اخبار داغ

تقی‌پور خبر داد؛

توزیع مواد گندزدا ویژه سطوح در میان سازمان‌ها و مناطق شهرداری

توزیع مواد گندزدا ویژه سطوح در میان سازمان‌ها و مناطق شهرداری
مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از توزیع حدود هزار بسته ماده هیپوکلریت کلسیم جهت تهیه محلول گندزدای سطوح، در میان برخی سازمان ها، معاونت های خدمات شهری و شهرداری های مناطق 15گانه اصفهان به منظور پیشگیری از شیوع کرونا خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمدرضا تقی‌پور در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: یک بسته 30 گرمی هیپوکلریت کلسیم پس از حل شدن در 20 لیتر آب می تواند یک محلول مناسب برای گندزدایی سطوح و با قابلیت کشتن ویروس ها از جمله ویروس خطرناک کرونا تولید کند و به صورت روزانه مورد استفاده قرار بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ادامه داد: این بسته ها در اوزان استاندارد تهیه شده و در اختیار سازمان هایی از قبیل اتوبوس رانی، تاکسیرانی، نوسازی و بهسازی و معاونت های خدمات شهری قرار گرفته است.

,

تقی پور با اشاره به این که این محلول صرفاً برای گندزدایی سطوح کاربرد دارد، بیان کرد: برای ضدعفونی سطوح مانند میز، کف، درب ها و ... می توان به صورت روزانه این محلول را آماده و استفاده کرد اما 2نکته حائز اهمیت در تهیه این محلول باید مد نظر قرار بگیرد، مورد اول این که نباید برای تهیه آن از آب گرم استفاده کرد زیرا باعث آزاد شدن گاز کلر می شود و مورد دوم این که این محلول باید به صورت روزانه تهیه شود.

,

وی در مورد غلظت این محلول نیز بیان کرد: هیپوکلریت کلسیم پس از محلول شدن در مقدار آب تعیین شده، محلول یک دهم درصد از این ماده را به دست می دهد که می تواند برای گندزدایی سطوح به طور روزانه مورد استفاده قرار بگیرد.

,

احمدرضا تقی‌پور در مورد کاربردهای این محلول نیز توضیح داد: استفاده کنندگان از محلول هیپوکلریت کلسیم باید بدانند این محلول تنها در گندزدایی سطوح کاربرد دارد و نمی تواند برای ضدعفونی دست و بدن و یا گیاهان به کار برده شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه