اخبار داغ

پیگیری یک شایعه؛

تکذیب ورود کرونا به پادگان‌ها و کمبود تجهیزات پزشکی

تکذیب ورود کرونا به پادگان‌ها و کمبود تجهیزات پزشکی
مسئولان استان کرمانشاه شایعات کمبود تجهیزات پزشکان در مقابله با کرونا و ورود این بیماری به پادگان ها را تکذیب کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز این روزها بسیاری از شبکه‌های معاند خارجی و داخلی با موج سواری و شایعه پراکنی درباره ویروس کرونا در فضای مجازی درصدد برهم زدن فضای روانی جامعه هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

 همزمان با شیوع ویروس کرونا در ایران و قبل از آن همواره اخبار ضد و نقیض بسیاری پیرامون این ویروس در فضای مجازی و شبکه‌های مختلف توسط عده‌ای منتشر شد که بسیاری از این اخبار غیرموثق و دروغ بوده و هنوز هم عده‌ای با انتشار اخبار دروغ به تشویش اذهان عمومی می پردازند.

,

ویروس کرونا در بیش از  ۶۰ کشور مختلف جهان از جمله کشور ایران و سایر کشورهای منطقه خاورمیانه وارد شده است و طبق نظریه جامعه پزشکی 80 درصد مبتلایان به این ویروس و کسانی‌که دارای علائم خفیف هستند خود به خود بهبود می‌یابند اما عده‌ای شایعه‌ساز با انتشار پیام‌های کذب در فضای مجازی سعی در ملتهب کردن اوضاع جامعه دارند.

,

اما نکته قابل تأمل اینکه از همان روزهای نخست شیوع این بیماری در چین و برخی کشورهای جهان، شایعاتی از سوی رسانه‌های معاند، برخی چهره‌ها و رسانه‌های داخلی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر وجود این ویروس در داخل ایران نیز منتشر شد که پیامدهای مضر روانی بسیاری را  به‌وجود آورد.

,

استان کرمانشاه نیز از این شایعه سازی ها در فضای مجازی مستثنی نبود؛ در یکی از آخرین این شایعات ادعا شده که تعداد بیماران کرونایی به سرعت در حال گسترش است و 
گرچه بیمارستانهای امام رضا(ع)، امام علی(ع)، دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان طالقانی، بیمارستان شهدای تامین اجتماعی و بیمارستان امام حسین (ع) به بیماران مشکوک بە کرونا کە تعداد آنها بالغ بر ٧٠٠ نفر بوده رسیدگی کردند، ولی وضعیت بالغ بر ۷۳ تن از مبتلایان به کرونا ناگوار است.

,
,

همچنین در ادعاهای این بنگاه های شایعه پراکنی فضای مجازی آمده است که در بیمارستان امام رضا یک بخش ویژه کرونا وجود دارد که ھیچ امکاناتی از جمله کیت آزمایش ندارند و در رسیدگی به مراجعه کنندگان بسیار ناتوان هستند.

,

 شایعات دیگری در مورد اینکه در پادگان ۱۸۱ اسلام آباد غرب (شاەآباد) دو سرباز وظیفه به دلیل ابتلا به کرونا در محل خدمت از حال رفته و به بیمارستان ۵۲۰ ارتش منتقل شدند. سربازان دیگر شهرها کرمانشاە را آلوده به ویروس کرونا کرده‌اند.

,

لذا خبرنگار مرصاد برای پیگیری صحت یا کذب این ماجرا با فرمانده قرارگاه منطقه غرب ارتش و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفتگو کرده است. 

,

تکذیب ابتلای سربازان به کرونا

, تکذیب ابتلای سربازان به کرونا,

امیر فرهاد آریانفر، فرمانده قرارگاه منطقه غرب ارتش در گفتگو با مرصاد اظهار داشت: پادگان ها هر روز طی چند نوبت ضدعفونی می‌شوند و همچنین با تقسیم بندی های انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی هر روز مناطقی از استان با همکاری شهرداری ضدعفونی می شود.

,

فرمانده قرارگاه منطقه غرب ارتش در پاسخ به این شایعه مبنی بر اینکه پادگان ۱۸۱ اسلام آباد غرب دو سرباز وظیفه به کرونا مبتلا شده اند، بیان داشت: این شایعه را رد می‌کنم و چنین چیزی تاکنون مشاهده نشده است و سربازان در صحت و سلامت کامل در پادگان در حال وظیفه و خدمت رسانی به مردم هستند‌.

,

آریانفر تصریح کرد: سربازانی که از شهرهای همچون تهران و اصفهان که وضعیت بحرانی دارند به مرخصی رفته اند در صورت بازگشت قبل از ورود آنها به پادگان توسط پزشکان مورد بررسی قرار می گیرند.

,

 این مسئول در ادامه بیان داشت:  افرادی که داخل پادگان هستند با مدیریت کامل از آنها حفاظت می شود و در حال حاضر مشکلی وجود ندارد.

,

وی عنوان کرد: اقدامات پیشگیرانه از ورودی پادگان تا داخل شدن و قسمت های مختلف آن انجام می شود و پادگان‌ها قبل از اینکه کارهای اداری در آن آغاز شود، ضدعفونی می‌شوند و لذا تمام اعضای پادگان ها در صحت و سلامت کامل قرار دارند و هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

,

 فرمانده قرارگاه منطقه غرب ارتش بیان کرد:  پرسنل و سربازان آمادگی کامل برای جانفشانی ملت دارند و با مراجعاتی که داشتند درخواست می‌کنند تا آنها را برای بیمارستان ها برای کمک و خدمت رسانی بفرستیم.

,

 آریانفر عنوان کرد: برای ضدعفونی کردن داخل شهرها داوطلب زیادی داشتیم تا حداقل کمکی برای پیشگیری و جلوگیری از بیمار شدن مردم انجام دهند.

,

 وی خاطرنشان کرد:  تمام پرسنل و سربازان می خواهند خود را فدای ملت کنند و حاضرند خود دچار بیماری شوند اما مردم دچار بیماری و یا مشکلی نشوند.

,

پاسخ های علوم پزشکی به شایعات مطرح شده چیست؟

, پاسخ های علوم پزشکی به شایعات مطرح شده چیست؟,

بهمن روشنی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در گفتگو با مرصاد اظهار داشت: 10 درصد از تمام بیمارستانهای استان در اختیار بیماران مربوط به کرونا قرار گرفته است و در صورت وخیم بودن بیمار به بیمارستان گلستان منتقل می شود.

,

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پاسخ به این سوال که آیا ۷۳ نفر از مبتلایان به کرونا با حالت وخیم در استان کرمانشاه بستری هستند بیان داشت:  این موضوع صحت ندارد و  حداقل در استان کرمانشاه وجود ندارد.

,

روشنی عنوان کرد: پزشکان و پرستاران با تمام وجود در حال خدمت رسانی هستند و علاوه بر اینکه خود در معرض بیماری هستند، خانواده های آنها نیز در معرض خطر قرار دارند. 

,

وی بیان داشت: هیچگاه نباید مردم زحمات پزشکان، پرستاران، بهیاران، کارکنان، کارشناسان اتاق عمل و حتی خدمات و کمک بهیار که در حال زحمت و خدمت رسانی هستند فراموش کنند زیرا آنها از جان مایه می گذارند. 

,

 تجهیزات پزشکان کرمانشاهی برای مقابله با کرونا کمتر از چینی ها نیست

,  تجهیزات پزشکان کرمانشاهی برای مقابله با کرونا کمتر از چینی ها نیست,

وی با اشاره به اینکه زحمات پرسنل و کادر درمانی باید در حافظه تاریخی مردم بماند، تصریح کرد: مردم هیچ گاه در هیچ برهه ای از زمان نباید  جانفشانی پزشکان و پرستاران در این برهه که همه خود را می پوشانند و فرار می کنند فراموش کنند.

,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تجهیزات پرستاران و پزشکان ما کمتر از پزشکان چینی نیست، گفت: در بخش های مختلف تجهیزات مواجه با بیمار برای پرستار و پزشک متفاوت می شود و در بخش ویژه مربوط به افراد مبتلا به کرونا از همان تجهیرات پزشکان و پرستاران چینی استفاده می شود.

,

بر اساس این گزارش، ادعاهای کذب مطرح شده توسط رسانه های معاند بدون شک تنها به قصد برهم زدن فضای روانی جامعه و سلب آرامش مردم است، اما شهروندان مطمئنا توجهی به این شایعات نداشته و با حفظ آرامش و رعایت بهداشت فردی از سد این بیماری هم خواهند گذشت.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه