اخبار داغ

آصفری:

دولت برنامه مدون اقتصادی منطبق با شعار سال و پساکرونا ندارد

دولت برنامه مدون اقتصادی منطبق با شعار سال و پساکرونا ندارد
منتخب مردم اراک در مجلس یازدهه گفت: انتظار می‌رفت در سال جدید، وزرای اقتصادی با حضور در مجلس، برنامه‌های اقتصادی خود را برای پیشبرد شعار سال ارائه دهند، ولی چنین اقدامی صورت نگرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن آصفری، منتخب مردم اراک در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، با بیان اینکه بعید است دولت در سال ۹۹ برنامه مدون اقتصادی و منطبق با شعار سال داشته باشد، اظهار کرد: انتظار می‌رفت که حداقل در سال جدید، وزرای اقتصادی دولت با حضور در مجلس، برنامه‌های اقتصادی خود را برای پیشبرد شعار سال ارائه دهند، ولی با وجود اینکه در ماه دوم سال ۹۹ قرار داریم، چنین اقدامی صورت نگرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
 
,
وی افزود: دولت موظف است که در خصوص تأثیرات کرونا بر اقتصاد کشور و راهکارهای غلبه بر مشکلات اقتصادی در زمان شیوع کرونا، گزارشی به مجلس ارائه دهد، اما تا به امروز از انجام چنین کاری سرباز زده و احساس می‌کنم دولت هیچ عزم یا برنامه‌ای برای پساکرونا ندارد.
,
 
,
منتخب مردم اراک در مجلس یازدهم با بیان ایکه مجلس یازدهم قطعاً به محض شروع کار خود از دولت می‌خواهد برنامه ارائه دهد و اینکه برای نمایندگان شرح دهد که برای پساکرونا چه تدبیری اندیشیده است، گفت: دولت قبل از اینکه کرونا برروی سفره‌های مردم و زندگی آنها تأثیر بگذارد باید تدبیر و راهکار مناسب بیندیشد تا مبادا مردم با مشکلات بیش از این مواجه شوند.
,
 
,
عملکرد نه چندان قابل قبول دولت در مواجهه با کرونا
,
آصفری معتقد است که دولت از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز، عملکرد نه چندان مثبتی از خود نشان داده است، تصریح کرد: ما عدم انسجام تصمیم‌گیری درون دستگاه‌های دولتی و میان مسئولان را به تکرار مشاهده کرده‌ایم، مثلاً دولت تصویب می‌کند که بانک‌ها تا سه ماه اقساط وام‌گیرندگان را به تعویق بیندازد یا اینکه از بانک‌ها می‌خواهد حمایت تسهیلاتی در سال جهش تولید از تولیدکنندگان انجام دهد، اما بانک‌ها برخلاف مصوبه دولت عمل می‌کنند؛ لذا این مسئله نشان می‌دهد میان دستگاه‌های دولت هنوز انسجام و تصمیم‌گیری واحد وجود ندارد.
,
 
,
وی گفت: در سال جهش تولید اگر برنامه و تدبیر مناسب وجود نداشته باشد، قطعاً بخش تولیدات کشور با رکود فراگیری مواجه خواهد شد و باید انتظار بیکاری گسترده کارگران را داشت، پس دولت هرچه سریع‌تر باید به خود بیاید و در این یک سال پایانی هرچه در توان دارد به میدان آورد.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه