اخبار داغ

مسئول انجمن سینمای جوانان استان البرز:

اولین جشنواره فیلم کوتاه و عکس با موضوع "در خانه می مانیم" در البرز برگزار می شود/ استفاده از زبان هنر برای مقابله با کرونا ویروس

اولین جشنواره فیلم کوتاه و عکس با موضوع "در خانه می مانیم" در البرز برگزار می شود/ استفاده از زبان هنر برای مقابله با کرونا ویروس
محمد حسین عابدی گفت: در راستای نقش تاثیرگذار و آگاهانه فرهنگ، هنر و هنرمند در اعتلای دانش و مهارت اجتماعی در مقابله با کرونا ویروس نخستین جشنواره استانی فیلم کوتاه و عکس موبایلی بهار خونه با موضوع "در خانه می مانیم" در استان البرز برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسئول انجمن سینمای جوانان استان البرز در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: اداره ڪل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و انجمن سینمای جوانان استان البرز با همڪاری موسسه سینمایی نقطه دید برتر در راستای نقش تاثیرگذار و آگاهانه فرهنگ، هنر و هنرمند در اعتلای دانش و مهارت اجتماعی در مقابله با کرونا ویروس نخستین جشنواره استانی فیلم ڪوتاه و عڪس  موبایلی بهار خونه با موضوع  "در خانه می مانیم"را  برگزار می ڪند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

 محمد حسین عابدی به هدف از برگزاری جشنواره اشاره کرد و افزود: ایجاد انگیزه در میان هنرمندان و خانواده ها برای به کارگیری خلاقیت هنری، نمایش همدلی مردم در مبارزه با سختی ها و مشکلات، نشویق و ترغیب جوانان در ثبت و شکار لحظه های ناب، ایجاد انگیزه در بین جوانان و علاقمندان برای نگاه هنرمندانه به اتفاقات پیرامون خود، ترغیب مردم به رعایت بهداشت فردی و آگاهی بخشی جمعی و و استفاده از تصاویر، نمادها و نشانه هایی که انرژی و شادی در کنار منطق و آگاهی را القا کند.

,

وی ادامه داد:محورهای جشنواره شامل اعضای خانواده و روابط بین آنها، اتاق و سایر قسمت های خانه، وسایل دورن خانه، تفریحات و سرگرمی های درون خانه و به طور کلی هرچیزی که نشان دهنده و تعریف کننده خانه با کمک عکس و فیلم باشد.

,

این مسئول تصریح کرد: موضوعات جشنواره نیز دورهمی های خانوادگی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، بهداشت فردی و عمومی، سرگرمی و بازی های خانوادگی، آیین های نوروزی، ورزش در خانه، معنویت و اخلاق است.

,

عابدی تاکید کرد: مدت زمان هر فیلم از 3- ثانیه تا 3 دقیقه می باشد و فیلم ها و عکس ها حتما در فضای خانه و با موضوع جشنواره باید باشد و با درنظر گرفتن معیارهای علمی و هنری به ظرفیت فرهنگ عمومی دقت نظر داشته و جنبه آموزشی در فیلم ها و عکس ها لحاظ گردد.

,

وی ادامه داد: جشنواره جهت تشویق شهروندان به ماندن در خانه با هدف قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا شکل گرفته و آثاری که در خارج از فضای خانه و با ایجاد ریسک ابتلا به بیماری تولید شوند از چرخه بررسی آثار خارج می شوند و امید است هنرمندان گرامی این مهم را رعایت کنند و الگوی جامعه باشند.

,

مسئول انجمن سینمای جوانان استان گفت: علاقمندان میتوانند آثار خود را در قالب فیلم و عڪس با( تلفن همراه ) تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۹ از طریق پیام رسان های تلگرام ، واتساپ ، ایتا ، سروش  مندرج در فراخوان جشنواره به شماره ۰۹۰۳۳۵۴۱۵۲۹ و یا آدرس ایمیل [email protected] ارسال نمایند.

, [email protected],

عابدی افزود: به سه اثر برگزیده بخش فیلم و سه اثر برگزیده بخش عکس، لوح تقدیر جشنواره و جایزه نقدی اهدا می شود و تمامی مراحل جشنواره به صورت مجازی برگزار می شود.

,

وی تاکید کرد: این جشنواره ویژه شهروندان استان البرز می باشد و از دریافت آثار از شهروندان سایر استان های کشور معذور هستیم.

,

این مسئول در خاتمه گفت: خانواده های محترم علاقمند  به شرڪت در این جشنواره جهت ڪسب اطلاعات بیشتر میتوانند  به آدرس اینستاگرامی pov.festival.ir مراجعه یا با تلفن ۳۲۵۲۱۶۸۱ تماس حاصل نمایند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه