اخبار داغ

گزارش/

تبلیغات در روزنامه‌ها روز قبل از انتخابات ممنوع است/ استانداری با چه توجیهی اجازه درج آگهی داده است؟

تبلیغات در روزنامه‌ها روز قبل از انتخابات ممنوع است/ استانداری با چه توجیهی اجازه درج آگهی داده است؟
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: درج تبلیغات روز پنج‌شنبه در روزنامه‌ها خلاف قانون است چراکه روزنامه‌ها عملا بعد از ساعت 8 توزیع می‌شود و این، تبلیغات است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، طبق قانون از ساعت 8 صبح امروز هرگونه فعالیت تبلیغی برای کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ممنوع است اما شاهد درج تبلیغات در روزنامه‌های استان هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
 
,
حجت‌الاسلام‌والمسلمین یدالله وحدانی‌نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، گفت: درج تبلیغات روز پنج‌شنبه در روزنامه‌ها خلاف قانون است چراکه روزنامه‌ها عملا بعد از ساعت 8 توزیع می‌شود و این، تبلیغات است.
,
 
,
وی افزود: در همین خصوص روز گذشته یکی از خبرنگاران تماس گرفت و به نامه‌ای اشاره کرد که در آن به نامه معاون سیاسی، امنیتی استانداری استناد و نوشته شده بود روزنامه‌ها قبل از ساعت 8 به دست مردم می‌رسد و چاپ تبلیغات در آن ایرادی ندارد اما ما شاهد هستیم روزنامه‌ها بعد از ساعت 8 به دست مردم می‌رسد.
,
 
,
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: پیگیر این موضوع از فرمانداری و استانداری هستیم که با چه توجیهی این اجازه را داده است چراکه چاپ تبلیغات در روزنامه‌های امروز ممنوع است و ما برخورد خواهیم کرد.
,
 
,
یادآور می‌شود در اسفند 1394 نیز این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و ابتدا علی‌اکبر اکبری‌راد مشاور استاندار وقت و مسئول وقت کمیته حقوقی ستاد انتخاباتی استان در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود: بر اساس ماده 40 آیین نامه اجرایی قانون مجلس و 23 قانون انتخابات، تبلیغات صرفاً ناظر بر 24 ساعت قبل از شروع اخذ رأی است و چنان‌چه هر اقدامی که به اصل این قانون مجلس ‌خللی وارد کند با متخلفین با مجازات مقرر برخورد خواهد شد لذا روزنامه‌ها مجاز به پخش تبلیغ نامزدها در روز پنج‌شنبه نیستند.
,
 
,
همچنین وی در ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی خراسان‌جنوبی گفت: رسانه‌های استان ابهامی داشتند مبنی براین‌که تا ساعت 8 روزِ قبل از برگزاری انتخابات، تبلیغات آزاد است و پس از آن، تبلیغات ممنوع می‌شود که روزنامه‌ها اگر تبلیغی در روز پنج‌شنبه چاپ کنند، پس از ساعت 8 نیز توزیع می‌شود که وضعیت آن چگونه است؟ براساس استعلام رسمی که از ستاد انتخابات وزارت کشور گرفتیم، اعلام کردند تبلیغات در روزنامه‌ها و دیگر جراید، در روز قبل از برگزاری انتخابات (پنج‌شنبه) ممنوع است.
,
 
,
براساس این گزارش؛ قانون تغییر نکرده و بنابر سخن مسئولان، چاپ آگهی روز پنج‌شنبه در روزنامه‌ها ممنوع است اما مشخص نیست استانداری با چه مجوز و قانونی اجازه این اقدام را صادر کرده است؟
,
 
,
مسئولان می‌توانستند در روزهای گذشته مانند سال 1394 این موضوع را در جلسه مطرح و بررسی کنند اما این‌گونه نشد و حتی شاهد بودیم فرماندار بیرجند به جای پاسخ‌گویی صریح به رسانه‌ها، شب گذشته در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام، در جملاتی به حالت استوری نوشت: روزنامه‌های استان امشب از چاپ آگهی تبلیغاتی کاندیداها برای روزنامه فردا خودداری کنند.
,
 
,
این در حالی است که علی ناصری در سال 1394 نیز فرماندار بیرجند بوده و از این موضوع اطلاع داشته است.
,
 
,
در چند روز گذشته نیز فرماندار بیرجند در اقدامی قابل تأمل برگزاری مناظره در دانشگاه را ممنوع اعلام کرد در صورتی که وزیر علوم اعلام کرده بود حضور انفرادی کاندیداها در دانشگاه مجاز نیست اما برگزاری مناظره در دانشگاه‌ها بلامانع است. همچنین قانونی پیدا نشد که برگزاری مناظره در دانشگاه را غیرمجاز بداند و در سایر شهرهای کشور مناظره‌هایی در دانشگاه‌ها انجام شده است. همچنین در دوره‌های قبلی انتخابات، زمانی که فرماندار فعلی در پست فرمانداری حاضر بود، مناظره‌هایی در برخی دانشگاه‌ها برگزار شده است.
,
 
,
این‌که مسئولان دولتی در آستانه انتخابات اقداماتی انجام می‌دهند و برداشت‌های خود از قوانین را اعلام و برآن پافشاری می‌کند، گلایه مردم را در پی داشته است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه