اخبار داغ

در گفت‌وگو با معاون سلامت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت جوادالائمه مطرح شد؛

بایدها و نبایدهای طب اسلامی در برابر کرونا/ ضدعفونی کننده‌های طبیعی برای رفع خشکی پوست

بایدها و نبایدهای طب اسلامی در برابر کرونا/ ضدعفونی کننده‌های طبیعی برای رفع خشکی پوست
معاون سلامت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) گفت: گروه غذایی دارای ویتامین «C» از جمله سبزی‌ها و میوه‌های رنگی سبز تیره، قرمز و نارنجی مانند هویج و کلم قرمز آنتی اکسیدانهای خوبی هستند و بدن را حفظ می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمد شمسائی، معاون سلامت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت جوادالائمه (علیه السلام) در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: ویروس کرونا از انباشت و غلبه خلط بلغم(سردی و تری) در بدن است و این نوع خلط، معمولا درافراد سرد مزاج، کهنسالان، افراد با گوارش و معده سرد  بیشتر رشد دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی ادامه داد: براین اساس ضرورت پرهیز از هرگونه نوشیدنی و تغذیه و میوه سرد مثل ماست و دوغ و دلستر و چای سیاه و چای سبز و ذرت ها و کاهو و عدس و لبو خصوصا در وعده شب مدنظر قرار گیرد.

,

حجت الاسلام شمسائی کاهو، آبغوره، آلو، سرکه، انار ترش، زرشک پلو با مرغ،  خیار، سیب ترش، توت فرنگی ، قارچ،  کدو، دوغ ، کلم قمری،  نشاسته،  نوشابه، جو،  برنج ،  گوشت گوساله ،باقلا، ماش،  بادنجان ،  گوشت ماهی ، لوبیا، ماکارونی، کشک بادمجان، قره قوروت ، آش جو، آش زرشک،  کوکو سیب‌زمینی ، سالاد الویه (خیلی سرد)،  کاسنی لوبیا پلو ( خیلی سرد) گوجه فرنگی، کیوی،  پنیر ،  کشک ،  زرشک ،  سیب زمینی را بخشی از غذاهای سرد عنوان کرد.

,

وی یاداور شد: اگر افراد با مصلحات غذاهای سرد آشنایی دارند می توانید فقط در وعده روز با مصلحات استفاده کنید، اما سرد مزاجان احتیاط کنند و برای مدتی استفاده نداشته باشند.

,

معاون سلامت قرارگاه پیشرفت و آبادانی با اشاره به اینکه در حال حاضر تقویت سیستم ایمنی بدن توسط غذاهای گرم انجام می شود، گفت: عسل، سیاه دانه ، شنبلیله ، اسطوخودوس، دارچین، زنجبیل ، انجیر، روغن زیتون ، روغن کنجد، توت،  چغندر،   روغن دنبه ، روغن حیوانی، هل، گلپر، گل گاوزبان ،میخک ، گوشت گوسفند ، به ، کشمش ،هویج، کرفس، جعفری ،  تره ، بومادران ، ریحان  ، پیاز  ،کنجد  ،ارده ، سیر، نخود ،شیره خرما ،  شیره انگور،  زرد چوبه ، شلغم ، پونه ، نعناع   ،  اسپند،  آویشن ،  رازیانه ، ترب ، سیب شیرین ،  گندم  ،   زعفران  ،  گردو  ، شیرین بیان،  فندق  ،  بادام درختی و زمینی  ،  سیب شیرین ، زیره ، زیتون ، کندر بخشی از غذاهای گرم هستند ، که شدت گرمی آنها متفاوت است بعضی گرم تر و برخی نزدیک اعتدال است.

,

وی اضافه کرد: سیاهدانه عسل در درمان معجزه آسا است و عفونتهای ریه و انسداد های کلیوی را برطرف می کند وضد تب خوبی است، بخاطر سمی نشدن سیاهدانه، بلافاصله بعد از کوبیدن سیاهدانه باید با عسل مخلوط شود.

,

حجت الاسلام شمسائی به شست‌وشوی دست‌ها، یک مترفاصله گرفتن از افراد خصوصا افراد سرما خورده، حضور نیافتن در تجمع‌ها تاکید کرد و گفت: شستشوی دست ها و صورت با سرم آویشن یا سرم مرزنجوش که برای تهیه آن ۵۰ تا ۱۰۰ گرم آویشن یا مرزنجوش را در ۱۰ لیتر آب ۵ تا ۱۰ دقیقه بجوشانید سپس صاف کنید که  مزیت آن بر شستشو با صابون و جلوگیری از ایجاد خشکی و حساسیت پوست است.

,

وی افزود: گروه غذایی دارای ویتامین «C» از جمله سبزی‌ها و میوه‌های رنگی سبز تیره، قرمز و نارنجی مانند هویج و کلم قرمز آنتی اکسیدانهای خوبی هستند و بدن را حفظ می کند.

,

این مقام مسئول ادامه داد: برای ضدعفونی کردن ریه از عفونت می‌توانید از دم کرده پونه استفاده کنید. یک قاشق  چای‌خوری پونه را به‌همراه یک لیوان آب جوش بگذارید بین‌۱۰ تا ۱۵‌دقیقه دم بکشد و سپس صاف کرده آن را همراه با عسل روزی سه بار میل کنید، بخور نعناع یا عرق نعناع همین کار را انجام می دهد.

,

حجت الاسلام شمسائی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مواد شیمیایی مغز را سرد میکنند و ایجاد حساسیت کرده و ریه ها را مختل میکنند برای تهیه ماده ضد عفونی کننده سطوح و هوا میتوانید از ترکیب(یک لیوان آب+یک قاشق سرکه+یک قاشق گلاب+یک قاشق نمک) استفاده کنید.

,

وی یاداور شد: مردم، توکل و توسل فراموش نشود و با اعتقاد کامل انجام شود به عنوان مثال دعای هفتم صحیفه سجادیه که مورد تاکید مقام معظم رهبری(حفظه الله) نیز است یا آیت الکرسی و یا دعای دفع تب شدید و دوری از غضب خدا درمفاتیح الجنان، با توجه به اینکه بیماری کرونا با تب و لرز همراه است برای جلوگیری از آن می توانید این دعا را بخوانید تا انشاءالله به اذن الهی از شرّ این بیماری ناشناخته و کشنده مصون بمانید.

,

دعای دفع تب شدید و دوری از غضب خدا درمفاتیح الجنان :

,

از جناب سلمان فارسی نقل است: به خدا سوگند، از روزی که حضرت فاطمه زهرا (س) این دعا را به من آموختند آن را به بیش از هزار نفر در مکه و مدینه که همگی مبتلا به تب شدید بودند تعلیم دادم و همه آن‌ها با قرائت این دعا صحت کامل یافتند

,

اما متن دعا این است:

,

«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم، بسم‌الله النور، بسم‌الله نور النور، بسم‌الله نور علی نور، بسم الله الذی هو مدبر الامور، بسم الله الذی خلق النور من النور، الحمد الله الذی خلق النور من النور، و انزل النور علی الطور، فی کتاب مسطور، فی رق منشور، بقدر مقدور، علی نبی محبور، الحمدالله الذی هو بالعز مذکور، و بالفخر مشهور، و علی السراء و الضراء مشکور: و صلی الله علی سیدنا محمد و آله الطاهرین».

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه