اخبار داغ

کدام را باید باور کرد؟

سلبریتی ها در محکمه افکار عمومی/ نمایش زندگی لاکچری در فضای مجازی یا ریختن اشک تمساح برای مشکلات اقتصادی

سلبریتی ها در محکمه افکار عمومی/ نمایش زندگی لاکچری در فضای مجازی یا ریختن اشک تمساح برای مشکلات اقتصادی
چه بلایی بر سر متمولین و سلبریتی ها آمده که محور خصوصی زندگی را گم کرده اند! در حالی که خود را دلواپس مردم نشان می دهند با به اشتراک گذاشتن تصاویری از وضع زندگی و جشن های شان ، خود را متهم به عوام فریبی می کنند؟ دروغگویی تا کی و لاکچری بازی تا کجا؟ چه وقت زمان صداقت با مردم می رسد؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از طنین یاس، این روزها، یکی از دغدغه های اصلی مردم مسئله معیشت است. با توجه به اعمال تحریم های ناجوانمردانه و حتی ضدبشری آمریکا علیه مردم ایران، شاهد سخت شدن؛ گذران زندگی برعموم مردم مخصوصا قشر کم درآمد هستیم. از طرف دیگر بخشی از جامعه که درگیر مسائلی چون بیماری های صعب العلاج هستند، دلنگران و مشوش تهیه داروهایی می باشند که اکثریت آنها وارداتی است و حتی با قیمت های کلان نیز قابل تهیه نمی باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
, ,
 
,
وقتی تصاویر سفره های خالی مردم جنوب شهر یا برخی از روستانشینان مناطق محروم یا حتی کمی آنطرف تر از محل زندگی خود، مناطق حاشیه نشین کلان شهرها را می بینیم؛ به راحتی می توانیم اوج فقر اقتصادی را در قاب اتاقی کوچک ومحقر با حس گرسنگی، لباس های مندرس، ضعف جسمانی درک کنیم. این قبیل فقرهای اقتصادی بدون شک همراه خود فقر فرهنگی را به دنبال خواهد داشت که ثمره دور شدن کودکان و نوجوان از مدارس و رها شدن آنها در خیابان ها به عنوان کودکان پرسه زن یا کودکان کار است. کودکانی که در نبود مادران و پدرانی که برای سیر کردن شکم های شان یا تهیه اجاره خانه چند شیفت کار می کنند و تربیت کودکان شان و آموزش مهارت های زندگی و مراقبت از آنها در برابر خطراتی چون اعتیاد و ... را در مسلخ نداری می کشانند.
,

حال کمی خیابان ها و میادین را بالاتر بیاییم به کوچه ها و خیابان های خانواده های متوسط می رسیم در آن خانه ها کودکان تحت مراقبت والدین بزرگ شده و تحصیل می کنند و به عرصه جوانی می رسند اما نه کاری هست و نه درآمدی، نه ازدواجی و نه امید به آینده ای .. فقر اقتصادی گریبان این خانواده ها را کمی بعد از تر خانواده های فقیر می گیرد آن زمان که نمی توانند برای دختران خود جهیزیه تهیه کنند و به خانه بخت بفرستند یا پسرشان را داماد کنند زیرا نه کاری دارد و نه درآمدی ..
,
,

این قصه ی پر غصه را همه می دانیم و خب تر می دانیم که بسیاری از مشکلات و معضلات امروزی که دست به گیربان آن هستیم زاییده همین فقرهای اقتصادی و فرزند نامبارک آن فقر فرهنگی است.
,
,

صدالبته بدتر از فقرفرهنگی زاییده شده از فقر اقتصادی، فقر فرهنگی و ولنگاری فرهنگی زاییده شده از زندگی لاکچری است. زندگی که از اسمش تا سبک زندگی اش غرب زده است. در این نوع سبک
,
,
زندگی خودمحوری، دنیاطلبی، بی بندوباری، زیرپا گذاشتن باید ها و نباید ها، نادیده انگاشتن دردهای جامعه و خودنمایی کردن با چیزهایی که سایرین به آن دسترسی ندارند، به وضوح دیده می شود.
,

با غوطه خوردن در این نوع سبک زندگی است که آموزه های اسلامی، قوانین مدنی و اجتماعی، مواضع سیاسی و حتی رفتارهای اجتماعی ما نه مطابق عرف و خواسته مجامعه که به میل کسانی شکل می گیرد که آن سبک را از طرق مختلف وارد کشور کرده اند و این ورود نامبارک سراسر با دهن کجی به ملت صورت می گیرد، آنجا که مردم در فقرند و لاکچری باز در اسراف، مردم در تنگنا هستند و لاکچری باز در افراط و تفریط .. .
,
,

اما چه اتفاقی در بین مسئولین و افراد تأثیرگذار در جامعه – سلبریتی ها -و متمولین شهرها و کلانشهرها افتاده است که فقط به چپ و راست کردن سر و درآوردن صدای نوچ نوچ بسنده می کنند. چه بلایی بر سر این قشرها - به ویژه سلبریتی ها- آمده است که محور خصوصی زندگی خود را گم کرده در حالی که در منظر عمومی طور دیگر می گویند و رفتار می کنند با به اشتراک گذاشتن تصاویر زندگی خصوصی خود آن گفته را نقض می کنند؟ دروغگویی تا کی و لاکچری بازی تا کجا؟ چه وقت زمان صداقت با مردم می رسد؟
,
,

آیا سبک زندگی ایرانی – اسلامی ما اینچنین می گوید؟ که اگر نمی توانیم یا نمی خواهیم باری از روی دوش خانواده ای برداریم، مرحم و ضمادی بر زخم زندگی افراد باشیم، نمکدانی شویم و کرور کرور نمک بر زخم آنها بپاشیم!

روی صحبتم با برخی از چهره های مشهور و تأثیرگذاردر فضای مجازی است! کسانی که فضای مجازی را عرصه و جولانگاه نمایش مسائل خصوصی و نمیه خصوصی خود کرده اند و در این راه حتی عرف را نیز زیر پا لگد مال می کنند ، نمایش همسر در لباس عروسی، نمایش دلدادگی ها و عاشقانه ها ، نمایش جشن های مختلف از روابط دوستانه قبل از ازدواج تا عروسی، از حاملگی تا تشخیص جنسیت فرزند از زایمان تا جشن یک سالگی فرزند و مادر شدن همسر ... این افراد هر چه لایک می خورند گستاخ تر شده و هر چه تبریک می شنوند سیری ناپذیرتر .. فقط کافی است فردی در جایی یا بخاطر موضوعی آنها را نقد کند آن زمان تمام این تصاویر که در ملاء عام به نمایش گذاشته شده است، خصوصی و نقد و نظر آنها دخالت در ماسئل خصوصی است!
,
,
, ,
,

,
, ,
 
,
به هر حال این روزها در اوج وخامت حال اوضاع اقتصادی کشور و فقری که درب بسیاری از منازل را زده و وارد خانه ها شده است ، تصاویر جشن تولد های لاکچری سلبریتی هایی که به داشتن ثروت معروف هستند و بسیاری از نسل های جوان آنها را الگوی خود می دانند، در فضای مجازی سر وصدای زیادی کرده است! نحوه پوشش بد و زننده مهمانان این فرد، نوع کیک تولد و انواع پذیرایی هایی که در تصاویر وجود دارد، نمایانگر میزان خرج این جشن هاست.
,

البته این محافل و این دست جشن ها از مهمانی های خصوصی افراد محسوب می شود مگر آن که خلاف آن ثابت شود و خلاف این قضیه انتشار تصاویر آنها در فضای عمومی است از این رو افکار عمومی می تواند آن ها را نقد کند بدون آنکه متهم به دخالت در مسائل خصوصی افراد شود.
,
,

برگزار کنندگان این جشن ها و پارتی ها باید بدانند که افکار عمومی این دست مسائل را دیگر برنمی تابد نه فقط به این دلیل که این دست رفتارها با اوضاع ا قتصادی ملت مغایرت دارد، بلکه بخاطر مسئله ای مهم تر آن هم عدم صداقت آنها در برخورد با مردم است! این دورغگویی از تظاهر به علاقه به مسائل مذهبی و معنوی آغاز می شود تا درواغگویی و تظاهر در به فکر مردم بودن و دلواپسی برای آنها.. پس سلبریتی عزیز هنرمند محترم، فوتبالیست نامی و بازیگر مشهور و مردمی لطفا کمی خود را جمع و جور کنید.
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه