اخبار داغ

استاندار خراسان جنوبی:

اسکان و چادر زدن در تفرجگاه‌ها ممنوع است

اسکان و چادر زدن در تفرجگاه‌ها ممنوع است
معتمدیان گفت:حضور مردم در تفرجگاه‌ها برای قدم زدن محدودیتی ندارد، اما اسکان و چادر زدن ممنوع است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، این ماه را بهار قرآن و انفاق به مستمندان خواند و اظهار امیدواری کرد؛ از فیوضات این ماه عزیز بهره‌مند شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، , خاورستان، , خاورستان، ,
 
,
وی افزود: در رمضانِ امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا، شرایط متفاوتی داریم و در مراسم این ماه مبارک، همه مساجد اهل تشیع و تسنن ملزم به رعایت مصوبات ستاد کرونا هستند.
,
 
,
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: تأکید مراجع عظام تقلید نیز عمل به نظرات کارشناسی در حوزه بهداشت و درمان و مصوبات ستاد ملی کروناست.  
,
 
,
معتمدیان با اشاره به ملاقات هفته گذشته با سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تصریح کرد: در این دیدار گزارشی از وضعیت بهداشت و درمان استان ارائه شد و وی نیز ضمن قدردانی از زحمات تمام اعضای ستاد استانی کرونا، خراسان‌جنوبی را جزء استان‌هایی برشمرد که با هم افزاییِ دستگاه‌های اجرایی، در مدیریت بیماری کرونا موفق عمل کرده است.
,
 
,
وی اظهار کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم، توجه ویژه‌ای به حوزه بهداشت و درمان استان شده و به لحاظ تعداد تخت‌های ویژه، علی‌رغم این که استاندارد جهانی ۷ الی ۸ تخت است، این عدد در استان به ده و نیم رسیده و تعداد تخت‌های معمولی نیز از ۹۰۰ به ۱۶۰۰ تخت افزایش پیدا کرده و تعداد بیمارستان‌های استان نیز از ۸ به ۱۴ رسیده است.  
,
 
,
استاندار خراسان جنوبی گفت: این در شرایطی است که مبنای توزیع امکانات و تجهیزات بر اساس شاخص جمعیتی است اما با توجه به توجیهات و پیگیری‌های صورت گرفته، دولت نگاه ویژه‌ای به استان خراسان‌جنوبی داشته است.
,
 
,
معتمدیان تصریح کرد: با توجه به بازگشایی اصناف، باید نیاز بازار، مردم و کارخانجات به اقلام بهداشتی احصاء شود تا بتوانیم از راه‌های مختلف اقلام مورد نیاز را تأمین نماییم.
,
 
,
اسکان و چادر زدن در تفرجگاه‌ها ممنوع است/بیماران برای قرنطینه در نقاهتگاه‌ها همکاری کنند
, اسکان و چادر زدن در تفرجگاه‌ها ممنوع است/بیماران برای قرنطینه در نقاهتگاه‌ها همکاری کنند, اسکان و چادر زدن در تفرجگاه‌ها ممنوع است/بیماران برای قرنطینه در نقاهتگاه‌ها همکاری کنند,
 
,
وی با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تفرجگاه‌ها افزود: حضور مردم در پارک ها برای قدم زدن محدودیتی ندارد، اما اسکان و چادر زدن ممنوع است و گشت‌های نظارتی باید با تذکر و راهنمایی، از کاهش حساسیت مردم نسبت به بیماری جلوگیری کنند.
,
 
,
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، تمام کسانی که “کرونا مثبت”می‌شوند مطابق نظر متخصصین و مراکز درمانی، در بیمارستان بستری شده  یا در منازل و نقاهتگاه‌ها، دوران قرنطینه را سپری خواهند کرد؛ بنابراین اگر از سوی بیماران برای قرنطینه در نقاهتگاه‌ها همکاری نشود، باید از ظرفیت دستور قضایی و نیروی انتظامی استفاده کرد، زیرا یک الزام قانونی است و عدم توجه به آن موجب افزایش آمار مبتلایان خواهد شد.
,
 
,
معتمدیان تأکید کرد: برخی رسانه‌ها در شرایط دشوار کنونی که مردم با درگیری‌های ذهنی و اقتصادی مواجه هستند،نباید با انتشار اخبار کذب، نگرانی مردم را تشدید کنند.
,
 
,
وی افزود: کمیته اطلاع‌رسانی باید با رصد به موقع اخبار و کمک به صدا و سیما در تولید برنامه‌های آموزشی و توجیهی، شفاف‌سازی صادقانه را بسترسازی کرده مانع نشر اکاذیب در جامعه شود تا خلاء اطلاعاتی مردم تأمین گردد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه