اخبار داغ

کارشناس مسائل بین الملل:

چالش‌های ترامپ در خلیج فارس برای فرار از فشارهای داخلی و منحرف کردن افکار عمومی آمریکا است

چالش‌های ترامپ در خلیج فارس برای فرار از فشارهای داخلی و منحرف کردن افکار عمومی آمریکا است
سیدهادی سیدافقهی گفت: ایران اجازه نمی دهد که آمریکا از 7 هزار کیلومتر آن طرف تر به منطقه بیاید و بخواهد هم نام خلیج فارس را عوض کند و هم موازنه قوا و توان بازدارندگی ما را تضعیف کند چرا که ما در این زمنیه ادعای تاریخی داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدهادی سیدافقهی در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان، ضمن گرامیداشت روز ملی خلیج فارس اظهار کرد: جعل نام خلیج فارس به نام خلیج عربی توطئه ای است که بین برخی از سازمان های جهانی و بین المللی و نقشه برداری گوگل صورت گرفته و با پولی که از عربستان سعودی و کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس دریافت کردند این نام گذاری را عوض کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

کارشناس مسائل بین الملل افزود: این در حالی است که از هزاران سال قبل نام این آبراه مهم و جهانی به نام خلیج فارس بوده و بحث عرب مطرح نبوده است به ویژه در مقیاس جغرافیایی نیز طولانی ترین ساحل در خلیج فارس متعلق به ایران است.

,

خلیج فارس از نظر حقوقی و تاریخی همیشه فارس است

, خلیج فارس از نظر حقوقی و تاریخی همیشه فارس است, خلیج فارس از نظر حقوقی و تاریخی همیشه فارس است,

سید افقهی تصریح کرد: کشوری که طولانی ترین ساحل را در یک آبراه دارد از نظرحاکمیت، بهره برداری تجاری و اقتصادی، نظارت امنیتی، برقراری نظم و انضباط و مبارزه با هر گونه چالش زایی که کشورهای دیگر ایجا می کنند سهم بیشتری دارد.

,

وی خاطر نشان کرد: از نظر حقوقی این آبراه مهم و حوضچه بسته که به دریای عمان، دریای عرب و تنگه باب المندب کشیده می شود مانند دیگرآبراه های آزاد دنیا از جمله اقیانوس اطلس و آرام نیست و این حوضچه بسته قوانین دقیقی دارد که باید رعایت شود ولی  آمریکا می خواهد این قوانین را زیر پا بگذارد.

,

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه آمریکا هر از چندگاهی در منطقه یک ماجراجویی ایجاد می کند، عنوان کرد: آمریکا بعد از انفجار نفت کش های بندر الفجیره امارات متحده عربی و توقیف کشتی انگلیسی درخواست یک ائتلاف نظامی در مقابل حضور ایران داد ولی ایران محکم ایستاد و اجازه نداد آمریکا با حضور انبوه نظامی خود و دعوت از کشورهای دیگر ما را بشکند و منزوی کند.

,

سید افقهی بیان کرد: هر اقدام آمریکا در منطقه جنبه حقوقی و تبعات امنیتی دارد لذا مشکل فقط در زمینه نامگذاری خلیج فارس نیست و اگر هم مشکلی ایجاد می شود باید بین کشورهایی  که در منطقه ساحل دارند از جمله عربستان صعودی، بحرین، قطر و کویت حل شود.

,

آمریکا نمی تواند به بهانه های واهی و سناریوهای هالیوودی امنیت خلیج فارس را مختل کند

, آمریکا نمی تواند به بهانه های واهی و سناریوهای هالیوودی امنیت خلیج فارس را مختل کند, آمریکا نمی تواند به بهانه های واهی و سناریوهای هالیوودی امنیت خلیج فارس را مختل کند,

وی خاطر نشان کرد: ایران اجازه نمی دهد که آمریکا از 7 هزار کیلومتر آن طرف تر به منطقه بیاید و بخواهد هم نام خلیج فارس را عوض کند و هم موازنه قوا و توان بازدارندگی ما را تضعیف کند چرا که ما ادعای تاریخی داریم و اسناد، نقشه ها، نام گذاری ها و حتی بسیاری از کشورهای اروپایی و شخصیت های سیاسی آن ها این خلیج را به نام خلیج فارس می شناسند.

,

کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: ایران جزایر متعددی از جمله قشم، کیش، تنب بزرگ، تنب کوچک، ابوموسی و ده ها جزیره کوچک و بزرگ در حاشیه خلیج فارس دارد که در بسیاری از آن ها حضور نظامی داریم و برخی برای ما جنبه تجاری و اقتصادی دارد لذا امنیت مرزها و ابراه های ما خیلی مهم است و اجازه نمی دهیم آمریکایی ها بخواهند با بهانه های واهی، سناریو ها و داستان های هالیوودی هر روز امنیت خلیج فارس را مختل کنند.

,

سیدافقهی با بیان اینکه آمریکا برای ایجاد آشوب در منطقه و باج گیری از کشورهای حوزه جنوب خلیج فارس، بحران های مصنوعی را شکل می دهد، اظهار کرد: آمریکا به دنبال این است که ایران را به برهم زدن امنیت خلیج فارس متهم کند و بگوید ایران مزاحم کشتی های نفتی ما می شود و به همین دلیل به دنبال تشکیل ائتلاف در مقابل ایران است.

,

وی با اشاره به برخورد ایران با ماجرای مصنوعی هالیوودی کشتی جنگی آمریکایی، بیان کرد: ایران با هر گونه چالش مطابق با حجم و نوع خطری که آمریکا برای ما ایجاد می کند برخورد می کند و حضور آمریکا در منطقه تحت هیچ شرایطی برای ما قابل قبول نیست چرا که آمریکا از نظر ما یک نیروی تروریستی است.

,

چالش های ترامپ در خلیج فارس برای فرار از فشارهای داخلی و منحرف کردن افکار عمومی آمریکا است

, چالش های ترامپ در خلیج فارس برای فرار از فشارهای داخلی و منحرف کردن افکار عمومی آمریکا است, چالش های ترامپ در خلیج فارس برای فرار از فشارهای داخلی و منحرف کردن افکار عمومی آمریکا است,

این کارشناس مسائل بین الملل خاطر نشان کرد:در حال حاضر ترامپ در داخل کشور خود به شدت تحت انتقاد و بمباران شدید افکار عمومی به دلیل سوء مدیریت در مقابل کرونا و دروغ پردازی ها است و  با توجه به کمبود امکانات بهداشتی، ماسک و دستکش از طرف حزب دموکرات و برخی از مسئولان بهداشت آمریکایی تحت فشار است و موقعیت خود را در انتخابات آتی ریاست جمهوری به شدت در خطر می بیند.

,

سید افقهی تصریح کرد: بنابراین چالش ها و ماجراجویی هایی که ترامپ در خلیج فارس ایجاد می کند شاید  به دلیل کم کردن فشاری است که از داخل به او وارد می شود با این اقدامات به دنبال این است تا ذهن مردم را به خلیج فارس منعطف کند و بگوید که ما با یک تهدید خارجی رو به رو هستیم و باید انتقاد هارا کنار گذاشت و به جنگ ایران برویم.

,

وی ادامه داد: از طرفی کشورهای منطقه نیز این آمادگی را ندارند که  در کنار آمریکا وارد یک جنگ تمام عیار با ایران شوند چرا که می دانند ایران از آن ها وحضور آمریکا در منطقه خلیج فارس قوی تر است و همه پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه هدف موشک های نقطه زن و دقیق جمهوری اسلامی قرار می گیرد.

,

کارشناس مسایل غرب آسیا  عنوان کرد: وقتی حوادث طبیعی مثل سیل، زلزله، قحطی، وبا و یا ویروس کویید 19 در جهان فراگیر می شود و همه مردم دنیا با آن دست و پنجه نرم می کنند باید مسائل جنگ و درگیری را کنار گذاشت و هر کشوری به فکر نجات مردم خود باشد.

,

کرونا فرصتی برای حل بحران خلیج فارس بین کشورهای منطقه است

, کرونا فرصتی برای حل بحران خلیج فارس بین کشورهای منطقه است, کرونا فرصتی برای حل بحران خلیج فارس بین کشورهای منطقه است,

سیدافقهی با بیان اینکه کشورهای منطقه می توانند اختلافات سیاسی را در سایه کرونا حل کنند، خاطر نشان کرد: ارتش سوریه که حدود 8 سال است با تروریست ها می جنگند با  شیوع  کرونا جنگ را متوقف و آتش بس داد لذا این فضایی که نیاز به هم افزایی و همدلی تمام مردم منطقه برای جلوگیری از گسترش این ویروس خطرناک است فرصت خوبی برای همکاری بیشتر کشورهای منطقه و اقدامات دسته جمعی و گروهی است و با این بهانه میتوان دور میز نشست و مشکلات منطقه را حل کرد.

,

وی بیان کرد: تا زمانی که کشورهای منطقه گوش به فرمان امریکا بوده و کیسه آن ها را تا آخرین دلار توسط امریکایی ها خالی نشود آرامش در منطقه خلیج فارس حکم فرما نمی شود چرا که توسعه زیر ساختی، فناوری، نانو، پزشکی، فرهنگی و هنری بین ملت ها و تبادل امکانات و توانمندی ها بین کشورهای منطقه به ضرر امریکا تمام می شود.

,

گسترش حضور مقتدرانه جمهوری اسلامی در منطقه تنها راه حل بحران خلیج فارس است

, گسترش حضور مقتدرانه جمهوری اسلامی در منطقه تنها راه حل بحران خلیج فارس است, گسترش حضور مقتدرانه جمهوری اسلامی در منطقه تنها راه حل بحران خلیج فارس است,

کارشناس امور خاورمیانه گفت: بنابراین کشورهای مقتدری مانند ایران که ماهواره نظامی به فضا می فرستد برای آمریکا نگران کننده است لذا به دنبالاین است به هر بهانه ای ایران را به چالش بکشد و کشورهای عربی منطقه را از ما بترسانند تا بتوانند آن ها را بدوشند.

,

سید افقهی اذعان کرد: با وجود میل و رغبت نسبی در برخی کشورهای منطقه  برای حل بحران خلیج فارس که یک مشکل مصنوعی است و می دانند آمریکا نمی خواهند آرامش در منطقه حکم فرما باشد از امریکا می ترسند و این مسئله اجازه نمی دهد این بحران حل شود.

,

وی در پایان تنها راه حل  بحران خلیج فارس و متوقف کردن گسترش آن را حضور مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در منطقه عنوان کرد و گفت: ایرانم باید باید محکم و مقتدرانه در مقابل هر گونه مکاجراجویی آمریکایی ها بایستد و اجازه ندهد این بحران بیش از این گسترش پیدا کند و در کنار آن باید با همه کشورهای منطقه وارد گفت و گو شویم  تا بتوانیم مشکلات را بین خودمان حل کرده و به آن ها خاتمه دهیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه