اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

آزاد سازی 100 کیلومتر از بستر رودخانه‌های زنجان را در دستور کار داریم/ رودخانه‌های سیل‌خیز زنجان لایروبی شدند

آزاد سازی 100 کیلومتر از بستر رودخانه‌های زنجان را در دستور کار داریم/ رودخانه‌های سیل‌خیز زنجان لایروبی شدند
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به تداوم عملیات آزاد سازی بستر رودخانه‌ها در زنجان گفت: در سالجاری آزاد سازی بیش از 100 کیلومتر از بستر رودخانه‌های زنجان را در دستور کار داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یوسف رضاپور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص بازگشایی و لایروبی رودخانه‌ها در مقطع دهانه پل‌ها و سازه‌های تقاطعی اظهار کرد: با هماهنگی انجام شده با اداره راه و شهرسازی در 6 ماهه اول سال گذشته 50 مورد انجام شده و در 26 کیلومتر نیز جاهایی که نیاز بوده نسبت به بازگشایی و لایروبی اقدام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;, م, وج رسا;,

وی در رابطه با بحث آزادسازی تصرفات حریم و بستر رودخانه ها در سطح استان زنجان افزود: آزادسازی 27 هکتار از حریم رودخانه‌ها در سال 96، 125 هکتار در سال 97 و 87 هکتار در سال 98 انجام شد و امسال هم در راستا  بیش از 100 کیلومتر در دستور کار خود داریم.

,

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان در مورد تخصیص اعتبار به منظور ایجاد سیستم هشدار سیل بیان کرد: در این راستا مکاتبه‌ای صورت گرفته است تا در 7 نقطه تعیین شده در رودخانه قزل اوزن که مطالعه و شناسایی شده، سیستم هشدار ایجاد شود تا در مواقع سیلاب به موقع اطلاع رسانی شود تا جلوی خطرات احتمالی گرفته شده و اقدامات هماهنگی و حفاظتی پایین دست انجام شود.

,

وی یکی از دلایل ایجاد مشکلات در بحث مهندسی رودخانه‌ها در گذشته را ناهماهنگی‌های موجود بین دستگاه‌ها دانست و افزود: از جمله این ناهماهنگی‌ها‌، تصرفات و جابجایی‌های مسیل در مراکز جمعیتی است که در شهرها و روستاها اتفاق می‌افتد.

,

رضاپور عنوان کرد: احداث پل‌ها و زیرگذرهایی در داخل شهرها برای تردد خودروها و یا ایجاد مسیل‌گاه‌هایی که در داخل شهرها ایجاد می‌شود باید قبل از هر گونه اقدامی با شرکت آب منطقه ای زنجان استعلامات صورت بگیرد تا در آینده مشکلی ایجاد نشود.

,

وی در ادامه با اشاره به عملیات دیواره سازی و احداث سیل بند‌ها در مناطق سیل‌خیز افزود: دیواره سازی و احداث سیل بند‌ها در 58 کیلومتر از رودخانه‌های زنجان در مناطق سیل خیزترین انجام شده و 10 کیلومتر هم در دست مطالعه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه