اخبار داغ

در بیمارستان‌های آذربایجان‌غربی چه می‌گذرد؟

شایعه تا واقعیت کمبود تجهیزات پزشکی برای کادر درمان/ اصرار نمایندگان بر کمبود و انکار از سوی مدیران ستاد کرونا!

شایعه تا واقعیت کمبود تجهیزات پزشکی برای کادر درمان/ اصرار نمایندگان بر کمبود و انکار از سوی مدیران ستاد کرونا!
انتشار اخباری مبنی بر کمبود تجهیزات پزشکی برای کادر درمان استان از سوی نمایندگان و منتخبان مجلس، تلاش مدیران ستاد مبارزه با کرونا در آذربایجان‌غربی برای آرام جلوه دادن اوضاع را دچار ابهام و شبهه کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم‌نیوز، موضوع کمبود اقلام و تهجیزات پزشکی برای کادر درمانی در بیمارستان‌های درگیر با کرونا در روزهای نخست شیوع این ویروس جزو اصلی‌ترین دغدغه‌های مسئولان کشوری و استانی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,

رفته رفته و با تلاش‌های بخش خصوصی و گروه‌های مردمی برای تهیه اقلام مورد نیاز بیمارستان‌ها و نیز واردات قسمت معدودی از این تجهیزات، شاهد بهبود وضعیت توزیع اقلام پزشکی و بهداشتی در میان کادر درمان به عنوان اصلی‌ترین نیاز این جامعه در روزهای سخت کرونایی بودیم.

,

ارائه توضیحات از سوی استاندار آذربایجان‌غربی به عنوان رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به عنوان متولی اصلی بخش سلامت، نشان دهنده این بود که کادر درمان از وضعیت مناسبی نسبت به روزهای نخست شیوع کرونا برخوردار هستند و تامین اقلام ضروری و مورد نیاز آن‌ها برای خدمت در بخش‌های حساس بیمارستان با سرعت در حال انجام است.

,

هرچند در تمام مدت شیوع کرونا در آذربایجان‌غربی، برخی رسانه‌نماها و کانال‌های دارای حاشیه با مدیران و مسئولان استانی با سیاه‌نمایی و ارائه آمار نادرست در صدد برهم زدن جو روانی جامعه بودند، اما تلاش گروه‌های جهادی و شرکت‌های فعال در زمینه تهیه و توزیع ماسک و اقلام مورد نیاز کادر درمان نظیر گان موجب شد تا این فضا نتواند بر جامعه غالب شود و به این ترتیب آرامش نسبی به فضای مجازی استان بازگردد.

,

اما پس از مدتی از این ماجرا و در حالی که نمایندگان مردم به ویژه در حوزه انتخابیه ارومیه به عنوان اصلی ترین حوزه انتخابیه استان، از ابتدای موضوع کرونا در سکوت به سر برده و تمام اقدامات خود را محدود به سرکشی از واحدهای تولیدی ماسک و دستکش و یا بازدید از راه‌های مواصلاتی استان کرده بودند، انتشار مصاحبه‌ای از نماینده اصلاح‌طلب مردم ارومیه که تلاش‌هایش برای حضور در مجلس یازدهم ناکام مانده بود، باعث شد تا شرایط برای سوءاستفاده ضدانقلاب از این وضعیت نیز فراهم شود.

,

«سید هادی بهادری» که از روزهای نخست روی کار آمدن استاندار دولت دوازدهم در آذربایجان‌غربی به دعوا و جدل با وی برخاسته و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نکرده بود، این بار خنجر خود را به سمت اقدامات ستاد مقابله با کرونا گرفته و از اقدامات این ستاد انتقادات تندی کرد.

,

وی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایلنا، که پیش از این نشان داده که در شرایط بحران حاضر به روی‌گردانی از مردم است، کمبود اقلام پزشکی در بیمارستان‌ها را اعلان کرده و از کم‌کاری و ناتوانی مدیران دولت در استان انتقاد کرد.

,

همین سخنان بهادری، ضمن بازتاب در رسانه ضدانقلاب سعودی، موجب حساسیت مجدد ماجرا در میان کادر درمانی شده و بار دیگر زمینه را برای ایجاد التهاب در جامعه پزشکی استان فراهم ساخت.

,

در ادامه این موضوع و با فاصله کمتر از چند روز، دیدار یکی از منتخبان مردم ارومیه در مجلس یازدهم با کادر درمانی و پرستاران در هتل مروارید این شهر به عنوان محل استراحت کادر درمانی درگیر با کرونا، بار دیگر به انتشار اخباری در زمینه نبود تجهیزات حفاظتی پزشکی و پرستاری منجر شد.

,

هرچند این خبر به اندازه مصاحبه نماینده فعلی مردم بازتاب نداشت اما نشان داد که نمایندگان بی خبر از اصل ماجرا می‌توانند با افزایش وضعیت بحران در جامعه باعث ایجاد اختلال در خدمت رسانی  شوند و فرصت را برای سوءاستفاده ضدانقلاب از شرایط نیز فراهم کنند.

,

این سخنان نماینده فعلی و نماینده مجلس آتی در شرایطی ارائه می‌شود که قرنطینه پرستاران و کادر درمانی مستقر در بخش کرونا با تجهیزات کامل و امکانات کامل بوده و در دیگر بخش‌ها که خطر کرونا کمتر است نیز تجهیزاتی در حد نیاز این فعالان تامین و توزیع می‌شود.

,

در این میان قطعا در برخی حوزه‌ها و بخش‌های بیمارستانی نیز شاهد انتقاد کادر درمانی از مشکلات و کمبودهای مورد انتظار خود خواهیم بود که البته با وجود استرس‌های فراوان به آن‌ا دور از انتظار نخواهد بود.

, ا,

جای دارد تا نمایندگان و منتخبان مردم در مجلس، در وضعیت فعلی جامعه که همانند سراسر جهان در بحران کرونا به سر می‌برد و شرایط کشور با وجود تحریم‌ها بهتر از اروپا و آمریکا است، ضمن همراهی با مسئولان و متولیان امر مقابله با کرونا، نسبت به افزایش اطلاعات خود در زمینه خدمات دهی به کادر درمانی و اخد آمار از مراجع ذی‌صلاح نیز اقدام کنند تا چنین فرصت‌هایی را به معاندان و ضدانقلاب ندهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه