اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

نگاهی به سریال های ماه مبارک رمضان ۹۹

نگاهی به سریال های ماه مبارک رمضان ۹۹
بینندگان تلویزیون دیگر سال هاست که عادت کرده اند در ایام مناسبتی منتظر سریال های جدید این رسانه باشند. ماه رمضان امسال نیز که همزمان با کرونا و بلافاصله پس از ایام نوروز دارد کم کم خودنمایی می کند، قرار است شب ها پس از افطار مردم را پای سریال های خودش زمین گیر کند. «زیر خاکی»، «بچه مهندس3»، «پدر پسری» و شاید «#سرباز» مهمان های ماه رمضانی امسال تلویزیون اند.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بینندگان تلویزیون دیگر سال هاست که عادت کرده اند در ایام مناسبتی منتظر سریال های جدید این رسانه باشند. ماه رمضان امسال نیز که همزمان با کرونا و بلافاصله پس از ایام نوروز دارد کم کم خودنمایی می کند، قرار است شب ها پس از افطار مردم را پای سریال های خودش زمین گیر کند. «زیر خاکی»، «بچه مهندس3»، «پدر پسری» و شاید «#سرباز» مهمان های ماه رمضانی امسال تلویزیون اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اوایل دهه 70 بود که رفته رفته، سنت شیرینِ سریال‌های مناسبتی شکل گرفت، زمانی که می‌توان گفت تقارن نوروز و ماه رمضان باعث شد تا این سریال‌ها هم رنگ و بوی ماه رمضان را داشته باشند و هم حال و هوایشان بهاری باشد.

,

سعید ملکان را می‌توان پیشرو ساخت سریال‌های مناسبتی دانست، کارگردان سریال مهمان که در سال 1369 ساخته و در نوروز 1370 که اتفاقا مقارن با ماه رمضان بود از تلویزیون پخش شد، پس از آن آرام آرام ساخت و پخش سریال‌های مناسبتی به یک سنت در سیما تبدیل شد و اتفاقا از سوی مخاطبان نیز بسیار مورد استقبال قرار گرفت تا جایی که این سنت به یک عادت و انتظار همیشگی بدل شده است.

,

البته برنامه‌های خاص سحرگاهی و زمان افطار نیز جز برنامه‌های ماه مبارک رمضان است، اما قطعا این برنامه‌ها هرگز نمی‌توانند جای سریال را برای مخاطبان بگیرند.

,

حالا پس از گذشته چیزی نزدیک به سه دهه، این سنت نه تنها محبوبیت خود را از دست نداده بلکه گسترش بیشتری یافته، به طوری که به یک توقع بجا از رسانه ملی تبدیل شده است، بنابراین امسال نیز مانند سال‌های گذشته با نزدیک شدن به ماه رمضان نویدِ پخش سریال‌های مناسبتی را دادند، البته با پیش آمدن شرایط بیماری کرونا، برخی از اخبار منتشر شده در این رابطه تغییر کرد، با استقبال خوبی که نوروز سال گذشته از سریال «نون.خ» صورت گرفت، مدیران سیما تصمیم گرفتند این سریال دوست داشتنی را نیز به لیست سریال‎های مناسبتی و فصل دار اضافه کنند، و اتفاقا قرار بر این شد تا «نون خ2» سریال ویژه ماه رمضان باشد، این اتفاق خوشایندی برای بینندگان بود زیرا این سریال خیلی زود توانسته بود خود را در دل مردم جا کند، اما پیش آمدِ ویروس کرونا باعث شد تا 30 قسمتی کردن «نون خ2» امکان پذیر نباشد و به همین دلیل تیزر این سریال در زمان پخش پایتخت به عنوان سریال بعدی شبکه اول سیما پخش شد، و به این ترتیب بود که «نون خ 2» جای خود را به سریال «زیر خاکی» داد. سریالی ساخته جلیل سامان و تهیه کنندگی رضا نصیری نیا، که قرار است در دو فصل ساخته شود، و امیدواریم که پس از پخش فصل اول این سریال، فصل دوم آن نیز ساخته شود، زیرا همچنان آخرین ساخته جلیل سامان که «نفس» نام داشت بدون سرانجام باقی مانده، در حالی که مخاطبانی که آن سریال را دنبال می کردند همچنان منتظر فصل دوم «نفس» هستند.

,

, ,

گفته می‌شود که «زیر خاکی»، سریالی مفرح خواهد بود که نقش اول مرد سریال به عهده پژمان جمشیدی و نقش اول زن را ژاله صامتی عهده‌دار است. گوهر خیراندیش، نادر فلاح، ایرج سنجری، امید روحانی، اصغر نقی زاده، رایان سرلک و هادی حجازی فر دیگر بازیگران آن هستند.

, .,

, ,

قصه این مجموعه درباره مردی است که دنبال «زیرخاکی» است و برای یافتن گنج درگیر ماجراهای هیجان انگیزی می شود.

, . ,

و اما شبکه دوم سیما امسال را نیز به «بچه مهندس» اختصاص داده است، سریالی که در سه فصل ساخته شده است، فصل اول آن را دو سال قبل از همین شبکه شاهد بودیم، و فاز دوم آن در دی ماه 97 بر روی آنتن رفت، اما آن چه که در رابطه با بچه مهندس مطرح خواهد بود این است که این سریال در فصل دوم خود نتوانست مانند فصل اول مورد توجه قرار بگیرد، و حالا تا حدی مخاطبانش نسبت به فصل اول ریزش پیدا کرده است و امید می رود که داستان فصل سوم آن قدر جذابیت‌های لازم را داشته باشد که بتواند مجددا باعث افزایش مخاطب شود.

,

البته سعید سعدی، تهیه کننده این سریال خاطرنشان کرده است که «فصل سوم "بچه‌مهندس" مخاطب را پای گیرنده‌های تلویزیون نگه می‌دارد، داستان، فیلمنامه، تعدد لوکیشن و کاراکترهای متفاوت و متنوع فصل سوم، همگی نشان‌دهنده این جاذبه عجیب و غریبند که می‌تواند بیننده را پای تلویزیون بنشاند؛ به نظرمن از فصل دوم و حتی اول "بچه‌مهندس" هم جذابیتش به مراتب بالاتر خواهد بود. هم فضای شاد دارد و هم تراژدی و جوابگوی هر سلیقه‌ای است.»

, .,

«بچه مهندس ۳» به عنوان سریال ماه رمضان شبکه دو سیما با تدارک قسمت‌هایی تازه و رسیدن به ۴۰ قسمت به پخش خود بعد از ماه مبارک نیز ادامه خواهد داد. فصل سوم این سریال فعلا در مرحله صداگذاری و جلوه‌های ویژه است تا از ابتدای ماه مبارک رمضان و احتمالا ۶ اردیبهشت ماه روی آنتن شبکه دو برود.

, ., .,

, ,

فصل سوم سریال «بچه مهندس» به قلم حسن وارسته با قصه‌ای در حال و هوای دهه ۹۰ نوشته شده است که به ماجرای دانشگاه رفتن و مخترع بودن کارکتر اصلی و نیز پیرامون قصه خانوادگی‌اش می‌پردازد. در کنار روزبه حصاری بازیگر جوادی و شخصیت اصلی داستان، بازیگران دیگری همچون فرهاد قائمیان، ثریا قاسمی، کامران تفتی و اتابک نادری به عنوان بازیگران جدید در «بچه مهندس» حضور دارند.

, ., . ,

, ,

و سریال ماه رمضانیِ شبکه سوم سیما....

,

27 بهمن ماه بود که اخباری با این تیتر منتشر شد؛ «از سریال رمضانی شبکه سوم سیما رونمایی شد»، این خبر متعلق به سریال «می جان» بود، سریالی با بازی بهروز شعیبی و الهام کردا و به کارگردانی مرجان اشرفی زاده، اما مدتی بعد و با شرایط ایجاد شده در کشور به خاطر شیوع بیماری جدید، 19 فروردین ماه بود که باشگاه خبرنگاران نوشت که؛ «سریال «#سرباز» به کارگردانی هادی مقدم دوست  و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی، قرار است در ماه رمضان از شبکه سوم سیما پخش شود. البته پیش از این سریال «می جان» گزینه ماه رمضان شبکه سه بود.»

, .,

سریال ۵۰ قسمتی «#سرباز» در شهر‌های مختلفی چون تهران، لواسان، ساوه، قم، زاهدان، اهواز، خرمشهر، آبادان، زابل، قزوین، دماوند، پرند، مشهد و در کشور عراق در شهر‌های کربلا و نجف تصویربرداری شده است.

, .,

, ,

«#سرباز» که محصول مشترک گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما و ستاد کل نیرو‌های مسلح (قرارگاه مهارت آموزی) است، جلوه‌های ویژه سنگینی دارد و ضبط نریشن آن نیز به زودی آغاز خواهد شد و بازیگرانی همچون آرش مجیدی، الیکا عبدالرزاقی، پدرام شریفی، رویا تیموریان، نیما شعبان نژاد، سیاوش خیرابی و علی عامل هاشمی در آن نقش آفرینی کرده اند. این سریال حکایت سرباز وظیفه‌ای به نام یحیی، همسرش یلدا و رفقای هم خدمتی اش است و در خلاصه داستان آن آمده: در وفای عشق تو مشهور خوبانم چو شمع، شب نشین کوی سربازان و رندانم چو شمع...

, ... ,

, ,

بنابراین همچنان انتخاب سریال شبکه سوم سیما مورد سوال است و قطعا تا روزهای آینده نیز تکلیف سریال مناسبتی این شبکه نیز روشن خواهد شد.

,

و اما سریال مناسبتی شبکه 5 سیما

,

شبکه 5 سیما در نوروز 99، با دستی خالی به استقبال بهار رفت، زیرا سریال مناسبتی این ایام «میانبر» بود که مدتی پیش از ایام نوروز از این شبکه پخش شد، سپس اعلام شد که این سریال، سریال نوروزی شبکه 5 خواهد بود، و اتفاقا روزهای اول عید نوروز و در بحبوحه کرونا، متأسفانه بسیاری از قسمت‌های این سریال تکراری بود؛ و نتوانست مخاطبان را پای آنتن این شبکه بنشاند.

,

ماه رمضان گذشته «شش قهرمان و نصفی»، سریال اصلی شبکه پنجم سیما بود، سریالی در باب جهش تولید که اتفاقا از سوی برخی از نمایندگان و مسئولین صدا و سیما نیز مورد تشویق قرار گرفت، «شش قهرمان و نصفی» سریالی مفرح، طنز و کمدی بود و امسال نیز قرار است سریالی طنز با نام "پدر پسری" ساخته محمدرضا حاجی‌غلامی و تهیه‌کنندگی رضا جودی در 40 قسمت از این شبکه پخش شود.

, ",

, ,

در خلاصه این سریال آمده است که؛ این سریال اقتباسی از کتاب “آخرین نشان مردی” به قلم مهرداد صدقی است که به صورت طنزگونه و اپیزودیک پخش می‌شود. “پدر پسری” در قالب طنز موقعیت ساخته شده و هر قسمت آن داستانی مجزا دارد که در همان قسمت تمام می شود. نویسندگی آن بر عهده احسان ثقفی، حسین حقیقی و محمد پایدار است. مهران رجبی، عزت‌الله مهرآوران، مریم سرمدی، افشین سنگ چاپ، محمدجواد جعفرپور، کتایون بختیاری و یداله شادمانی از بازیگران این سریال هستند.

, .]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه