اخبار داغ

ایران خواستار اثبات اتهامات آمریکا در مورد حملات به آرامکو شد

ایران خواستار اثبات اتهامات آمریکا در مورد حملات به آرامکو شد
ایران در حالی خواستار اثبات ادعاهای آمریکا در مورد حملات اخیر به آرامکو شده که هیچ شواهدی وجود ندارد و عملا اتهامات آمریکا علیه این کشور بی پایه و اساس بوده و هیچکدام از آنها به اثبات نرسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ تهران به دلیل گزارش های اخیر سازمان ملل متحد در مورد ادعاهای حمله به آرامکوی عربستان سعودی توسط ایران، آمریکا را مورد انتقاد قرار داد و هچنین واشنگتن را به استناد بی پایه و اساسی برای اثبات این اتهامات متهم کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
به گزارش rt، ساعاتی پس از حمله به تأسیسات نفتی سعودی در 14 سپتامبر سال 2019، آمریکا با دلایل بی اساس این حمله را به ایران نسبت داد، اما تاکنون نتوانسته هیچگونه شواهد و مدارکی را ارائه دهد. اکنون دلایل اثبات نشده را جمع آوری کرده تا اینگونه تلاش های خود را جهت اثبات این موضوع به حداکثر برساند.
, rt,
 
,
مسئولیت این حملات علیه تأسیسات نفتی آرامکو توسط حوثی های یمن برعهده گرفته شد. این کارخانه بزرگترین تأسیسات فرآوری نفت در جهان است که این حمله باعث اختلال قابل توجهی در آن شد. با این حال، بلافاصله پس از انجام حملات، آمریکا بدون اینکه منتظر بماند تا مأموریتی برای کشف حقیقت انجام شود انگشت اتهام خود را به سمت تهران گرفت.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
سازمان ملل متحد معتقد است که بعید به نظر می رسد نیروهای حوثی مسئول این حملات باشند، زیرا این عملیات بسیار پیچیده است و تهران نیز با بیان اینکه هیچ چیز در این گزارش ادعاهای آمریکا را تایید نمی کند این اتهام را رد کرد.
,
 
,
در گزارش منتشر شده، ایران به عنوان مقصر حملات ذکر نشده است. علاوه بر این، کارشناسان اعتراف کردند که آنها فرصتی برای دیدن ضایعات اسلحه هایی که گفته می شود در مرحله اول به مراکز ضربه زده اند نداشته اند زیرا در زمان ورود آنها تا حدودی توسط ریاض پاکسازی شده بودند.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
علاوه بر آن، متخصصان در ادامه تصدیق کردند گرچه معتقدند که این حمله خاص توسط حوثی ها انجام نشده اما به نظر می رسد که این حملات با استفاده از همان سلاح ها از یمن صورت گرفته است.
,
 
,
این هیئت همچنین این مسئله را رد نکرد که حوثی ها می توانند پشت این حملات باشند و خاطرنشان کرد: "از لحاظ تئوری، این حملات می توانستند توسط نیروهای حوثی یا از داخل عربستان سعودی از قلمرو سایر کشورها یا حتی از دریا انجام شود."
,
 
,
اتهامات آمریکا نمایانگر یکی دیگر از اقدامات خصمانه آن علیه ایران است و در راستای اقدام عظیم آمریکا علیه ایران صورت گرفته است.
,
 
,
همچنین این موضوع همراه با ماجراجویی نظامی واشنگتن و جریان بی سابقه ورود تسلیحات پیشرفته آمریکایی به منطقه که به منبع اصلی بی ثباتی و نا امنی در خاورمیانه تبدیل شده می باشد.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه