اخبار داغ

استاندار یزد به دنبال شیوع کرونا ویروس مطرح کرد

لزوم پرهیز از تشویق یا منع گردشگران جهت سفر به یزد

لزوم پرهیز از تشویق یا منع گردشگران جهت سفر به یزد
محمدعلی طالبی گفت: باید با پیش گرفتن سیاست خنثی نسبت به تشویق یا منع گردشگران از سفر به یزد پرهیز کنیم و تا ۱۰ روز آینده که وضعیت استان روشن و تصمیم‌گیری خواهد شد نباید با ایجاد نگرانی بیش از حد، جامعه را هراسان کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمدعلی طالبی استاندار یزد در جلسه ستاد خدمات سفر یزد که شب گذشته در محل استانداری و با حضور مسئولان استان برگزار شد، با تاکید بر پیش گرفتن سیاست خنثی تا ۱۰ روز آینده در حوزه گردشگری، گفت: باید با پیش گرفتن سیاست خنثی نسبت به تشویق یا منع گردشگران از سفر به یزد پرهیز کنیم و تا ۱۰ روز آینده که وضعیت استان روشن و تصمیم‌گیری خواهد شد نباید با ایجاد نگرانی بیش از حد، جامعه را هراسان کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: معیار برنامه‌ها و مسئولیت‌ها در نظر گرفتن شرایط عادی برای پذیرش مهمانان نوروزی است ولی در عین حال که باید آمادگی پذیرایی از مهمانان نوروزی را داشته باشیم، باید با توجه جدی به کورونا ویروس و تاثیرات آن، علاوه بر رعایت ضوابط و سیاست‌های کشوری و استانی، شرایط را برای ورود گردشگران نوروزی تسهیل کنیم.

,

استاندار یزد با شاره به اینکه تقویت نگاه محدودکننده در استان اشتباه بوده و سبب تاثیرات سوء، بیکاری تعداد زیادی از افراد شاغل در صنعت گردشگری می شود، اظهار داشت: باید بسیاری از واحدهای اقامتی و پذیرایی در ایام نوروز درآمد و بازده اقتصادی خوب و مطلوبی داشته باشند لذا ضروری است از فلاکت اقتصادی پیش روی عده زیادی از فعالان صنعت گردشگری جلوگیری شود اما خط قرمز ستاد پدافند زیستی و کارگروه سلامت شورای برنامه‌ریزی باید مبتنی بر رعایت ایمنی و بهداشت در گردشگری جدای از رعایت سیاست‌های کشوری و استانی شود.

,

طالبی از ضرورت پیش قدمی بخش خصوصی در رعایت ایمنی و بهداشت در صنعت گردشگری یاد کرد و اذعان داشت: استان یزد جزو استان‌هایی با شاخص بالای سلامت، مراکز درمانی و پزشکان و متخصصان خوبی است لذا باید صنعت گردشگری نیز با رعایت نکات بهداشتی و حفظ ایمنی گردشگری هم این اطمینان را به کشور بدهد تا خدمات را نیز با حداکثر کیفیت ارائه خواهد داد.

,

وی در ادامه ابراز داشت: در صورت وجود یا نبود کرونا ویروس در استان، باید با رعایت اقدامات پیشگیرانه و توجه به این مهم از سوی تمام دستگاه‌های استان، سیستم ایمنی مناسبی را در این ایام ایجاد و حفظ کرد.

,

استاندار یزد در پایان با بیان این که برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات استان در حوزه گردشگری بر مبنای نتایج جلسات ستاد اجرایی خدمات سفر، جلسه ستاد پدافند زیستی و کارگروه سلامت شورای برنامه‌ریزی اخذ خواهد شد، خاطر نشان ساخت: در دوره‌ای که بیماری خودش را نشان دهد و شرایط و وضعیت استان نمود پیدا کند، به طور یقین با امکان تسهیلات برای ورود گردشگران، برنامه‌ریزی جدی نیز تدوین خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه