اخبار داغ

در جلسه ستاد بحران شهرستان نهاوند مطرح شد،

میزان خسارت سیل نهاوند با دقت برآورد شود/ آسیب فراوان سیل به زیرساخت‌ها

میزان خسارت سیل نهاوند با دقت برآورد شود/ آسیب فراوان سیل به زیرساخت‌ها
جلسه ستاد بحران شهرستان نهاوند با حضور معاون استاندار همدان جهت بررسی آخرین وضعیت بارش‌ها و سیل در نهاوند و میزان خسارات در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ جلسه ستاد بحران نهاوند با حضور عراقی معاون عمرانی استاندار همدان، ناصری فرماندار، حسینی بیدار مدیرکل آب و فاضلاب شهری استان، پناهنده مدیرکل راهداری، ستوده مدیرکل امور آب استان، طالبی مدیرکل بحران استانداری و جمعی از مدیران شهرستان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

محمود رضا عراقی معاون عمرانی استانداری همدان در این ستاد با قدردانی از تلاش‌های مدیران شهرستان نهاوند گفت: پیشگیری‌های انجام‌شده باعث کاهش خسارت شده است و از همه دستگاه‌های خدمات رسان تشکر می‌کنیم.

,

وی اظهار داشت: باوجود حجم زیاد بارش‌ها خوشبختانه خسارت جانی در نهاوند نداشتیم و این مهم‌ترین مسئله است و باید تلاش کنیم از میزان سایر خسارات کم کنیم.

,

معاون استاندار همدان افزود: پیامک‌های هشدار ستاد بحران استان اقدامی پیشگیرانه بود که باعث هوشیاری مردم شد و در کاهش خسارت مؤثر بود.

,

وی با اشاره به بازدیدی که از چند روستا داشته است، گفت: میزان خسارات واردشده باید با دقت برآورد شود و فرم‌های مربوطه به‌درستی تکمیل شود تا کسی متضرر نشود.

,

عراقی اظهار داشت: انشا الله خسارت‌های واردشده به مردم جبران شود و هر کاری برای مردم انجام دهیم حقشان است چون شایسته‌ترین مردم هستند.

,

, ,

وی خطاب به مدیران استانی و با توجه به درخواست‌های شهرستان برای مساعدت در بخش‌های مختلف، گفت: مدیران کارهای مربوط به حوزه‌های خود را برای کاهش خسارت‌ها در بحران‌ها انجام دهند و با مجموعه شهرستان همکاری کنند.

,

آسیب جدی و فراوان به زیرساخت‌ها و کشاورزی نهاوند

, آسیب جدی و فراوان به زیرساخت‌ها و کشاورزی نهاوند,

مراد ناصری فرماندار نهاوند نیز در ادامه این جلسه گفت: حجم بارش‌ها که تاکنون حدود ۱۲۰ میلی‌متر بوده نشان‌دهنده حجم کار است و اقدامات انجام شده در کاهش خسارات مؤثر بود.

,

وی به مشکلات سیل در نهاوند اشاره کرد و گفت: شهر گیان ما اصلاً آب آشامیدنی ندارد و با تانکر آب‌رسانی می‌شود و در حوزه راه نیز خسارات زیادی متحمل شده‌ایم.

,

فرماندار نهاوند افزود: در بحث زیرساخت‌ها خسارت‌های زیادی دیده‌ایم و فردا و روزهای آینده میزان این خسارات مشخص می‌شود و در بحث مسکن در همه روستا به نحوی متحمل خسارت شده‌ایم.

,

وی اظهار داشت: جاده گاماسیاب خسارت‌دیده با توجه به تجربه‌ای که داریم قطعاً فردا و پس‌فردا روزهای سختی برای ما خواهد بود و باید کمک شود از این بحران نیز مدیریت شود.

,

ناصری به نابودی برخی زیرساخت‌ها اشاره کرد و گفت: در حوزه کشاورزی بخش عظیمی از خسارت‌ها به کشاورزان واردشده و بخش اعظم شیلات شهرستان تخریب‌شده است.

,

جابه‌جایی خانوارها در بخش مرکزی

, جابه‌جایی خانوارها در بخش مرکزی,

آیت صالح بخشدار مرکزی نهاوند نیز در این جلسه گفت: چندین خانوار در این بخش جابه‌جاشده‌اند و به شیلات این بخش خسارت‌های زیادی واردشده است.

,

وی افزود: با توجه به اینکه بیشترین روستاها در بخش مرکزی قرار دارند و در این بخش مشکل رانش زمین را نیز داریم می‌دانیم که چند روز بعد مشکلات ما شروع می‌شود و نیازمند مساعدت هستیم.

,

بخشدار مرکزی نهاوند بابیان اینکه یکی از مشکلات ما آب‌گرفتگی و طغیان رودخانه گاماسیاب در روستای “فیازمان ” بود، گفت: با جابه‌جایی چند خانوار این مشکل مدیریت شد.

,

صالح اظهار داشت: این رانش‌ها باعث بروز خسارت به انشعابات می‌شود و مشکلاتی برای مردم به وجود می‌آورد که در این زمینه مسئولان استانی به کمک ما بیایند.

,

ستاد بحران نهاوند نیازمند تجهیزات و امکانات

, ستاد بحران نهاوند نیازمند تجهیزات و امکانات,

سرهنگ علی مختاری فرمانده سپاه نهاوند نیز در این ستاد گفت: در سال جاری برای دومین بار است که نهاوند دچار سیل می‌شود و باید همه برای حل این مشکل کمک کنند.

,

وی ادامه داد: کارهای زیرساختی انجام‌شده است ولی کافی نیست و مردم هم مطالباتی دارند و از ستاد بحران درخواست حل این مشکلات را دارند.

,

فرمانده سپاه نهاوند افزود: همه روستاهایی که امروز مشکل داشتند در سیل فروردین هم دچار مشکل شده بودند و این باعث گلایه مردم شده است.

,

وی گفت: مطالبه مردم این بخش‌ها این است که این مشکلات قبل از وقوع حادثه انجام شود و نقاطی که مشکل‌دارند شناسایی و رفع شوند.

,

مختاری با اشاره به حوادث شهرستان نهاوند اظهار داشت: با توجه به حوادثی که در نهاوند رخ می‌دهد مانند سیل و زلزله و دیگر حوادث طبیعی، ستاد بحران شهرستان نیازمند توجه و تجهیزات بیشتر است چون این ستاد واقعاً تجهیزاتی در اختیار ندارد.

,

وی در پایان گفت: بسیجیان شهرستان آماده کمک به مجموعه ستاد بحران هستند و همچون گذشته در هرجایی که اعلام شود به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه