اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد

گرانی های اخیر نتیجه فشار دولت برای تصویب FATF

گرانی های اخیر نتیجه فشار دولت برای تصویب FATF
سجاد کلانتر گفت: افزایش نرخ در حقیقت ناشی از آثار روانی است که در این 7 ماهه دولت برای تصویب اف ای تی اف در مجمع تشحیص مصلحت استفاده کرده، واین اثر حقیقی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سجاد کلانتر در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا، مهمترین دلیل گرانی های اخیر به ویژه نرخ ارز را ناشی از آثار روانی بیانیه اجلاس اف ای تی اف دانست و گفت: یکی از بندهای این بیانیه مربوط به ایران بوده  که تاثیر اصلی را بر افزایش نرخ ارز داشته البته این افزایش قیمت، روانی است نه حقیقی چرا که اگر قرار باشد این بیانیه اثری بگذارد حداقل به 2 الی 3 ماه زمان نیاز دارد و نمی تواند به این زودی برقیمت ها اثر بگذارد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,
 
,
کارشناس مسائل اقتصادی افزود: دلیل این اثر روانی  این است که متاسفانه دولت به عنوان متقاضی اصلی تصویب برجام در مجمع تشخیص مصلحت نظام عملا از ابزارهای رسانه ای خود در راستای شرطی کردن جامعه بهره گرفت و امروز نیز در موضوع اف ای تی اف علی رغم عدم اطلاع مردم از موضوع به مانند برجام، آحاد جامعه  را با آن درگیر گرده و عملا جامعه شرطی شده است.
,
 
,
وی تصریح کرد: این افزایش نرخ در حقیقت ناشی از آثار روانی است که  در این 7 ماهه  دولت برای تصویب اف ای تی اف در مجمع تشحیص مصلحت استفاده کرده، واین اثر به این دلیل حقیقی نیست که در این مدت اتفاق جدیدی برای اقتصاد ایران نیفتاده ،تحریمی وضع نشده و اثاری برآن سورا نشده است بنابراین دولت با استفاده از این ابزار به دنبال وارد آوردن  فشار برمجمع تشخیص برای تصویب کنوانسیون‌های الحاقی اف ای تی اف یعنی سی‌اف‌تی و پالرمو است.
,
 
,
کلانتر در خصوص اقداماتی که دولت می توانست برای جلوگیری از این اثر روانی انجام دهد اظهار داشت: متاسفانه دولت از تمامی ابزارهای رسانه ای خود برای شرطی کردن جامعه استفاده کرده و این موضوع بزرگترین دلیل برای افزایش قیمت هاست در حالی که می توانست با انعکاس درست این بیانیه و پرهیز از شیطنت های رسانه های وابسته به خود ار نظر روانی جامعه را بیمه کند.
,
 
,
این کارشناس اقتصادی ادامه داد: رسانه های دولتی پیاز داغ ماجرا را زیاد کرده تا فشار روانی برجامعه وارد کنند مثلا برای نمونه  در هیچ کجای این بیانیه کلمه ای از لیست سیاه آورده نشده و در بدبینانه ترین حالت ترجمه، به ما اخطار برای اقدام تصویب، داده شده اما رسانه های دولتی با شیطنت رسانه ای اعلام کردند ما در لیست سیاه قرار گرفتیم.
,
 
,
کلانتر تصریح کرد: بدیهی است که مدل ارائه این خبر و بیان خلاف واقعیت به مصلحت شرایط فعلی اقتصادی جامعه و روزهای سخت اقتصادی اخیر مردم نبوده و در حالی که کشور دارای تورم بالای 40 درصد، رشد اقتصادی منفی و کوچکتر شدن  روزانه سفره مردم بوده و جامعه دچار مشکلات رکود تورمی است روا نیست فشار جدید به کشور وارد شود.
,
 
,
وی تاکید کرد: متاسفانه این قبیل اقدامات دولت نشان دهنده این موضوع است که رسانه های دولتی ابایی برای ایجاد تشویش و التهاب در جامعه و نمایش اهمیت کاریکاتوری موضوع ندارند و برای فشار بر حاکمیت و مجمع تشخیص مصلحت برای دستیابی به اهداف خود از هیچ اقدامی فروگذار نیستند.
,
 
,
کلانتر در پایان با اشاره به حماسه حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: گرانی های اخیر همزمان با خلق حماسه ملت در انتخابات حلاوت و شیرینی این حماسه را در کام مردم تلخ کرد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه