اخبار داغ

بانه در قرنطینه؛

کرونا قلب تجاری کردستان را از تپش انداخته است + تصاویر

کرونا قلب تجاری کردستان را از تپش انداخته است + تصاویر
اکثریت بازاریان بانه ای اعتراف می کنند در طول سال‌های قبل که مشغول به کسب و کار و تجارت بودند چنین وضعیت کسادی را شاهد نبوده اند و معتقد هستند کرونا ضرر زیادی به آنها زده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، هر ساله با فرا رسیدن بهار طبیعت شهر تجاری بانه مملو از مسافرانی می شود که برای خرید از اکثر نقاط کشور به این شهرستان سفر می کردند، مسافران و گردشگران ابتدا از مجتمع تجاری و پاساژها و بازار بازدید کرده، سپس به مناطق گردشگری این شهرستان مراجعه می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

  امسال اما، مهمان ناخوانده ای به شهر تجاری بانه  آمده که گویا به این زودی قصد رفتن ندارد، مهمانی که حالا بازاریان شهر را خانه نشین کرده، کرکره دکان ها را پایین کشیده و صدای شلوغی بازار را خاموش کرده است.

, .,

, ,

 اکنون با فراگیر شدن هشدارهای پیشگیری از شیوع کرونا  و تعطیل شدن مغازه ها و مسدود شدن خروجی های شهر در جهت صیانت از سلامت عمومی، بازار بانه روزهای، خلوت را تجربه می‌کند و بر خلاف سال های گذشته خبری از هیاهوی خریداران و گردشگران در راهرو ورودی های آن نیست.

, .,

بازاریان شهر بانه به ماه‌های پایانی سال چشم امید می‌دوزند تا با فروش قابل توجه، بخش زیادی از مخارج و بدهی‌ها را پرداخت و چکهای خود را پاس کنند، اما امسال کرونا همه چیز را نابود کرد.

, .,

, ,

اکثریت بازاریان اعتراف می کنند در طول سال‌های قبل که مشغول به کسب و کار و تجارت بودند چنین وضعیت کسادی را شاهد نبوده اند و معتقد هستند کرونا ضرر زیادی به آنها زده است.

, .,

خیلی از مغازه داران مستاجر هستند، اما بسیاری از صاحب مغازه ها در اقدامی خداپسندانه در همان ابتدای شیوع ویروس کرونا اعلام کردند که  اجاره ‌بهای ماه‌های اخیر را دریافت نمی کنند و از آن چشم پوشی کردند.

, .,

اکنون در شهر بانه با اعلام ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا در خصوص تعطیلی صنوف، اکثر واحدهای صنفی به جز تعدادی از صنوف ضروری تا اطلاع ثانوی هستند.

,

, ,

 همچنین ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا ویروس شهرستان در راستای اجرای دستورالعمل طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا اعلام کرد، صرفا افراد بومی مجاز به ورود به شهرستان بوده و عملاً از ورود مسافران به این شهرستان جلوگیری شد.

,

بازار مرزی بانه محلی برای درآمد بسیاری از مردم این شهرستان است، اما حال شیوع این ویروس تاثیر اقتصادی سختی بر بسیاری از مردم گذاشته، قطعاً کسانی که زندگی و رزق و روزی شان وابسته به این بازار مرزی است روزگار دشواری را پشت سر می‌گذارند و امید دارند هرچه زودتر کرونا شرش را از سر مردم کوتاه کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه