اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

شمار مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری به 126 نفر رسید

شمار مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری به 126 نفر رسید
مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با مثبت اعلام شدن آزمایشات ۴ بیمار مشکوک دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته ، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ۱۲۶ نفر بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز ؛  دکتر مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در تشریح آمار جدید بیماری کرونا در استان در سیزدهمین روز از فروردین‌ماه سال ۹۹ اظهار داشت: از شیوع کووید ۱۹ در کشور تا کنون ۶۰۰ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده اند.

وی تعداد ترخیص شدگان که به صورت قطعی به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته‌اند را ۸۰ نفر اعلام کرد.

 شیرانی افزود: هم اکنون ۸۰ بیمار در بیمارستان های استان تحت مراقبت و درمان هستند.

به گفته وی، با مثبت اعلام شدن آزمایشات ۴ بیمار مشکوک دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته ، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ۱۲۶ نفر بوده است.

 شیرانی گفت: متاسفانه طی ۲۴ساعت گذشته با فوت یکی دیگر از مبتلایان به کرونا مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در استان به ۱۷ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه طی روزهای گذشته آمار مبتلایان جدید به طور متوسط ۶ تا ۸ مورد بوده است افزود: اکنون برای قضاوت اینکه کاهش تعداد موارد جدید طی ۲۴ ساعت گذشته معرف آغاز شیب نزولی شیوع بیماری است، زود است.

 شیرانی ادامه داد: در صورت تداوم کاهش موارد جدید ابتلا طی روزهای آینده می توان امیدوار بود که وارد شیب نزولی شیوع این بیماری نوپدید شده باشیم.

وی در پاسخ سوال احتمالی بالا بودن آمار فوتی ها با توجه به اینکه میزان مرگ و میر این بیماری ۲ تا ۴ درصد اعلام شده است اظهار داشت: آمار ۲تا ۴ درصد از بین کل مبتلایان بوده در حالی که در کشور و استان آزمایشات تشخیص قطعی برای افراد دارای علایم بالینی ضعیف و مراجعین سرپایی انجام نمی شود و پیش بینی جمعیت مبتلایان کرونا که دارای علایم خفیف و نیازمند به مراجعه به مراکز درمانی نداشته اند ۴ تا ۵ برابر افراد دارای علایم بالینی شدید و بستری است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: دانشگاه های علوم پزشکی استراتژی های مختلف برای پیشگیری و کنترل کووید ۱۹ داشتند و یکی از اصول دانشگاه علوم پزشکی استان با توجه به محدودیت در تعداد کیت های تشخیصی غربالگری و بیماریابی به موقع بود که در این زمینه جز استان های پیش تاز در ایجاد مراکز بهداشتی برای مقابله با این بیماری نوپدید بوده است و سعی نموده است تا از تردد افراد به بیمارستان ها و انتشار بیماری پیشگیری نماید.

شیرانی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری یکی از استان هایی بود که علی رغم شیوع بالا در استان های همجوار به خوبی شرایط را مدیریت و کنترل خوبی بر میزان شیوع بیماری و حجم مراجعات بیمارستانی داشته است.

وی گفت: این استان به سراغ بیماران و افراد مشکوک به بیماری رفته و اجازه انتشار بیماری را نداده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه ضمن تقدیر از کادر درمانی و با اشاره به مسئولیت پذیری بالا ، صبوری و تلاش های مجدانه این عزیزان افزود: کادر درمانی استان بر اساس آخرین پروتکل ها و استانداردهای تعریف شده به بیماران خدمات ارائه می نمایند که یکی از علل آن عدم تراکم بالای بیماران در بیمارستان ها و مدیریت حجم مراجعات بوده است.

دکتر شیرانی خاطر نشان کرد: بیشتر مرگ و میرها مربوط به افراد مسن با بیماری زمینه ای شدید بوده و در افراد جوان عوارض بیماری و مرگ و میر کمتر بوده است.

دکتر شیرانی در پایان ضمن تقدیر از مشارکت های مردمی و همکاری مسئولین و توصیه مردم به رعایت نکات بهداشتی و خودداری از مسافرت و تردد خارج از منزل اظهار امیدواری کرد: این روند ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , جهانبین نیوز, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه