اخبار داغ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با دانا؛

اصناف مختلف به خاطر کرونا خانه‌نشین شده‌اند/ پیشنهاداتی برای حمایت از کسب و کارهای خرد

اصناف مختلف به خاطر کرونا خانه‌نشین شده‌اند/ پیشنهاداتی برای حمایت از کسب و کارهای خرد
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید به صنف‌هایی که به خاطر شیوع کرونا دچار ضرر مالی شده اند، کمک بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت بانکی دهد، گفت: کرونا باعث ایجاد ضرر و زیان سنگین به کسب و کارها و صنف‌ها شده‌ که باید مورد حمایت قرار گیرند هر چند بخشنامه‌ای در این زمینه صادر شد ولی هنوز اجرایی و عملیاتی نشده است.
[

سید ناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در مورد حمایت از کسب و کارهایی که متاثر از شیوع ویروس کرونا با مشکل مواجه شده‌اند، اظهار کرد: این ویروس به همه کسب و کارها آسیب رسانده و مردم را دچار مشکلاتی کرده است؛ آن هم در ایامی که اکثر صنف‌های مانند لباس فروشان، آجیل فروشان و ... برنامه ریزی گسترده‌ای برای شب عید انجام داده بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ,

وی در ادامه افزود: عده‌ای هم که جایی برای عرضه کالای خود نداشتند مانند دستفروشان در کنار خیابان که امرار معاش آنها از این طریق است، ه مشکلاتی برخورد کرده‌اند و ویروس کرونا باعث شده اکثر این کسب و کارها با مشکل مواجه شوند.

,

 

,

بخشنامه‌های دولت برای حمایت ا اصناف هنوز عملیاتی نشده است

, بخشنامه‌های دولت برای حمایت ا اصناف هنوز عملیاتی نشده است, بخشنامه‌های دولت برای حمایت ا اصناف هنوز عملیاتی نشده است,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در توضیح این مشکلات گفت: مثلا در صنف لباس فروش‌ها قطعا کارخانجات تولید پارچه و لباس با مشکل مواجه هستند البته ما بقی صنف‌ها هم همین شرایط را دارند و دچار ضرر و زیان سنگین شده‌اند و دولت باید از این اصناف حمایت کند البته بخشنامه‌ای در این زمینه صادر کرد ولی خیلی اجرایی و عملیاتی نشده است.

,

, ,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه بحث بدهی کسب و کارها و صنف‌ها مطرح است که دولت و بانک مرکزی باید در این زمینه برنامه ریزی کنند تا بدهی‌های آنها استهمال شود، ادامه داد: این صنف‌ها همه ساله براساس درآمدی که داشتند سازمان مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی از این‌ها مالیات می‌گرفتند ولی الان این صنف‌ها درآمدی ندارند و اگر مانند سنوات گذشته مالیات گرفته شود، این کسب و کارها نابود خواهند شد.

,

موسوی لارگانی با بیان اینکه باید برای حمایت از صنف‌ها و کسب و کارها باید برنامه ریزی جدی شود، تصریح کرد: باید به این بخش از اقتصاد کمک بلاعوض داده شود و در کنار آن تسهیلات ارزان قیمت بانکی در اختیارشان قرار گیرد که می‌تواند گوشه‌ای از مشکلات این صف‌ها را برطرف کند.

,

وی با بیان اینکه صنف‌های مورد اشاره و کسب و کارها در این سه الی 4 ماه درآمدی ندارند، گفت: پرداخت مالیات براساس درآمد کسب شده است و وقتی بنگاه و صنفی درآمدی ندارد باید چه مالیاتی پرداخت کند و باید در این مورد مراعات این صنف‌ها رعایت و حتی اگر قرار است مبلغی پرداخت کنند باید مهلت ویژه‌ای برای آنها لحاظ شود.

,

 

,

اصناف مختلف به خاطر کرونا خانه‌نشین شده‌اند

, اصناف مختلف به خاطر کرونا خانه‌نشین شده‌اند, اصناف مختلف به خاطر کرونا خانه‌نشین شده‌اند,

این نماینده مجلس با بیان اینکه برخی صنف‌ها به حالت نیمه تعطیل درآمدند، بیان کرد: افرادی در این صنف‌ها مشغول به کار هستند که امروز به دلیل شیوع کروناویروس خانه نشین شدند و بنگاه باید حق بیمه و حقوق این افراد را پرداخت کند که ممکن است با مشکل مواجه شود اگر هم پرداخت نکند این افراد با مشکل رویرو هستند و باید یک مصوبه جدی برای موضوع در دولت تصویب شود و حتی اگر نیاز به مصوبه مجلس دارد باید هفته آینده جلسه برگزار کند و مشلات اینچنینی را برطرف کند.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، پرداخت بیمه بیکاری به افرادی که خانه نشین و بیکار شدند را یکی از راهکارها عنوان کرد و گفت: دولت باید برای حمایت از صنف‌ها و کسب و کارها و افراد هر چه سریع‌تر اقدام کند.

,

 

,

انتهای پیام

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه