اخبار داغ

در جلسه شورای سلامت شهرستان مطرح شد؛

هیچ موردی از بیماری کرونا در گنبدکاووس مشاهده نشده است

هیچ موردی از بیماری کرونا در گنبدکاووس مشاهده نشده است
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس گفت: تاکنون هیچ موردی از ویروس کرونا در شهرستان مشاهده نشده و مردم نگرانی نداشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما،، فرهاد بدیعی در جلسه ویژه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اظهار کرد: تمامی اقدامات ما در راستا پیشگیری از شیوع بیماری و ویروس کرونا است و مردم نباید نگرانی و اضطراب داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان, ما,
وی با اشاره به دو مورد مشکوک در شهرستان افزود: دو بیمار که دارای مشکلات تنفسی شدید بودند در حال حاضر بستری و تحت نظر هستند و از نظر ما مشکوک است و این مشکوک بودن دلیل بر وجود این ویروس نیست.
,
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: از زمانی که ویروس کرونا در چین مشاهده شد و احتمال انتقال آن به کشورهای دیگر بود؛ ایران و استان ما اقدامات پیشگیرانه در این خصوص انجام داده است.
,
وی خاطرنشان کرد: افرادی که تب، سرفه، بدن درد شدید و مشکلات تنفسی براثر سرماخوردگی در آنها مشاهده می شود؛ باید بلافاصله به پزشک مراجعه کرده و آزمایشات لازم انجام شود.
,
بدیعی درباره استفاده از ماسک خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که اقدامات پیشگیرانه صورت می گیرد استفاده از ماسک ضرورتی ندارد و افرادی که ماسک می زنند باید هر دو ساعت یکبار آن را تعویض کنند زیرا رطوبت حاصل از ماسک سبب جذب ویروس شده و ویروس کرونا بقدری کوچک است که از ماسک نیز عبور می کند.
,
رئیس شبکه بهداشت و درمان با تاکید بر رعایت بهداشت از سوی شهروندان اضافه کرد: آنچه که ما به مردم و شهروندان توصیه می کنیم شست و شوی مداوم دستها با صابون مایع و عدم برخورد دست با مخاط هایی چون چشم، گوش،بینی و دهان است و باید متذکر شویم که رعایت نکات بهداشتی به ویژه شست و شوی دست تا حدود زیادی از ابتلا به بیماری جلوگیری می کند.
,
وی گفت: در اماکن عمومی، رستوران ها، پارک ها و دیگر تجمات عمومی در کنار سرویس های بهداشتی قرار دادن صابون مایع برای شست و شوی دست الزامی است و این نکات باید توسط صاحبان این اماکن رعایت و قرار داده شود.
,
بدیعی خاطرنشان کرد: تا اطلاع ثانوی مراکز فروش پرندگان زنده و طیور تعطیل می شود تا اقدامات پیشگیرانه برای این ویروس انجام شود.
,
وی افزود: از همه شهروندان می خواهیم که ملاقات را با بیماران خود در بیمارستان ها محدود کنند و از تجمع در بیمارستان پرهیز نمایند.
,
فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در این جلسه اظهار کرد: به منظور پیشگیری از وقوع بیماری کرونا تا پایان هفته از تجمعاتی مانند برگزاری جلسات و همایش های غیر ضروری پرهیز می شود و در راستای سلامت دانشجویان کلیه دانشگاه ها تا پایان هفته تعطیل هستند.
,
وی درباره تعطیلی مدارس گفت: با توجه به اینکه تجمات سبب انتشار این ویروس می شود؛ کلیه مدارس تعطیل بوده و ادامه تعطیلی نیز منوط به اعلام اداره کل آموزش و پرورش گلستان خواهد بود.
,
عبدالقدیر کریمی خاطر نشان کرد: سلامت شهروندان خط قرمز ما است و همه اقدامات در راستای پیشگیری از این بیماری خواهد بود تا سلامت شهروندان تضمین شود.
,
وی ادامه داد: مسابقات سوارکاری و مسابقات گروهی ورزشی و نیز کتابخانه های عمومی شهر نیز تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد شد تا با همکاری همه بتوانیم از وقوع این بیماری پیشگیری کنیم.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه