اخبار داغ

گزارشی از حال و روز یک پروژه فرهنگی؛

گرد بی مهری بر سر قدیمی‌ترین کتابخانه لرستان/پروژه‌ای که ۱۲ ساله شد

گرد بی مهری بر سر قدیمی‌ترین کتابخانه لرستان/پروژه‌ای که ۱۲ ساله شد
پروژه کتابخانه شهید باهنر بروجرد پس از گذشت بیش از 12 سال هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل سفیرافلاک، نقش کتاب و مطالعه در جوامع وزندگی بشری بسیار حائز اهمیت است، کتاب نقش مهمی در گسترش فکر و ذهن انسان دارد به همین جهت ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه امری ضروریست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

گرچه با گسترش فضای مجازی و اینترنت، دور شدن از فرهنگ مطالعه و کتاب صورت گرفته اما همچنان یار مهربان نقش مهمی در جوامع دارد و ازاین‌رو همیشه توصیه می‌شود کودکان را بافرهنگ مطالعه آشنا کنیم.

,

اما تنها شعار دادن برای فرهنگ مطالعه کافی نیست گاهی باید شرایط و لوازم موردنیاز برای علاقمندان به کتاب‌خوانی فراهم شود تا به راحتی در میان کتاب‌هایی که بافکر و ذهن آن‌ها همخوانی دارد بتوانند غرق در مطالعه شوند اما متاسفانه گاهی بحث کتاب‌خوانی به حاشیه می‌رود و بی‌مهری‌هایی به کتاب و کتاب‌خوانی صورت می‌گیرد.

,

بروجرد به شهر فرزانگان شهرت دارد، شهری که علما و شخصیت‌های بسیار بزرگی در آن بوده و امروز این شهر را بانام برجسته شخصیت‌های بزرگ می‌شناسند که باید گفت در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی، کتابخانه شهید باهنر قدیمی ترین و غنی ترین کتابخانه استان لرستان در بروجرد در سال ۱۳۳۸ احداث‌شده است.

,

آغاز بازسازی کتابخانه شهید باهنر در سال ۸۶

, آغاز بازسازی کتابخانه شهید باهنر در سال ۸۶, آغاز بازسازی کتابخانه شهید باهنر در سال ۸۶,

کتابخانه شهید باهنر با دارا بودن بیش از ۳۰ هزار جلد کتاب یکی از غنی ترین کتابخانه‌ها بود که ساختمان این کتابخانه در زلزله سال ۸۵ دچار آسیب شد و از سال ۸۶ کار بازسازی کتابخانه جدید آغاز شد اما از آن تاریخ تا به امروز بیش از ۱۲ سال می گذرد و هنوز این کتابخانه به بهره‌برداری نرسیده است.

,

این کتابخانه چند سال است با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی، راه زیادی را تا بهره‌برداری ندارد اما اندک اعتباری نیاز دارد تا از این بلاتکلیفی رها شود که متاسفانه تاکنون این اعتبار محقق نشده است.

,

یکی دیگر از پروژه‌های فرهنگی نیمه کاره، کتابخانه استاد آیتی است که این پروژه نیز بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سالهاست این دو کتابخانه در تار و پود کمبود اعتبار و عدم تخصیص اعتبارات گره‌خورده‌اند.

,

۲ پروژه فرهنگی که خاک می‌خورد

, ۲ پروژه فرهنگی که خاک می‌خورد, ۲ پروژه فرهنگی که خاک می‌خورد,

این در حالیست که تاکنون وعده‌های زیادی برای افتتاح این دو پروژه داده‌شده تا جایی که زمان تکمیل و افتتاح این پروژه‌ها نیز گفته‌شده اما هر ساله در پایان سال خبر از افتتاح این پروژه‌ها در نیمه اول سال بعد و در نیمه اول سال بعد به نیمه دوم سپرده می‌شود و این گونه می‌شود که پروژه‌ها سالها و دهه‌هایی را در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

,

داوود پهلوان مدیر کتابخانه‌های عمومی بروجرد در گفت‌وگو با سفیرافلاک اظهار داشت: ۱۴ کتابخانه در شهرستان بروجرد وجود دارد که هشت کتابخانه مشارکتی، پنج کتابخانه نهادی و یک کتابخانه آستان قدس رضوی که در مجموع بیش از ۱۰ هزار نفر عضو فعال این کتابخانه‌ها هستند.

,

وعده‌هایی که هر ساله تمدید می‌شود

, وعده‌هایی که هر ساله تمدید می‌شود, وعده‌هایی که هر ساله تمدید می‌شود,

وی افزود: دو پروژه نیمه کاره کتابخانه‌ها در این شهر وجود دارد که بعد از تکمیل در اختیار علاقمندان به کتاب قرار می‌گیرد و کمبود اعتبار سبب شد تا روند تکمیل این پروژه‌ها طولانی شود، البته کتابخانه روستای دینارآباد نیز به نام شهید سپهبد سلیمانی نامگذاری شده است.

,

مسعود فلاح معاون عمرانی فرمانداری بروجرد در این راستا عنوان کرد: سه پروژه کتابخانه استاد آیتی، شهید باهنر و کتابخانه روستای دینارآباد از جمله پروژه‌های نیمه کاره هستند که قرار است دو کتابخانه روستای دینارآباد و کتابخانه عمومی درجه یک استاد آیتی در دهه فجر امسال افتتاح شود.

,

وی افزود: امسال یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای کتابخانه استاد آیتی در نظر گرفته‌شده و بیش از ۹۵ درصد پیشرفت دارد و تنها تاسیسات آن باقی‌مانده که جزء پروژه‌هایی است که امسال افتتاح می‌شود.

,

معاون عمرانی فرمانداری بروجرد تصریح کرد: برای کتابخانه شهید باهنر نیز بیش از دو میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته اما این کتابخانه هنوز تکمیل‌نشده ولی تلاش می‌شود تا با این میزان اعتبار تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه