اخبار داغ

دغدغه دیرینه مردم بندرعباس؛

کمبود سطل زباله در محله ها و معابر حاشیه شهر بندرعباس

کمبود سطل زباله در محله ها و معابر حاشیه شهر بندرعباس
یکی از کمترین خدماتی که باید در اختیار شهروندان هر شهری قرار بگیرد وجود سطل‌های زباله است این امر موجب افزایش زیبایی و پیشرفت شهرها خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز، کاهش تولید زباله خانگی در شهر ها و حفظ زیبایی و پاکیزگی محیط ازسوی شهروندان و از طرفی توجه مسئولان به فراهم کردن زمینه مشارکت شهروندان در این مقوله مهم می‌تواند شهرها را به محلی پاک و مناسب برای زندگی تبدیل کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

یکی از کمترین خدماتی که باید در اختیار شهروندان هر شهری قرار بگیرد وجود سطل‌های زباله به شمار می رود؛ زیرا این امر موجب افزایش زیبایی و پیشرفت شهرها خواهد شد.

,

بعضا برخی از محله ها و معابری که نزدیک مرکزشهر بندرعباس هستند سطل های زباله کافی وجود داشته، اما تعداد این سطل ها هرچه از مرکزیت شهر فاصله گرفته می شود کمتر به چشم می خورد، یا اینکه در فاصله بسیار زیادی از یکدیگر قرار دارند که مردم برای اینکه زباله ها خود را درون آن ها بریزند دچار مشکل می‌شوند و مجبورند زباله ها را در کنار جدول ها یا کنار جاده رها سازند که این خود باعث از بین رفتن زیبایی و ایجاد بوی نامطبوع است.

,

, ,

 

,

بندرعباس شهری خلاق در یونسکو

, بندرعباس شهری خلاق در یونسکو,

طبق اخبارکسب شده از شهرداری بندرعباس این شهر به عنوان یکی از شهرهای خلاق در یونسکو ثبت شده و این خود نوید بخش حضور بیش از پیش گردشگران خارجی و مهمانان از سرتاسر ایران در این شهر تاریخی و ساحلی خواهد بود و این ضرورت بالا بردن بهداشت عمومی را بیشتر می کند.

,

با توجه به اینکه کمبود سطل زباله و همچنین فرسوده بودن بخشی از این سطل ها سیمای ظاهری بندرعباس را دچار اختلال کرده این شهر به عنوان یکی از شهرهای گردشگری محسوب بوده و تسهیل در رفع این مشکل ها باید از اولویت های کار مسئولان باشد.

,

تعدا کم سطل ها عامل فاصله زیاد آنها

, تعدا کم سطل ها عامل فاصله زیاد آنها,

مرادی از شهروندان یکی از محله های حاشیه شهر بندرعباس در گفتگو با خبرنگار هرمز گفت: هر وقت می خواهم زباله ها را از خانه تا درون سطل زباله بیندازم باید مسیر طولانی را طی کنم.

, هرمز,

, ,

وی افزود: متاسفانه تعداد کم  این سطل ها باعث شده با فاصله بسیار زیاد از هم قرار بگیرند.

,

این شهروند از مسئولین به خصوص شهردار بندرعباس خواست در افزایش و مدیریت بهتره سطل های زباله در شهر نقش موثر تری داشته باشد.

,

, ,

گفتنی  است این کمبود و در برخی مناطق نبود سطل آشغال‌های بزرگ برای زباله‌های خانگی باعث شده تا شهروندان زباله‌های خود را در گوشه و کنار خیابان‌ها رهاکنند و با وجود اینکه کارگران زحمت کش شهرداری شبانه‌ روز تمام سطح زمین را خالی از اشغال می‌کنند؛ اما نبود سطل زباله در محلات باعث بوی تعفن و تراکم حشرات و جانوران موذی مانند موش، گربه و سگ‌های ولگرد در شهر می‌شود که آلودگی‌ها و بیماری‌های زیادی را نیز به دنبال دارد.

,

بندرعباس و حریم آن روزانه حدود 400 تن پسماند عادی تولید می کند

, بندرعباس و حریم آن روزانه حدود 400 تن پسماند عادی تولید می کند,

حبیب مسیحی تازیانی، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان درگفتگو با خبرنگار هرمزاظهار کرد: مقدار تولید پسماند عادی روزانه استان هرمزگان یک هزار 320 تن است که 863 تن از آنها مربوط به شهرها و 457 تن در روستاها تولید می شود.

, هرمز,

وی با بیان اینکه میانگین سرانه پسماند در هرمزگان بالغ بر 708 گرم است، عنوان کرد: سرانه تولید در شهرها 817 گرم و در روستاهای 564 گرم برآورد شده است.

,

, ,

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان بابیان اینکه مقدار تولیدی پسماند صنعتی و ویژه در استان متغیر است،تصریح کرد: سالیانه بیش از 850 هزار تن پسماند صنعتی و حدود 120هزار تن پسماند ویژه در هرمزگان تولید می گردد.

,

وی افزود: شهر بندرعباس و حریم آن روزانه حدود 400 تن پسماند عادی تولید می کند.

,

, ,

مسیحی تازیانی با بیان اینکه کلیه بیمارستان های شهر بندرعباس به دستگاه بی خطر ساز عفونی مجهز هستند،خاطرنشان کرد: این اداره کل برحسب وظایف ذاتی اقدام به پایش واحدهای صنعتی و تولیدی می نماید که در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی و یا بالاتر بودن خروجی نسبت به استانداردهای زیست محیطی نسبت به صدور اخطاریه و پیگیری موضوع مطابق با قوانین و مقررات مربوطه اقدام کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه