اخبار داغ

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی مطرح کرد

ممانعت از توقیف قضایی و تعطیلی واحدهای تولیدی اولین اقدام قوه قضائیه/ جرائم انتخاباتی در همان روز بررسی می‌شود

ممانعت از توقیف قضایی و تعطیلی واحدهای تولیدی اولین اقدام قوه قضائیه/ جرائم انتخاباتی در همان روز بررسی می‌شود
حجت‌الاسلام حمیدی گفت: قوه قضائیه در بحث اشتغال تعهدی ندارد اما در بحث پشتیبانی و حمایت از اشتغال همراهی می‌کند و این خصوص اولین اقدام، ممانعت از توقیف قضایی و تعطیلی واحدهای تولیدی بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری ضمن گرامیداشت دهه فجر، اظهار کرد: رویکرد جدید دادگستری استان رویکرد رسانه‌ای است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , خاورستان, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری ضمن گرامیداشت دهه فجر، اظهار کرد: رویکرد جدید دادگستری استان رویکرد رسانه‌ای است.,

وی افزود: فعالیت‌هایی که در دادگستری اتفاق می‌افتد به گوش مردم برسد چراکه مردم در جریان خدمات دادگستری قرار می‌گیرند.

,

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: اصحاب رسانه را در انعکاس مشکلات جامعه امین خود می‌دانیم و این ظرفیت خوبی است و برای مردم بسیار سودمند است.

,

حجت‌الاسلام حمیدی افزود: در هر زمانی آمادگی داریم در صورت نیاز، گفت‌وگو و نشست برگزار کنیم.

,

وی اظهار کرد: امروزه با جنگ اقتصادی مواجه هستیم و مقام معظم رهبری امسال را به نام رونق تولید نام‌گذاری کردند.

,

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: قوه قضائیه در بحث اشتغال تعهدی ندارد اما در بحث پشتیبانی و حمایت از اشتغال همراهی می‌کند و این خصوص اولین اقدام، ممانعت از توقیف قضایی و تعطیلی واحدهای تولیدی بود.

,

حجت‌الاسلام حمیدی با بیان این‌که چتر حمایتی دستگاه قضایی بر سر تولید باز است افزود: با دستگاه ثبت اسناد نیز هماهنگ شده است تا واحد تولیدی تعطیل نشود.

,

وی اظهار کرد: امروز عمده‌ترین مشکل تولیدکنندگان با بانک‌ها، پرداخت مالیات، بیمه و دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند آب و برق و گاز است که از این دستگاه‌ها دعوت شده و هماهنگی‌هایی شده تا عملی که منافی با تولید باشد انجام ندهند و کار تولید در استان ادامه داشته باشد.

,

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: انتخابات یک فرآیند سیاسی اجتماعی مهم است و از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و از آن‌جا که کشور ما یک نظام مردم‌سالار دینی است و حضور و مشارکت مردم بسیار مهم است، هر چه حضور مردم پررنگ‌تر باشد، در دنیا مؤفق‌تر خواهیم بود.

,

حجت‌الاسلام حمیدی افزود: برگ برنده نظام جمهوری اسلامی حضور مردم در صحنه‌ها است.

,

وی اظهار کرد: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال و انتخابات، بسیار بااهمیت است.

,

هیچ‌گاه جرم سازمان یافته انتخاباتی نداشتیم

, هیچ‌گاه جرم سازمان یافته انتخاباتی نداشتیم,

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: با تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی درصدد هستیم تا از مشکلاتی که باعث اختلال در روند برگزاری انتخابات می‌شود، جلوگیری کنیم و بتوانیم با هماهنگی کاندیداها، ستادها و ارگان‌های نظارتی انتخابات باشکوه و بدون مشکل برگزار کنیم.

,

حجت‌الاسلام حمیدی افزود: در کشور هیچ‌گاه با جرم سازمان یافته‌ای مواجه نبودیم چراکه فرآیندی که در کشور وجود دارد اجازه تخلفات سازمان‌یافته را نمی‌دهد و مردم، کاندیداها و قوه قضائیه نظارت دقیقی بر برگزاری فرآیند انتخابات دارند بنابراین هیچ جرم سازمان یافته‌ای در انتخابات اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد.

,

وی اظهار کرد: با راه‌اندازی ستاد پیشگیری درصدد جلوگیری از تخلفات انتخاباتی هستیم و تا امروز نیز مشکل و تخلفی صورت نگرفته است.

,

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: برای تخلفاتی که ممکن است اتفاق بیفتد شعباتی از دادسراها و دادگاه‌ها پیش‌بینی شده است و در روز انتخابات نیز به صورت کشیک فعال است تا در همان روز پرونده تخلف تشکیل و در همان روز مورد بررسی قرار گیرد.

,
وی به صنعت گردشگری در استان اشاره کرد و افزود: این ظرفیت و صنعت در استان باید مورد توجه قرار گیرد؛ ما امروز در تحریم هستیم و به فرمایش مقام معظم رهبری باید نگاه به داخل و ظرفیت‌های داخلی داشته باشیم.  
,
 
,
حجت‌الاسلام حمیدی با اشاره به این‌که قوه قضائیه حامی صنعت گردشگری در استان است، تصریح کرد: اما گردشگری ما امروز با ناهنجاری فرهنگی و اجتماعی مواجه است و نباید اجازه دهیم به ارزش‌های اسلامی ما توهین شود و کسانی که متولی گردشگری هستند باید به گونه ای عمل کنند که ارزش های اسلامی ما دچار بی احترامی نشود.
,
 
,
 وی افزود: ما بی حرمتی به مسائل و ارزش‌های اسلامی را برنمی تابیم و در این بحث قائل به پیشگیری هستیم، تورهای گردشگری باید توجیه شوند و برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند.
,
 
,
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: در هفته گذشته در شهرستان فردوس یک ناهنجاری اسلامی و ارزشی ایجاد شده بود که با فرد متخلف برخورد و مکان نیز پلمپ شد.
,
 
,
حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: اگر در مراکز بوم گردی اقدام هنجارشکنانه‌ای انجام شود با مسئول آن مرکز برخورد و محل نیز پلمپ خواهد شد.
,
 
,
وی افزود: روز گذشته نیز در شهرستان طبس یک دستگاه اتوبوس حامل افرادی که شرب خمر کرده بودند متوقف و افراد نیز دستگیر شده بودند و با مراکزی که به این افراد خدمات داده بودند نیز طبق ضوابط برخورد شده است.  
,
 
,
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به این‌که سازمان بازرسی در زمینه بلوکه شدن پول در بانک ها ورود پیدا کرده است، گفت: گزارشاتی از بلوکه بودن پول در بانک‌ها و تخلفات مدیران به دست ما رسیده که به دادسراها و شعب قوه قضائیه ارجاع داده شده است و دستگاه قضا با حضور آیت الله رئیسی رسیدگی به تخلفات مفاسد اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده است.
,
 
,
حجت الاسلام حمیدی با بیان این‌که طلاق در جامعه ما یک آسیب جدی و خداوند آن را به عنوان آخرین راهکار قرار داده است، تصریح کرد: طلاق ریشه های متفاوتی دارد که فقر اقتصادی، آسیب‌های اجتماعی، مواد مخدر و ازدواج احساساتی از جمله ریشه‌های طلاق در خراسان‌جنوبی است.
,
 
,
وی با اشاره به این‌که یکی از منتقدان سهمیه‌بندی طلاق هستم، افزود: ما اگر بخواهیم با پدیدیه طلاق برخورد کنیم باید علل آن را بررسی و مقابله کنیم و سهمیه‌بندی آن هیچ توجیهی ندارد و این‌که بر چه مبنایی سهمیه بندی شده، نمی‌دانیم و این سهمیه‌بندی از طرف دستگاه قضا نبوده است.  
,
 
,
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: در بحث انتخابات ما بیشتر از این که نگران فضای حقیقی باشیم، نگران فضای مجازی هستیم و در این فضا تخلفاتی روی می دهد و ما نیز کاندیداها و طرفداران آنها را توجیه می کنیم و در این زمینه نیز کارگروهی ایجاد و اقدامات پیشگیرانه و توجیهی انجام می دهد.
,
 
,
حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: جمع آوری کودکان کار به عهده بهزیستی است و باید مطالبه گری از دستگاه‌های متولی داشته باشیم.  
,
 
,
وی با اشاره به این‌که متولی جمع آوری زباله شهرداری است، افزود: در شهر بیرجند جمع آوری زباله‌ها از درب خانه انجام‌ نمی‌شود و زباله‌ها در سطل‌های زباله ریخته می‌شود که این یک حسن است اما یک مشکلی که وجود دارد این است که این موضوع باعث زباله گردی شده است.
,
 
,
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: دستگاه متولی جمع آوری زباله‌های بازیافتی آن سازمان بازیافت است و شهرداری باید پای کار بیاید تا جلوی زباله‌گردی گرفته شود.  
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه