اخبار داغ

در یک اقدام نیک و خداپسندانه؛

پاکبان درگزی 250 میلیون ریال طلا را به صاحبش بازگرداند

پاکبان درگزی 250 میلیون ریال طلا را به صاحبش بازگرداند
یک پاکبان درگزی در حالی که مشغول نظافت معابر شهری بود با یک ساک حاوی تعدادی مدارک و مقداری طلا مواجه می شود؛ این پاکبان دست‌پاک بلافاصله با یافتن نشانی صاحب ساک و بدون دریافت کوچکترین مژدگانی، مدارک و طلاهایی که بیش از 250 میلیون ریال ارزش داشتند را به صاحبش بازگرداند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ در روزهایی که ویروس منحوس کرونا اکثر مردم را خانه نشین کرده و مردم به دلیل شرایط بد اقتصادی، برای گذران زندگی خود دچار مشکل هستند، یافتن پولهای بادآورده می تواند برای بسیاری از افراد در حکم یک خوش شانسی و برگ برنده به حساب آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

اما هنوز هم بسیارند کسانی که در سخت ترین شرایط اقتصادی، حاضر نیستند حتی ریالی از اموال دیگران وارد زندگی آنها شود؛ آنها زندگی سخت اما حلال و طیب را به همه چیز ترجیح می دهند.

,

آقای برات قربانزاده و آقای عباس نادرپناه دو نفر از پاکبانان امانتدار درگزی هستند که ساکی با محتوای به ارزش بیش از 20 میلیون تومان را پیدا کردند اما شرافت آنها اجازه نداد که تصرفی در اموال مردم داشته باشند.

,

برات قربانزاده در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در اولین روزها از سال جدید، در حالی که مشغول پاکبانی در معابر شهری بودیم، یک ساک که بر روی زمین افتاده بود توجه ما را به خود جلب کرد.

,

وی افزود: برای یافتن نام و نشانی از صاحب ساک، مجبور شدیم درب آن را باز کنیم که مشاهده کردیم تعدادی مدارک و مقداری طلا به ارزش بیش از 25 میلیون تومان داخل ساک قرار دارد.

,

این شهروند درگزی تاکید کرد: پس از جستجو در همان محله مفقود شدن ساک، منزل صاحب آن را پیدا کردیم؛ البته فقط کودک آن خانواده در منزل بود و ما تا بازگشت پدر و مادر آن کودک منتظر ماندیم و پس از گرفتن نشانی، ساک را به صاحبش تحویل دادیم.

,

قربانزاده تصریح کرد: اگرچه این روزها همه ما با مشکلات اقتصادی درگیر هستیم اما لحظه ای نگه داشتن آن ساک به ذهن ما خطور نکرد چرا که از کودکی یاد گرفته ایم روزگار خود با فقط با نان حلال سپری کنیم.

,

این پاکبان های شریف درگزی حتی در وقت تحویل ساک به صاحب اصلی خود حاضر نشده بودند مژدگانی دریافت کنند و این کار را وظیفه خود می دانستند اما به محض اطلاع یافتن رسانه های شهرستان، در مراسمی با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی درگز از نیت خداپسندانه آنها تجلیل و قدردانی شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه