اخبار داغ

مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان:

پایان این هفته رای نهایی درباره کارگران معترض شرکت خوش نوش صادر می شود

پایان این هفته رای نهایی درباره کارگران معترض شرکت خوش نوش صادر می شود
احمد توصیفیان با بیان اینکه تا پایان این هفته رای نهایی به تجمع کارگران شرکت خوش نوش صادر می شود گفت: کمیته تجدید نظر با حضور نمایندگانی از کارفرما و کارگران نظر قطعی خود را بزودی در خصوص سخت و زیان آور بودن کار این کارگران بیان می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان در خصوص دو تجمع هفته گذشته مقابل اداره کار در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ اظهار کرد: این تجمع توسط  20 تا 25 نفر از کارگران بازنشسته و مقرری بگیر مجموعه خوش نوش همدان انجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی با بیان اینکه خواسته این کارگران یک چیز است و آن اینکه به دنبال این هستند که شغل خود را جزو مشاغل سخت و زیان آور قرار دهند افزود: بیشتر تجمع کنندگان نیروهای تعدیل شده شرکت خوش نوش با سابقه کار متفاوت بودند.

,

توصیفیان با اشاره به اینکه هم اکنون این کارگران از اداره کار بیمه بیکاری دریافت می کنند ادامه داد: البته این کارگران 10 سال گذشته نیز که مشغول کار بودند این درخواست را از اداره کار داشته اند که پس از بررسی مورد موافقت قرار نگرفته است.

,

وی با تاکید بر اینکه با مراجعه دوباره به اداره کار این درخواست در حال پیگیری است تصریح کرد: در کمیته بدوی مشاغل سخت و زیان آور پس از انجام یک سری سنجش ها با شغل سخت و زیان آور این کارگران موافقت شده است.

,

مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه در کمیته تجدیدنظر  طرح موضوع انجام و علی رغم عدم وظیفه ذاتی اداره کار بازدید از محل کار کارگران انجام شده است بیان کرد: کمیته تجدید نظر تا پایان این هفته نظر قطعی خود را در خصوص شغل سخت و زیان آور بودن این کارگران  با حضور نماینده کارگران و کارفرمایان می دهد.

,

توصیفیان در جواب این سوال که خصوصی سازی شرکت خوش نوش چه زمان انجام شده نیز خاطرنشان کرد: این شرکت از سال 53 مشغول به کار شده و از سال 90 به بخش خصوصی زیرنظر بنیاد مستضعفان واگذار شده است.

,

وی تاکید کرد: اداره کار از سوابق، شیوه و نحوه فرآیند تحویل این شرکت به بخش خصوصی اطلاع و خبری ندارد اما طبق قانون نسبت به حق کارگران و کارفرمایان این شرکت بنا بر درخواست رسیدگی می کند.

,

مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان افزود: در این تجمع کارگران شرکت کیوان و انجمن صنفی حضور نداشتند و از کارگران فعلی شرک خوش نوش نیز کسی حضور نداشته است.

, مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان,  افزود: در این تجمع کارگران شرکت کیوان و انجمن صنفی حضور نداشتند و از کارگران فعلی شرک خوش نوش نیز کسی حضور نداشته است.,

وی در خصوص تجمع پرستاران عضو تعاونی مسکن نیز گفت: در این تجمع پرستاران خواسته ای از اداره کار ندارند بلکه اختلافات با هیات مدیره تعاونی است.

,

مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان ادامه داد: تجمع اعتراض آمیز نسبت به عملکرد اعضای هیات مدیره شرکت تعاونی و بخش خصوصی بر سر تفاوت قیمت طبقات این مساکن است.

,

توصیفیان با اشاره به اینکه این تعاونی در دو پروژه 173 و 60 واحدی مساکن ساخته شده را به پرستاران تحویل دادند اظهار کرد: این اختلاف در زمان سند زدن با اعتراض پرستاران برای کاهش پول اخذ شده به هیات مدیره این تعاونی است.

,

وی با بیان اینکه در همان روز در اداره کار جلسه ای چند ساعته برگزار  و صورتجلسه ای 10 بندی برای انجام یک سری تکالیف برای هر دو طرف تهیه شد گفت: اداره کار تکلیفی مستقیما برای حل این اختلاف ندارد اما باید کمیسیون داوری در اتاق تعاون برای حل این مشکل تشکیل شود.

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه