلف و در مناطق مختلف و متناسب با برنامه‌هایی که ارائه می‌شود و سایر موارد مؤثر در هر مدرسه در مناطق شهریه متفاوت است.

,

وی با اشاره به هدف‌گذاری‌های وزارت آموزش‌وپرورش استان برای مدارس غیردولتی، ابراز کرد: برای امسال و سال بعد 5 برنامه را هدف‌گذاری کرده‌ایم که ایجاد بسترهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در حوزه آموزش‌های الکترونیکی است.

,

زینی‌وند بابیان اینکه یکی از برنامه‌هایی که سال بعد برای کیفیت‌بخشی به آموزشی و پرورشی که به میزان 15 درصد در شهریه مدارس تأثیرگذار است؛ آموزش‌های الکترونیکی است، ادامه داد: مهارت آموزی، مهارت دوستی و استعدادیابی دانش آموزان برای مهارت افزایی و اجرای سند تحول بنیادین در مدرسه از برنامه‌های آموزش‌وپرورش در سال آینده است.

,

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه امسال یکی از هدف‌گذاری‌ها استفاده از ظرفیت آموزش‌های الکترونیکی در مهارت‌آموزی است، ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش‌وپرورش مدارس 7 ساعت‌ کلاس های فوق‌برنامه دارند.

,

وی با اشاره به اینکه مدارس می‌توانند تحت عنوان مدارس هیئت‌امنایی فعالیت کنند، افزود: دیوان عدالت اداری با صدور حکمی فعالیت مدارس هیئت امنایی را با چالش مواجه کرد و شورای آموزش و با رفع چالش‌ها، هیچ ممنوعیتی در فعالیت ندارد.

,

زینی وند بابیان اینکه 80 درصد فضاهای مدارس غیر اوتی استیجاری هستند، عنوان کرد: برای استانداردسازی فضاهای آموزشی مدارس غیر دولتی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

,

وی بابیان اینکه مدارس غیر دولتی که در حال حاضر فعال هستند فقط سه سال برای اتاق سطح امنیت مدارس طبق استانداردها اداره نوسازی مدارس فرصت دارند، ادامه داد: مدارسی که در حال ساخت هستند نیز باید طبق استانداردهای موجود ساخته شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه