اخبار داغ

رئیس اتاق بازرگانی افغانستان و ایران مطرح کرد

صادرات ۴ میلیارد دلاری ایران به افغانستان طی یک سال

صادرات ۴ میلیارد دلاری ایران به افغانستان طی یک سال
سلیمان خیل با اعلام اینکه کشور ایران سالانه بیش از ۴ میلیارد دلار به افغانستان صادرات دارد گفت: ملت افغانستان نیز به مصرف کالاهای ایرانی بیشتر راغب هستند چراکه بر اساس مناسبات قبلی سلایق و ذائقه آنها نیز شکل گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سلیمان خیل، رئیس اتاق بازرگانی افغانستان و ایران در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: ایران خانه دوم افغانستانی‌ها است ولی متأسفانه خدماتی که به سرمایه‌گذاران نسبت به سایر کشورها ارائه می‌شود در ایران شاهد آن نیستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: طبیعی است که تاجران بر اساس رویکرد برد برد فعالیت دارند و به هر کشوری که خدمات بهتری به آنها ارائه شود این تاجران به عنوان سفیران بدون مرز در آن کشور هدف سرمایه‌گذاری خواهند داشت.

,

رئیس اتاق بازرگانی افغانستان و ایران گفت: مردم و ملت افغانستان در کشور ایران بر مبنای دوستی و برادری عمل می‌کنند و مراودات اقتصادی اولویت بعدی برای آنها است.

,

وی افزود: نباید مسائل خاص از جمله موضوعات اسناد و اقامت تاجران موجب ضعیف شدن سرمایه‌گذاری در ایران شود و اشتغالزایی کاهش یابد.

,

سلیمان خیل ادامه داد: تاجرانی با مبالغ بیش از ۵۰۰ میلیون از ایران به افغانستان صادرات دارند، اما با این وجود تاجران مشکلاتی از جمله اقامت و طولانی شدن فعالیت اداری در اداره گذرنامه دارند.

,

وی با اشاره به اینکه تاجران نمی‌توانند به علت مشکلات جزئی فعالیت خودشان را متوقف کنند افزود: نباید مشکلات جزئی موجب فرار سرمایه و تاجران شود و امیدواریم مشکلات مرتفع شود.

,

رئیس اتاق بازرگانی افغانستان و ایران ضمن تأکید بر اهمیت صادرات کالاهای نفتی تصریح کرد: کشور ایران سالانه بیش از ۴ میلیارد دلار به افغانستان صادرات دارد.

,

وی افزود: ملت افغانستان نیز به مصرف کالاهای ایرانی بیشتر راغب هستند چراکه بر اساس مناسبات قبلی سلایق و ذائقه انها نیز شکل گرفته است.

,

سلیمان خیل با بیان اینکه خراسان رضوی درصد بالایی از کالای مصرفی افغانستان را تأمین می‌کند خاطرنشان کرد: بر این مبنا بخش سوخت، پتروشیمی و کالاهای مصرفی صادرات وجود دارد و امیدواریم توازنی در این مراودات تجاری دو کشور ایجاد شود.

,

وی افزود: قابل ذکر است مشکل خاصی که در تجارت دو کشور ایران و افغانستان تأثیر منفی بگذارد، وجود ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه