اخبار داغ

در پی بازگشت سوخت مازوت به نیروگاه توس مطرح شد؛

سوخت مازوت، راه‌حل جلوگیری از قطع برق و گاز مشهد/ سرمای شدید تأمین گاز مشهد را با مشکل روبرو کرده است

سوخت مازوت، راه‌حل جلوگیری از قطع برق و گاز مشهد/ سرمای شدید تأمین گاز مشهد را با مشکل روبرو کرده است
مدیر محیط زیست و توسعه پایدار دفتر فنی استانداری خراسان رضوی گفت: زمانی که در استان مشکل تأمین گاز وجود دارد، بنا بر تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت نیرو صورت گرفته استفاده از سوخت مازوت پیش‌بینی‌ شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین فکور، مدیر محیط زیست و توسعه پایدار دفتر فنی استانداری خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس، پیرامون بازگشت سوخت مازوت به چرخه سوخت نیروگاه‌های استان و افزایش حجم آلاینده‌های مشهد اظهار کرد: زمانی که در استان مشکل تأمین گاز وجود دارد، بنا بر تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت نیرو صورت گرفته استفاده از سوخت مازوت پیش‌بینی‌ شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: باتوجه به تأمین گاز مشهد چند روزی به اجبار از سوخت مازوت در نیروگاه توس بر اساس قانون استفاده می‌شود.

,

رئیس کمیته فنی کاهش آلودگی هوای استان با اشاره به اینکه اگر این تصمیم انجام نشود گاز و برق نیروگاه توس قطع خواهد شد و به اجبار از این سوخت استفاده می‌شود گفت: در سرمای شدید مشهد و افزایش مصرف گاز عملاً تأمین گاز برای استان با دشواری‌هایی روبرو شده و به اجبار از سوخت مازوت استفاده می‌شود.

,

وی افزود: البته بر اساس ضابطه و به صورت روزانه از این سوخت استفاده می‌شود و فقط چندین روز به صورت موقتی از مازوت استفاده خواهد شد و پس از مدتی به چرخه سوخت گاز مایع برمی‌گردد.

,

فکور تصریح کرد: در این برهه زمانی تا روز شنبه (۲۸/۱۰/۹۸) از سوخت مایع فقط در نیروگاه توس استفاده خواهد شد و اگر وضعیت تأمین گاز بهتر شد به چرخه طبیعی برمی‌گردد و در غیر اینصورت باید بر اساس نظر هیئت چهار نفره مصوبه لازم را اخذ کند.

,

وی با اشاره به اینکه بایستی تصمیماتی اخذ شود که گاز خانگی و برق نیروگاه‌ها قطع نشود افزود: بایستی طی این وضعیت سلامت مردم نیز در نظر گرفته شود اما نباید گاز خانگی قطع شود.

,

مدیر محیط زیست و توسعه پایدار دفتر فنی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: با برنامه‌ریزی که انجام شده هیچ مشکلی برای تأمین گاز خانگی در استان وجود ندارد.

,

, ,

وی افزود: مازوت سوخت سنگینی محسوب می‌شود و از لحاظ آلایندگی نسبت به گاز و سایر سوخت‌ها مانند گازوئیل بالاتر است اما در این شرایط مجبور هستیم بر اساس قانون عمل کنیم.

,

فکور خاطرنشان کرد: امروز در استان فقط نیروگاه توس از سوخت مازوت استفاده می‌کند و در این زمینه مجوزات لازم گرفته است.

,

وی با بیان اینکه برای کاهش آلاینده‌های استان اولویت اصلی تأمین سوخت گاز برای نیروگاه‌ها است و این موضوع در دست پیگیری است افزود: امروز با توجه به سرمای شدید در شرایط اضطرار قرار گرفتیم و مصرف سوخت گاز افزایش داشته است.

,

رئیس کمیته فنی کاهش آلودگی هوای استان گفت: برای برخی صنایع استان محدودیت مصرف گاز در نظر گرفته شده اما برای تأمین برق و گاز مشهد در نیروگاه‌ها به اجبار از مازوت استفاده می‌شود.

,

وی افزود: برای تأمین گاز خانگی و برق در استان مشکلی نداریم و از هفته آینده نیز سوخت نیروگاه توس به مصرف گاز بازخواهد گشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه