اخبار داغ

کارشناسان نظامی و سیاسی سراسر کشور مطرح کردند

شوک دشمنان ایران از پرتاب موفق ماهواره سپاه/ اقتدار نظامی لازمه اقتدار سیاسی است

شوک دشمنان ایران از پرتاب موفق ماهواره سپاه/ اقتدار نظامی لازمه اقتدار سیاسی است
کارشناسان نظامی و سیاسی ایران بر این باورند که پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور علاوه بر اینکه یک جهش فناوری در اوج تحریم‌های ظالمانه و نتیجه نگاه به ظرفیت‌های داخل است، دشمنان را دچار شوک کرده و قدرت بازدارندگی ایران را افزایش می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ چهارشنبه؛ سوم اردیبهشت‌ماه امسال پیش از ساعت 10 صبح، خبری بر روی خروجی‌های خبرگزاری‌ها قرار گرفت؛ "پرتاب موفق نخستین ماهواره نظامی ایران توسط سپاه". رسانه‌ها در ادامه نوشتند: "ماهواره نور به‌عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز از ماهواره‌بر ۲ مرحله‌ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت." 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
خبری که مردم را غرق در شعف و دنیا را مبهوت کرد.
, خبری که مردم را غرق در شعف و دنیا را مبهوت کرد.,

همین خبر کافی بود که رسانه‌های بین‌المللی بخصوص رسانه‌های ضدایرانی واکنش‌های مختلفی از خود نشان دهند. "رادیوفردا" عصر همان روز در مطلبی مغرضانه نوشت: "اما جمهوری اسلامی و به طور مشخص سپاه پاسداران، چه هدفی را از پرتاب این ماهواره دنبال می‌کند و آیا فن‌آوری به کاررفته در پرتابه حامل این ماهواره، می‌تواند در زمینه‌های دیگری از جمله طراحی موشک‌های بالیستیک به کار رود؟" اما "ایران اینترنشنال"؛ رسانه وابسته به عربستان سعودی با تیتر"گردان۱۸ هوافضای آمریکا قرار گرفتن ماهواره نور در مدار را تایید کرد" به موفقیت‌آمیز بودن پرتاب ماهواره نور اعتراف کرد. واکنش‌ها به این پیشرفت چشمگیر سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران همچنان ادامه دارد.

,

در این بین کارشناسان نظامی و سیاسی ایران بر این باورند که پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور علاوه بر اینکه یک جهش فناوری در اوج تحریم‌های ظالمانه و نتیجه نگاه به ظرفیت‌های داخل است، دشمنان را دچار شوک کرده و قدرت بازدارندگی ایران را افزایش می‌دهد.

,

 

,

قنادباشی، کارشناس مسائل بین‌الملل:

,

شوک دشمنان ایران از پرتاب ماهواره نور

, شوک دشمنان ایران از پرتاب ماهواره نور, شوک دشمنان ایران از پرتاب ماهواره نور,

جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی شبکه خبری تهران نیوز با بررسی دستاورد بزرگ اخیر سپاه، ماهواره نور اظهار داشت: این دستاورد بزرگ، شامل چندین عرصه مختلف می‌شود.

,

سفیر سابق ایران در لیبی گفت: یکی از این عرصه‌ها، تکنولوژی است. یعنی ایران به پیشرفته‌ترین تکنولوژی جهان دسترسی دارد. این موضوع از نظر جهانیان شگفت انگیز و موجب حیرت است.

,

قنادباشی عنوان کرد: در ساخت ماهواره چندین تکنولوژی مخابراتی مربوط به پرتاب موشک، ساخت موشک و تکنولوژی آن چه مربوط به فضا دخیل است.

,

وی افزود: ایران در حال حاضر وارد مرحله مهم قدرت دفاعی شده است. یعنی چندین مرتبه از آن چیزی که در عرصه قدرت دفاعی بودیم بالاتر رفتیم و به عبارتی قوه نظامی کشور افزایش رتبه یافته است.

,

کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: ایران توانست، در دوران تحریم‌های ظالمانه آمریکا توانمندی‌های کشور را در خصوص رفع نیازهای تکنولوژی به جهانیان نشان دهد.

,

قنادباشی بیان کرد: دستاورد بعدی در عرصه مکانیزم غافلگیری دشمن است، ایران دشمن را در ساخت و پرتاب موشک به طور عجیبی غافلگیر کرد، به رغم اینکه دشمنان تمام دستگاه‌های اطلاعاتی را بر مردم ایران متمرکز کرده‌اند، اما از سخت این موشک بی‌خبر بودند.

,

وی در پایان تأکید کرد: ایران با پرتاب ماهواره نور به فضا، سازمان های اطلاعاتی و جاسوسی دشمنان را نیز شکست داده است.

,

 

,

عابدینی؛ کارشناس مسائل سیاسی بین‌الملل صداوسیما:

,

پرتاب ماهواره نور یک جهش در فناوری است

, پرتاب ماهواره نور یک جهش در فناوری است, پرتاب ماهواره نور یک جهش در فناوری است,

حسن عابدینی‌ کارشناس مسائل سیاسی بین‌الملل صداوسیما در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شبکه خبری تهران نیوز، در خصوص دستاورد بزرگ سپاه، پرتاب ماهواره نور گفت: پرتاب ماهواره نور یک و قرار گرفتن آن در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین به نظر می‌رسد یک جهش فناوری است که سبب شگفتی همه تحلیلگران نظامی در چهار گوشه دنیا شده است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی بین‌الملل بیان کرد: این موضوع از چند جهت قابل تحلیل است. یک از جهت اینکه ایران در جرگه کشورهایی قرار گرفته که خود ماهواره را تولید و پرتاب کرده است، این موضوع بسیار مهم است.

,

عابدینی افزود: ممکن بسیاری از کشورها ماهواره را بسازند اما برای پرتاب و قرار دادن آن در مدار نیاز به سامانه‌های دیگر کشورها داشته باشند که بیشتر کشورها این گونه هستند.

,

وی مطرح کرد: این موضوع نشان داد که ایران در چارچوب پروژه فشار حداکثری که غرب به رهبری ایالات متحده دنبال می‌کرد فائق آمده و پروژه فشار حداکثری که آمریکایی ها طی سه چهار سال گذشته شروع کردند با چالش جدی مواجه شده و شکست خورده است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی بین‌الملل تأکید کرد: ایران بدون اتکا به بیرون از مرزها توانسته مرزهای دانش را در هم بنوردد و به این پیروزی علمی برسد. پرتاب ماهواره حرکت بر لبه دانش است به گونه‌ای که هم در حوزه فیزیک، محاسبات، کامپیوتر، شیمی و فناوری های استفاده از آلیاژها و ده‌ها پروژه و علم دیگر توانسته حرکت در مرزهای دانش را انجام دهد.

,

عابدینی اتهامات کشورهای غربی به موفقیت ایران در پرتاب ماهواره نور را بی اساس دانست و گفت : این اتهامات بدون اساس است و هیچ گونه مبنای حقوقی، چه در چارچوب حقوق بین الملل چه برجام یا قطعنامه ۲۲۳۱ ندارد. طبق دلایل ذکر شده پرتاب ماهواره نور بسیار موفقیت بزرگی است. نکته ای که برخی از کشورهای غربی ازجمله آمریکا، فرانسه و انگلیس بر علیه ایران به آن اشاره می کنند در قطعنامه ۲۲۳۱ صرفا موضوع استفاده و آزمایش موشک‌ها با توان حمل کلاهک اتمی مطرح شده است.

,

وی ادامه داد:  ایران به صراحت اعلام کرده که هرگز در دکترین دفاعی خود موضوع سلاح اتمی مطرح نیست. دوم اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی حکم و فتوای حرمت استفاده از سلاح هسته ای را دادند. سوم اینکه تا کنون گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی هیچ گونه انحرافی به سمت فعالیت‌های هسته‌ای غیر صلح آمیز نداشته است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی بین‌الملل در ادامه به بدعهدی آمریکا اشاره کرد و گفت: وقتی کشوری مثل آمریکا قطعنامه ۲۲۳۱ را زیر پا گذاشته دیگر نباید به این قطعنامه اعتنا کند و آن قطعنامه را ملاکی برای محکوم کردن ایران قرار دهد و در قطعنامه ۲۲۳۱ چنین موضوعی گنجانده نشده است.

,

عابدینی بیان کرد: نکته بعدی این است که پرتاب ماهواره نور از طریق یک لانچر یا پرتابگر متحرک صورت گرفته و کمتر در دنیا چنین شرایطی وجود دارد. معمولا پرتاب ماهواره‌ها یا موشک‌های ماهواره‌ بر از پایگاه‌های ثابت صورت می‌گیرد و همین که سیستم‌های اطلاعاتی غرب نتوانستند از قبل این موضوع را رصد کنند نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی در سایر حوزه‌ها هم به پیروزی‌های بزرگی دست پیدا کرده است.

,

وی در پایان گفت: جمهوری اسلامی از پرتابه‌ای استفاده کرده که از سوخت جامد و مایع توامان استفاده می‌کند که این امر یک موفقیت در حوزه دانش موشکی است که طبعا می‌تواند در آینده فضای جدیدی را برای دانشمندان ایرانی باز کند.

,

 

,

انبارلویی، معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی:

,

ماهواره نور قدرت بازدارندگی ایران را افزایش می‌دهد

, ماهواره نور قدرت بازدارندگی ایران را افزایش می‌دهد, ماهواره نور قدرت بازدارندگی ایران را افزایش می‌دهد,

محمدکاظم انبارلویی، معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی شبکه خبری تهران نیوز در ارتباط با پرتاب ماهواره نظامی نور به‌عنوان نخستین ماهوراه نظامی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: نیروی هوافضای سپاه پاسداران با پرتاب موفق ماهواره نظامی نور، یک رونمایی جدید از قدرت نظامی، علمی و فنی خود به نمایش گذاشت.

,

وی گفت: پرتاب ماهواره نور یک شوک خبری به جهان به‌ویژه در شرایط کرونایی امروز وارد کرد و منجر به واکنش شتاب‌زده کشورهای غربی شد.

,

ایران جزو ۱۰ کشور دارنده فناوری ماهواره‌های نظامی محسوب می‌شود

, ایران جزو ۱۰ کشور دارنده فناوری ماهواره‌های نظامی محسوب می‌شود,

معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان این‌که با پرتاب ماهواره نور ایران جزو ۱۰ کشور دارنده فناوری ماهواره‌های نظامی محسوب می‌شود، عنوان کرد: نکته بسیار مهم این است که سپاه با پرتاب این ماهواره هم بر فضا و هم بر زمین مسلط شده و ما را به یک قدرت نظامی رسانده که اهمیت آن در واکنش‌های اروپا و آمریکا نمایان است.

,

انبارلویی یادآور شد: کشورهایی که تا به امروز فناوری ساخت و پرتاب ماهواره‌های نظامی را به دست آورده‌اند در واقع پس از چندین بار آزمایش و شکست در نهایت موفق به دستیابی به این فناوری شده‌اند، اما سپاه پاسداران با یک بار آزمایش و تلاش به این فناوری دست پیدا کرده است.

,

وی با بیان این‌که توان نظامی ایران توسط پژوهشگاه‌های نظامی جهان در حال رصد است، افزود: قدرت پهپادی، قدرت موشکی، قدرت سایبری و قدت هوافضای جمهوری اسلامی به یکی از نقاط قوت بازدارندگی کشورمان تبدیل شده و همین امر مورد توجه این پژوهشگاه‌ها قرار گرفته است.

,

جمهوری اسلامی قدرتمندترین کشور غیرهسته‌ای در جهان است

, جمهوری اسلامی قدرتمندترین کشور غیرهسته‌ای در جهان است,

فعال سیاسی اصولگرا با بیان این مطلب که امروز جمهوری اسلامی به قدرتمندترین کشور غیرهسته‌ای جهان تبدیل شده‌ است، خاطرنشان کرد: بعد از حمله ایران به عین‌الاسد، آمریکا نتوانست کوچکترین واکنشی علیه ما نشان دهد و این عدم واکنش نشان میدهد که آمریکایی‌ها از قدرت نظامی ایران مطلع هستند و وقتی هزینه و فایده را تحلیل می‌کنند به این نتیجه پی می‌برند که نه‌تنها حمله به ایران هیچ فایده‌ای ندارد، بلکه زیان‌بار هم خواهد بود.

, , ,

انبارلویی گفت: پرتاب موفق ماهواره نور و قرارگیری آن در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین، قدرت بازدارندگی ایران را افزایش می‌دهد و توان دفع تهدیدات را چندین برابر خواهد کرد.

,

 

,

حنیف غفاری، کارشناس نظامی و امور بین الملل:

,

وحشت غرب از اقتدار ماهواره‌ای ایران/ از زمین تا آسمان، پروازی به بلندای تاریخ

, وحشت غرب از اقتدار ماهواره‌ای ایران/ از زمین تا آسمان، پروازی به بلندای تاریخ, وحشت غرب از اقتدار ماهواره‌ای ایران/ از زمین تا آسمان، پروازی به بلندای تاریخ,

حنیف غفاری، کارشناس نظامی و امور بین الملل در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز اظهار کرد: این اقدام یک موفقیت بزرگ ملی و منطقه ای محسوب می شود و با پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور به فضا بار دیگر سپاه پاسداران اقتدار خود را به تمام دنیا نشان داد.

,

وی در این خصوص، افزود: اکثر رسانه های امرکایی این اقدام را به عنوان یک حرکت شوک‌آور اذعان کردند و دستیابی جمهوری اسلامی ایران را به  این فناوری غیر ممکن می‌دانستند.

,

کارشناس نظامی و امور بین الملل خاطرنشان کرد: قرارگرفتن ماهواره نور در فضا با توجه به اینکه یک ماهواره نظامی است،  نقش مهمی درخنثی سازی تهدیدهای جاسوسی ماهواره‌های امریکا و افزایش توان بازدارندگی کشور دارد.

,

غفاری با اشاره به واکنش اولیه جالب پنتاگون در خصوص این اقدام بیان کرد: آمریکایی‌ها در ابتدا منکر این اقدام مقتدرانه شدند، اما پس از بررسی شواهد و اثبات موفقیت پرتاب ماهواره نور به فضا نه تنها آمریکا، بلکه تمام کشورهای جهان متحیر ماندند.

,

وی در ادامه بیان کرد: آمریکایی ها پس از اثبات این موفقیت شروع به فضاسازی  علیه ایران کردند، که به دنبال آن نخست وزیر امور خارجه آمریکا با اصرار به کشورهای اروپایی به منظور محکوم کردن ایران  برای پرتاب ماهواره نور به کار خود ادامه داد.

,

کارشناس نظامی و امور بین الملل گفت: دست نشانده های آمریکا( انگلیس، فرانسه، آلمان) مثل همیشه به عنوان پادو و مهره های اصلی در این مسیر قدم برداشتند و یک ادعای کاملا غیر حقوقی مبنی بر استفاده ایران از این ماهواره برای توثیت موشک بالستیک قاره‌پیما و پرتاب کلاهک هسته ای را مطرح کردند.

,

غفاری در ادامه تشریح کرد: مقامات امریکا بر این عقیده هستند که ایران قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده و این در حال است که پرتاب ماهواره نظامی به فضا ناقض متن قطعنامه نیست.

,

وی یادآور شد: در شرایطی که تحریم ها علیه ایران به بالاترین سطح افزایش یافته است و تمام مرزهای تقویت پیشرفت فناوری بر ایران بسته شده، اقدام مقتدرانه سپاه پاسدارن دنیا را از این اقدام  متحیر کرد و نشان داد که  تحریم ها نتوانسته مانع موفقیت های ایران در زمینه های مختلف از جمله عرصه فضا شود.

,

 

,

سید مصطفی موسوی‌نژاد، کارشناس سیاسی:

,

سپاه در اوج تحریم‌ها به سمت فتح قله‌های نظامی با سرعت در حال پیشرفت است

, سپاه در اوج تحریم‌ها به سمت فتح قله‌های نظامی با سرعت در حال پیشرفت است, سپاه در اوج تحریم‌ها به سمت فتح قله‌های نظامی با سرعت در حال پیشرفت است,

سید مصطفی موسوی نژاد کارشناس سیاسی در گفت و گو با خبرنگار خاورستان، گفت: پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور به فضا از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حرکت جدیدی بود و شاید بتوان اهمیت این موضوع را در واکنش دشمنان نسبت به آن مشاهد کرد.

,

پیشرفت های ملت ایران توسط استکبار محکوم می شود!

, پیشرفت های ملت ایران توسط استکبار محکوم می شود!,

وی افزود: بعد از استقرار موفقیت آمیز ماهواره در فضا، بلافاصله استکبار جهانی این حرکت را محکوم کرد یعنی کاری که برای پیشرفت ملت ایران انجام شده و قابل تقدیر است، اما از سوی استکبار جهانی محکوم می شود و آمریکا تهدید کرد پرونده ایران را به شورای امنیت سازمان ملل می برد! مگر پرتاب ماهواره به فضا، جای بحث در شورای امنیت دارد و اگر دارد، چرا در مورد ماهواره های نظامی آمریکا که با آن رصد می کنند و خون بسیاری از مردم دنیا را ریختند، در شورای امنیت بحث نمی شود؟!

,

کارشناس سیاسی با بیان این که بسیاری از کشورها ازجمله رسانه های عربی روی این موضوع مانور رفتند گفت: روزنامه رای الیوم نوشته بود "ایران با پرتاب ماهواره به ابر قدرت تبدیل شده است اما کشورهای عربی حتی چفیه هم نمی توانند تولید کنند. ابرقدرتی ایران، نتیجه مقابله با استکبار است و ناتوانی کشورهای عربی نتیجه سازش با استکبار جهانی است. همچنان آغوش ایران برای برادران مسلمان باز است و از این فرصت باید استفاده کنیم و تعامل خودمان با ایران را افزایش دهیم."

,

موسوی نژاد افزود: یکی از شبکه های صهیونیستی گفته بود "پیش بینی 40 سال پیش برخی از صهیونیست ها محقق شد که گفته بودند ایران به بزرگترین قدرت جنوب تبدیل خواهد شد. پرتاب ماهواره یکی از مهم ترین عامل هایی است که نشان دهنده تبدیل ایران به قدرت بلامنازع است."

,

وی اظهار کرد: شورای آتلانتیک آمریکا در مقاله ای گفته بود "سیاست تحریم ها و فشارهای حداکثری روی ایران اثر ندارد. اگر اثر کرده بود امروز ایران ماهواره پرتاب نکرده بود."

,

سپاه در اوج تحریم‌ها به سمت فتح قله‌های نظامی با سرعت در حال پیشرفت است

, سپاه در اوج تحریم‌ها به سمت فتح قله‌های نظامی با سرعت در حال پیشرفت است,

کارشناس سیاسی گفت: این دستاورد سپاه نشان داد سپاه در اوج تحریم ها به سمت فتح قله های نظامی با سرعت در حال پیشرفت است.

,

موسوی نژاد با بیان اینکه یادی کنیم از شهید تهرانی مقدم که پایه گذار صنعت موشکی بود افزود: تلاش های سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه را نباید فراموش کرد و ان شاءالله در حوزه صنعت هوافضای سپاه، با دستاوردهای جدید مواجه باشیم تا باعث کوری چشم دشمنان سپاه شود.

,

طبق الگوی برجام مذاکره‌ای با دشمنان نخواهیم داشت

, طبق الگوی برجام مذاکره‌ای با دشمنان نخواهیم داشت,

وی اظهار کرد: قابلیت های نظامی و دفاعی کشور به هیچ عنوان جای مذاکره ندارد و اصلا قابل پذیرش نیست.

,

کارشناس سیاسی تأکید کرد: همان هسته ای که مذاکره شد و مردم نتیجه را دیدند، به عنوان تجربه تاریخی کافی است و مردم در آن حوزه کاملا روشن شدند و آمریکا را شناختند که در قبال دادن آن همه امتیازی که دادیم، هیچی به دست نیاوردیم.

,

موسوی نزاد افزود: برجام الگویی شد که در سایر حوزه ها هیچ مذاکره ای با دشمنان در خصوص دستاوردهایمان نخواهیم داشت.

,

 

,

مهدی مزگی‌نژاد، کارشناس سیاسی:

,

ماهواره نور نتیجه استفاده از ظرفیت های داخلی است

, ماهواره نور نتیجه استفاده از ظرفیت های داخلی است, ماهواره نور نتیجه استفاده از ظرفیت های داخلی است,

مهدی مزگی نژاد کارشناس سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، در خصوص پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: امروز در خصوص حفاظت از کشور ها و همچنین مقابله با دشمنان نیاز است که تکنولوژی روز به کار گرفته شود و برای این موضوع باید شرایطی مهیا باشد.

,

وی ادامه داد: قدرت های جهانی با توجه به این که دارای تکنولوژی های پیشرفته ای هستند و سعی می کنند آن ها را در انحصار خودشان داشته باشند و برای دیگر کشورها نه تنها ارزشی قائل نیستند، بلکه اگر به این نتیجه برسند که کشور ها دارند به مسیری می‌روند که به این تکنولوژی‌ها دست پیدا بکنند، طبیعتا موانعی را ایجاد می‌کنند که بتوانند انحصار تکنولوژی ها را در دست داشته باشند و کشورها را محروم می‌کنند یا اگر به آن‌ها بدهند باید تحت نظر خودشان باشد.‌

,

کارشناس سیاسی افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز با توجه به قرار گرفتن در مسیر تحریم ها و فشار دشمنان از جنبه های مختلف از این تکنولوژی ها محروم مانده بود و نتیجه این شد که فرزندان انقلاب اسلامی در مجموعه‌ی کشور تلاش کنند و این تلاش منجر به این شود که به تکنولوژی های روز دست پیدا کنند.

,

مزگی نژاد اظهار کرد: یکی از این مجموعه ها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که با رهبری‌های فرمانده معظم کل قوا و با درایت، هوشیاری و ایستادگی در برابر دشمنان وارد عرصه تکنولوژی های جدید شدند که منجر به ساخت و تولید اولین ماهواره نظامی شد که توسط موشک ماهواره بر قاصد راهی مدار 425 کیلومتری زمین شد.

,

تحریم‌ها ما را از اهدافمان باز نخواهد داشت

, تحریم‌ها ما را از اهدافمان باز نخواهد داشت,

وی گفت: این موضوع نشان داد که اگر دشمنان بخواهند ما را تحریم کنند و فشار بیاورند طبیعتا تحریم ها نه تنها ما را از اهدافمان باز نخواهد داشت بلکه برعکس نقطه عطفی خواهد شد برای حرکت به سمت خودکفایی و طراحی و اختراع این گونه تکنولوژی ها و به دشمن ثابت کنیم که با همه ی فشارها و تحریم ها و تهدیدهایی که اعمال می کند، به چیزی که مد نظرشان است، نخواهند رسید.

,

کارشناس سیاسی بیان کرد: افتخار مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این است که توانسته است در اوج فشارها و تحریم ها به این تکنولوژی دست پیدا کند و اولین ماهواره ی خودش را عازم فضا کند.

,

مزگی نژاد تصریح کرد: به دشمنان ثابت کردیم که اگر اراده کنیم می توانیم و این را فرزندان انقلاب اسلامی در عمل نشان داده اند و دشمنان بدانند با رفتار های ناشایست خود نه تنها به نتیجه نمی‌رسند بلکه بر عکس برای فرزندان انقلاب اسلامی انگیزه ای خواهد شد برای رفتن به سمت این‌گونه مسائل مهم و نقطه ی شروعی است برای رفتن به سوی بسیاری از مسائلی که در آینده به آن نیاز داریم.

,

وی افزود: برای امنیت در کشور باید ما یک نظارت جامع الاهداف داشته باشیم و یکی از راه های رسیدن به آن آسمان است و با ارسال اولین ماهواره و ارتباطی که برقرار کرد با توجه به سخن سردار سلامی که گفت "ما اگر دیروز از زمین به دشمن نگاه می‌کردیم، امروز از آسمان به دشمن نگاه می کنیم" و این ماهواره می تواند در لایه های مختلف امنیتی دشمن نفوذ کند و شرایطی را که ما به آن نیاز داریم را به ما بدهد که طبیعتا خوشایند دشمنان نیست و ظرفیت بسیار بالا و عظیمی را در کشور ما ایجاد کرده است که امیدواریم در مراحل بعدی بتوانیم آن را تکمیل کرده تا ضعفی که ممکن است در مسائل امنیتی داشته باشیم بر طرف شود.

,

توان کشور قابل مذاکره با دشمن نیست

, توان کشور قابل مذاکره با دشمن نیست,

کارشناس سیاسی اظهار کرد: اصول و مبانی انقلاب اسلامی ما قابل مذاکره با دشمن نیست و دشمنان در مذاکره به دنبال این که به ما کمک کنند یا بخواهند به ما تکنولوژی جدید بدهند و ما را یاری کنند، نیستند بلکه دشمنان دنبال نابودی این موضوع هستند و ما نمی توانیم این را قبول کنیم بنابراین قطعا این شرایط و موقعیتی را که به وجود آوردیم قابل مذاکره با دشمن نیست مگر این که بعضی از افراد در مقابل دشمن ضعف نشان دهند و به قول خودشان بخواهند از این طریق دشمن را راضی کنند که دست از سر جمهوری اسلامی بردارند که این نشدنی است و طبیعتا این موضوع از دید کسانی که این کار را انجام دادند و ماهواره را به فضا ارسال کردند، قابل مذاکره نیست و نخواهد بود و ما امیدواریم که این مسیر با قدرت و قوت ادامه پیدا کند.

,

مزگی نژاد اظهار کرد: مدیران کشور ما چند دسته هستند؛ دسته ای معتقدند ما باید روی پای خودمان بایستیم و با داشته های خود می توانیم به بسیاری از شرایط مورد نیازمان برسیم؛ دسته ای دیگر معتقدند که ما باید با تکنولوژی غرب همراه شویم تا به سطح جهانی این تکنولوژی ها و جهانی شدن برسیم و گروه سومی هستند که این ها دیدگاهی دو جانبه دارند و می گویند بخشی باید متکی به خودمان باشیم و بخشی به سراغ تکنولوژی های جهانی برویم.

,

وی ادامه داد: دیدگاه دسته اول که معتقدند به تولید داخلی، دیدگاهی انقلابی است و دو دسته دیگر به نتایجی که مدنظر خودشان است فکر می کنند اما اگر بخواهند تسلیم دشمن شوند و راهی را که دشمن انتخاب کرده است بروند، سرونوشتی مانند سایر کشورهای دنیا خواهند داشت که دنبال روی غربی ها یا نظام سرمایه داری بودند و امروز نه تنها به تکنولوژی نرسیده اند بلکه مزدور آن ها شده اند؛ کشورهایی مانند عربستان، افغانستان و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس.

,

کارشناس سیاسی گفت: چیزی که امروز مورد تایید انقلاب اسلامی است، دیدگاه انقلابی است که اعتقادش این است که دشمن قابل اعتماد نیست و باید روی پای خودمان بایستیم و برای خودمان طراحی کنیم و طبیعتا دشمن ناراحت است و فشارهای متعددی را هم به انقلاب اسلامی وارد می کند.

,

مزگی نژاد تصریح کرد: ما ثابت کردیم به صورت تجربی که از اول انقلاب اسلامی تا الان که 41 از سال عمر انقلاب اسلامی می گذرد، هر جایی که حرف مقام معظم رهبری را گوش کردیم و روی پای خودمان ایستادیم و از ظرفیت های داخلی خودمان استفاده کردیم، تا حد زیادی موفق شدیم و امروز انقلاب اسلامی ما با وجود همه فشارها و تحریم ها توانسته است نیازهای خود را بر طرف کند و فقط به حمایت مسئولان نیاز است تا به اهداف انقلاب اسلامی برسیم و برای ظهور امام زمان (عج) آماده شویم.

,

 

,

عبدالرضا فرجی‌راد، سفیر اسبق کشورمان در نروژ و مجارستان:

,

پرتاب «ماهواره نور» قدمی رو به جلو در قدرت دفاعی کشور است/ ناکارآمدی تحریم‌ها مقابل ایران

, پرتاب «ماهواره نور» قدمی رو به جلو در قدرت دفاعی کشور است/ ناکارآمدی تحریم‌ها مقابل ایران, پرتاب «ماهواره نور» قدمی رو به جلو در قدرت دفاعی کشور است/ ناکارآمدی تحریم‌ها مقابل ایران,

عبدالرضا فرجی‌راد، سفیر اسبق کشورمان در نروژ و مجارستان در گفت‌وگو با صبح توس، پیرامون دستاوردهای اخیر پرتاب ماهواره نور اظهار کرد: این موضوع در جهان مورد توجه قرار گرفته و آمریکایی‌ها بیش از بقیه نسبت به آن حساسیت و نگرانی نشان دادند و البته مواضع اروپایی ها متفاوت بود.

,

وی با اشاره به اینکه آنچه که در این زمینه ها در رسانه‌ها آمد خیلی به این مواضع توجه نشد افزود: روس‌ها نیز عکس‌العمل حمایتی از این جریان داشتند و مطالبی مثبت در رسانه های بین المللی مطرح شد.

,

استاد دانشگاه و کارشناس بین‌الملل گفت: آمریکا نمی تواند موضوع موشکی ایران را در شورای امنیت ببرد چراکه خودش کل قطعنامه‌های بین‌المللی نظیر برجام را زیر پا گذاشته است و نمی‌تواند در این زمینه مدعی باشد.

,

وی افزود: همگان به این نتیجه رسیده‌اند که پرتاب ماهواره توسط ایران از نظر ژئوپلیتیک و قدرت ایران قدمی رو به جلو برای رسیدن به پیشرفت کشور است.

,

فرجی‌راد تصریح کرد: پرتاب ماهواره نور قطعنامه‌ای را نقض نکرده است و در راستای توسعه برنامه های پیشرفت کشور است و بسیاری از رسانه های خارجی نیز بر این صحه گذاشتند.

,

وی با بیان اینکه آمریکا، اسرائیل این موضوع را برجسته کردند و استفاده سوء می کنند تا روند توسعه برنامه موشکی ایران متوقف شود افزود: اگر این پیشرفت در حوزه نظامی صورت نمی‌گرفت و ضعیف بودیم تهدیدات در حوزه پیرامون کشور صدماتی وارد می کرد.

,

سفیر اسبق کشورمان در نروژ و مجارستان ضمن اشاره به اینکه ایران بر توافق برجام متعهد بود و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در گزارشات مختلف آن را تأیید کرد خاطرنشان کرد: دشمن با دست خودش کاری کرد که به نحوی ایران را از دیپلماسی و مذاکره دور کردند.

,

وی افزود: با تحریم قرار بود همه دروازه‌ها به روی کشور بسته شده اما شاهد آن هستیم پیشرفت و توسعه متوقف نمی‌شود و نباید به امنیت کشور به عنوان مهم‌ترین ملاحظه خللی وارد شود.

,

فرجی‌راد گفت: با جاری شدن انواع تحریم های اقتصادی دشمن کاری از پیش نخواهد برد و این ضرری است که غربی‌ها به خودشان زده اند البته پیشرفت تکنولوژی و قدرت دفاعی ایران جدای از دیپلماسی نیست اما در رابطه با دیپلماسی در داخل کم‌کاری شده است.

,

وی افزود: باتوجه به خواست دشمن مبنی بر کاهش توان نظامی و منطقه‌ای کشور، باید برای مردم و نخبگان مجموعه‌ای از دیپلماسی و توسعه صنایع دفاعی کشور و نفوذ ایران در منطقه تبیین شود.

,

 

,

نصرالله تاجیک،سفیر اسبق ایران در انگلستان:

,

پیشرفت در قدرت دفاعی تعطیل‌بردار نیست

, پیشرفت در قدرت دفاعی تعطیل‌بردار نیست, پیشرفت در قدرت دفاعی تعطیل‌بردار نیست,

نصرالله تاجیک، سفیر اسبق ایران در انگلستان و اردن در گفت‌وگو با صبح توس، پیرامون پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور به فضا توسط سپاه پاسداران، اظهار کرد: در مورد تحولات این‌چنینی نظامی طبعاً یکی از دستاوردهای سخت‌افزاری کشور است که به هر طریقی چه بومی‌سازی چه مهندسی معکوس این‌یک ضرورتی است که هیچ‌گونه بحثی در آن نیست و بعید می‌دانم که تحلیل گری منصف و معتقد به توانمندی‌های نظامی یک کشور باشد و این‌گونه توانمندی‌هایی را نادیده بگیرد.

,

وی افزود: کشور در شرایط تحریم است و مشکلات متعددی در بخش‌های مختلف چه بخش‌های نظامی لوژستیک و نظامی علمی وجود دارد ولی درعین‌حال به عقیده من ما وقتی تاریخ و تحولات منطقه را می‌بینیم که یک‌بخشی به جنگ تحمیلی برمی‌گردد که ما توانستیم این جنگ را با کمترین خسارت نه به معنای خسارت انسانی به معنای خسارت ملی به انتها برسانیم.

,

تاجیکت تصریح کرد: طی چند دهه گذشته طبیعی است که نوع توسعه و تولید قدرت در کشور بیشتر به سمت توسعه سخت‌افزاری حرکت کرده، این جریان فی‌نفسه بد نیست و حتی کسانی که بخواهند نقد بکنند که تعادل بین بحث سخت‌افزاری و نرم‌افزاری وجود ندارد پاسخی که می‌توان به آن‌ها داد این است که بالاخره درست است ضرورت تولید قدرت نرم مخصوصاً در دنیای امروزه از جمله بحث اقتصاد کشور نمی‌توان بحث سخت‌افزاری را متوقف کرد تا قدرت نرم تولید شود.

,

سفیر اسبق ایران در انگلستان خاطرنشان کرد: بنابراین به عقیده من در یک جمع‌بندی این دستاورد دستاورد خوبی برای تثبیت قدرت جمهوری اسلامی است ولی اگر خاطرمان باشد حدود 6 ماهه پیش تحولاتی که در منطقه خلیج‌فارس اتفاق افتاد و اقداماتی که شکل گرفت از جمله ساقط شدن پهپاد آمریکایی در حقیقت یک بخش عظیمی از قدرت سخت‌افزاری ایران را به ظهور رساند.

,

وی ادامه داد: درعین‌حال بلافاصله بعدازآن دو اشتباه سهوی باعث شد که آن دستاوردها  تا حدی در هاله‌ی فراموشی فرو برود بنابراین به عقیده من از منظر سخت‌افزاری و تثبیت قدرت ایران که خاصیت بازدارندگی دارد و اجازه نمی‌دهد طمع در قدرت‌های خارجی به وجود بیاید.

,

تاجیکت گفت: قدرت سخت‌افزاری یک قدرت مطلوب و تأثیرگذار در سیاست خارجی ما است ولی از آن‌سو طبیعی است که چنین دستاوردهایی در یک منطقه‌ای که توسعه‌نیافته است و پیشرفت‌های ایران را به ضرر خودشان تلقی می‌کند و این را تبدیل به زمینه‌های دشمنی بیشتری در منطقه می‌کنند بحث دیگری است، بنابراین ما ضمن توسعه سخت‌افزاری پیشرفت علمی باید به این توجه کنیم که حتی حل مشکلات بین‌المللی ما در ارتباط با غرب و یا رسیدن به برجام در منطقه ما تحمل نشد و یک تفسیر متفاوتی از آن ارائه شد.

,

سفیر اسبق ایران در انگلستان یادآور شد: من معتقدم اگر در یک منطقه پیشرفته این اتفاق بی افتد در حقیقت همه کشورها باید علاقه‌مند باشند که مشکل همسایگانشان کم شود تا آن‌ها به توانند در حالت متوازن به حل مشکلات داخلی‌شان بپردازند ولی در منطقه ما بالعکس هست علاوه بر اینکه قدرت‌های خارجی هم در این ماجرا آتش بیاره معرکه هستند بنابراین ضمن پذیرش مفید بودن این پیشرفت‌های فناورانه یا تکنولوژیک ما باید تعادل در قدرت سیاسیمان به وجود بیاوریم مخصوصاً در ارتباط با همسایگان.

,

وی خاطر نشان شد: تأثیرات چنین پیشرفتی چه در زمینه موشک‌های ماهواره بر و چه در زمینه خود ماهواره، در زمینه خود ماهواره خیلی مشکل نیست و کشورهای دیگر هم با کمک تعدادی شرکت‌های خصوصی غربی بتوانند چنین کاری را انجام دهند ولی در بخش موشک‌های ماهواره بر چون به راحتی قابل‌تبدیل به بخش نظامی و تهدیدی می‌شود ما باید به این سمت حرکت کنیم که هم به همسایگانمان و هم حوزه امنیت ملی خودمان آرامش خاطر و اطمینان بدهیم تا مانع از سو استفاده امریکا و علی‌الخصوص ترامپ شود.

,

تاجیک گفت: آمریکا و اروپا، به جای اینکه ایران را به‌عنوان قدرت منطقه بپذیرند و از جمهوری اسلامی درخواست شود که نقش مسئولانه در قبال کشورهای منطقه‌ ایفا کند متأسفانه قدرت سخت‌افزاری و قدرت تأثیرگذاری ایران را در منطقه نادیده می‌گیرد و تکذیب می‌کنند این بحث مهم‌ترین مشکلی است که ما در سیاست بین‌الملل با آن روبه‌رو هستیم و چون این پیشرفت‌ها زیر نظر آمریکا صورت نگرفته آن‌ها این باور را به دیگران القا می‌کنند که ایران از این امکانات برای سلطه بر منطقه استفاده می‌کند.

,

سفیر اسبق ایران در انگلستان افزود: این ایرانی که هزاران سال بر این پهنه گسترده شده تقریباً می‌شود گفت در دو صده اخیر موجب جنگ نشده و همیشه تلاش داشته حقوق همسایگان خودش را رعایت کند اما از طرف دیگر آمریکا همیشه به دنبال این است که این‌گونه موارد را به دید مثبت با آن برخورد نکنند که کشوری با این ویژگی‌ها و تحریم و مشکل‌ها با استفاده از نیروهای داخلی و بومی‌سازی و توان نخبه‌های خودش این دستاوردها را داشته باشد.

,

وی خاطر نشان کرد: بنابراین تلاش آمریکا بر این است که آن کشورهایی که در قاعده تعریف شده خودشان فعالیت می‌کنند را بیشتر به آن‌ها بال و پر دهند و آن‌ها را تقویت کنند بنابراین هسته اصلی این برآشفتگی عدم پذیرش نقش ایران به‌عنوان قدرت منطقه‌ای است و حاصل این دستاوردها این می‌شود که آن‌ها نمی‌توانند این پیشرفت‌ها را باور کنند مانند جمله معروف و استراتژیک اوباما که می‌گفت اگر می‌توانستم پیچ و مهره صنایع هسته‌ای ایران را بازکنم و بیاورم این کار را انجام می‌دادم.

,

سفیر اسبق ایران در انگلستان با اشاره به اینکه پیشرفت در قدرت دفاعی تعطیل‌بردار نیست تأکید کرد: با توجه به سیاست‌های خصمانه آمریکا موقعیت جغرافیایی ما با توجه به تهدیدهایی که متوجه ما است و می‌تواند جمله درستی باشد ولی این شرط لازمه ماست شرط کافی نیست، شرط کافی این است که ما قدرت تأثیرگذاری داخلی و مخصوصاً قدرت نرم را هم فراموش نکنیم و در جهت قوی کردن خودمان از داخل هم باشیم لذا همه مردم این را می‌فهمند که امنیت از نان شب واجب‌تر است، امنیت شامل دو مؤلفه می‌شود هم قدرت دفاعی و هم قدرت نرم ناشی از انسجام و همدلی ملی.

,

 

,

محمد اسماعیلی، کارشناس مسائل نظامی:

,

پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره سپاه بی‌اثر بودن تحریم‌ها را ثابت کرد/ اقتدار نظامی لازمه اقتدار سیاسی است

, پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره سپاه بی‌اثر بودن تحریم‌ها را ثابت کرد/ اقتدار نظامی لازمه اقتدار سیاسی است, پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره سپاه بی‌اثر بودن تحریم‌ها را ثابت کرد/ اقتدار نظامی لازمه اقتدار سیاسی است,

محمد اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به پرتاب ماهواره نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فضا، اظهار کرد: پرتاب ماهواره نظامی برای اولین بار در منطقه توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رخ داد.

,

وی با اشاره به اینکه فقط چند کشور محدود قادر به پرتاب این نوع ماهواره هستند، ابراز کرد: نظام جمهوری اسلامی در حال حاضر به‌عنوان یک قدرت منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای و بین‌المللی مطرح است.

,

کارشناس مسائل نظامی با بیان اینکه این اقدامات نشان می‌دهد که تحریم‌های چندین ساله ایران توسط قدرت‌های بزرگ و در راس آنها آمریکا نه تنها تأثیری بر پیشرفت نظام جمهوری اسلامی به‌ویژه در حوزه دفاعی نداشته است بلکه باعث تبدیل تهدید به فرصت شده، تصریح کرد: نیروهای مسلح به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این تهدید را به فرصت تبدیل کرده و امروز به‌عنوان قدرت بین‌المللی درصحنه بین‌الملل عرض اندام می‌کنند و حرفی برای گفتن دارند.

,

وی بیان کرد: طبیعتاً پرتاب این ماهواره علی‌رغم میل باطنی دشمنان نظام جمهوری اسلامی توان این نظام اسلامی را درصحنه بین‌المللی نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها قادر نیستند جلوی پیشرفت نظام اسلامی را به‌ویژه در حوزه دفاعی بگیرند.

,

اسماعیلی با بیان اینکه این ماهواره امتیازهای ویژه‌ای برای نظام جمهوری اسلامی به‌ویژه نیروهای مسلح دارد عنوان کرد: با این ماهواره می توان از فضا بر منطقه کنترل داشت که تا به امروز این امکان در اختیار ما نبوده تا بتوانیم از فضا اطلاعات منطقه را دریافت کنیم.

,

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما با این ماهواره می‌توانیم اطلاعات منطقه و فرا منطقه و هر آنچه نیاز جمهوری اسلامی است به‌ویژه در حوزه اطلاعات و نظامی را در یافت کنیم افزود: این یک توان بزرگی است که در اختیار نظام اسلامی و نیروهای مسلح قرارگرفته است.

,

کارشناس مسائل نظامی با بیان اینکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی به‌ویژه آمریکای جنایتکار از این توان نظام عصبانی هستند ابراز کرد: استکبار در این شرایط بحرانی که برای آن‌ها به وجود آمده است باور نداشت که نظام جمهوری اسلامی به این عرصه ورود و به این پیشرفت دست پیدا کند.

,

وی با بیان اینکه هر نوع قدرتی و در هر مقطعی افرایش پیدا کند می‌تواند در حوزه سیاسی و دیپلماسی توان نظام را ارتقا بخشد، خاطرنشان کرد: اگر بنا باشد در جایی صحبتی و یا مذاکره ای با قدرت های استکباری و مخصوصا کشور های اروپایی و آمریکا شکل بگیرد با قدرت بالاتر این صحبت ها انجام می شود.

,

اسماعیلی بیان کرد: هر زمان کشوری قدرت دفاعی خود را بالا ببرد در حوزه چانه‌زنی و در سیاسی می تواند دست بالاتر را بگیرد و به خواسته های خود دست پیدا کند.

,

 

,

روح‌الله صمدی، دبیر حزت موتلفه استان زنجان:

,

پرتاب ماهواره نور توان دفاعی نظام را به رخ جهانیان کشید/ سپاه اقتدار دفاعی کشور را افزایش می‌دهد

, پرتاب ماهواره نور توان دفاعی نظام را به رخ جهانیان کشید/ سپاه اقتدار دفاعی کشور را افزایش می‌دهد, پرتاب ماهواره نور توان دفاعی نظام را به رخ جهانیان کشید/ سپاه اقتدار دفاعی کشور را افزایش می‌دهد,

روح‌الله صمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا;با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: پرتاب موفق ماهواره نور توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستاورد مهم و با ارزشی در شرایط  کنونی جهان محسوب می‌شود.

,

وی افزود: پرتاب موفق ماهواره نور مایه افتخار و مباهات نظام اسلامی است که به افتخارات بیشمار گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزوده شد.

,

برادر شهید مدافع حرم زنجان بیان داشت: چنین اقداماتی ناشی از قوت، توانایی و تبحر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در حالی که دنیا و استکبار جهانی از نظر اقتصادی با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند، نظام اسلامی توان دفاعی خود را به رخ جهانیان می‌کشد.  صمدی با اشاره به وضعیت بحرانی جهان با شیوع بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: غیور مردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن کمک به مجاهدین عرصه سلامت، پزشکی و کادر درمانی، توفیقات مختلف نظام اسلامی را به عرضه نمایش می‌گذارند.

,

دبیر حزت موتلفه استان زنجان گفت: پرتاب موفق ماهواره نور دستاورد مهم علمی و دفاعی نظام اسلامی است که چشم دشمنان نظام را کور می‌کند.

,

صمدی با اشاره به اینکه همانگونه که سردار حاجی‌زاده فرمودند:" ایران به عنوان ابرقدرت محسوب می‌شود" افزود: با چنین اقتداری در نیروهای نظامی کشور، مردم نباید دغدغه امنیتی داشته باشند.

,

وی گفت: اقدام فرزندان غیور و توانمند انقلاب اسلامی موجب می‌شود تا دشمن فکر توطئه را نسبت به نظام اسلامی را نداشته باشد.

,

 

,

امیر یدالله واعظی، کارشناس مسائل نظامی:

,

پرتاب ماهواره نور توان دفاعی کشور را نشان می‌دهد/ "ما می‌توانیم" پیام ماهواره نور است

, پرتاب ماهواره نور توان دفاعی کشور را نشان می‌دهد/ "ما می‌توانیم" پیام ماهواره نور است, پرتاب ماهواره نور توان دفاعی کشور را نشان می‌دهد/ "ما می‌توانیم" پیام ماهواره نور است,

امیر یدالله واعظی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به سالروز شهادت خلبان شهید علی اکبر شیرودی، اظهار کرد: زمانی که جنگ تحمیلی شروع شد ما موشک زمین به زمین دور برد نداشتیم و از اواسط جنگ این موشک های خریداری و توسط دانشمندان ایرانی رمز گشایی شد.

,

وی با بیان اینکه ساخت موشک های ایرانی در زمان جنگ تحمیلی توسط شهید حسن تهرانی مقدم شروع شد، ابراز کرد: بعد از جنگ تحمیلی موشک های دور برد عالی ساخته شد که موجب ارتقا قدرت دفاعی کشور شد و اگر این موشک های نبود چشم طمع خیلی از کشور به دنبال ایران بود.

,

کارشناس مسائل نظامی با یادآوری موشک باران پایگاه نظامی آمریکا در عین الاسد توسط موشک های دور برد جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: هر کشوری که بخواهد بقا داشته باشد باید توان دفاع بالایی داشته باشد و خوشبختانه با تلاش و همت عزیران وطن محقق شده است.

,

وی با بیان اینکه ارسال این ماهواره به فضا توان موشکی کشور را نشان می دهد چرا که موشکی با این توان و قدرت در کشور باید موجود باشد که این ماهواره پرتاب شود، عنوان کرد: هر کشوری قادر به ساخت این نوع موشک ها نسیت و دنیا واقعا با این اقدام سپاه فهمید که قدرت موشکی کشور بالا است.

,

خلبان ارتش جمهوری اسلامی ایران در دورن دفاع مقدس با بیان اینکه در برابر اکثر کشور های دنیا و همان هایی که ادعای ابرقدرتی در جهان را می کنند با این حجم از تحریم هایی که وجود دارد پرتاب ماهواره نور یک اقدام عظیم است، افزود: ساخت موشک و ماهواره وقراردان آن در مدار و انجام وظایفی که برای ماهواره تعریف شده است در این وضعیت تحریم ها کار بزرگی است که عزیران این مرز و بوم این کار را کردند.

,

وی با بیان اینکه این اقدام یک گوشرد برای افرادی است که به این رمز و بوم چشم طمع دوخته اند، ابراز کرد: من دست سازندگان این ماهواره و موشک ها را می بوسم و این یک شروع است، امیدواریم در آینده ماهواره هایی با قدرت بالا تر به فضا بفرستیم تا دشمنان چشم طمعی به کشور ما نداشته باشند.

,

امیر واعظی با بیان اینکه استکبار جهانی علاوه بر اینکه با اسلام انقلابی و اسلام ظلم ستیز مخالف است و دشمنی می کند با مردم ایران یک دشمنی عمیق تردارد، تصریح کرد: به دلیل اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام انقلابی و ظلم ستریز است استکبار جهانی با مردم ایران دشمن است.

,

وی با بیان اینکه پیام این ماهواره به جهانیان این است که ماهستیم، قادریم ومی توانیم، عنوان کرد: این ماهواره به استکبار گفت ما می توانیم کار های خارق العاده انجام دهیم که حتی شما نمی توانید به آن ها فکر کنید.

,

کارشناس نظامی بیان کرد: با هوش و درایتی که مردم ایران و به خصوص جوانان این مرز وبوم دارند مانند شهید شهریاری شگفتی هایی خلق خواهند شد به گونه ای که استکبار جرات نگاه بد به کشور نداشته باشد.

,

 

,

منصور حقیقت پور، مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی:

,

پرتاب ماهواره نور یک دستاورد مهم قدرتی است/ دشمنان نظام باید محاسبات خود را تغییر دهند

, پرتاب ماهواره نور یک دستاورد مهم قدرتی است/ دشمنان نظام باید محاسبات خود را تغییر دهند, پرتاب ماهواره نور یک دستاورد مهم قدرتی است/ دشمنان نظام باید محاسبات خود را تغییر دهند,

منصور حقیقت پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور به فضا و استقرار موفقیت‌آمیز آن در مدار، اظهار داشت: پرتاب ماهواره نور یک دستاورد مهم قدرتی است و از منظر ژئوپلیتیک قابل ارزیابی است، از این‌که در اوج تحریم‌های ظالمانه جمهوری اسلامی ایران می‌تواند یک دستاورد علمی و نظامی داشته باشد، بسیار بااهمیت است.

,

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران جزء اولین کشورهای اسلامی است که به این قدرت و توان رسیده که می تواند ماهواره در فضا مستقر کند و علاوه بر این اولین کشور جهان‌سومی هستیم که دست به این کار مهم زده‌ایم.

,

حقیقت پور بابیان این‌که این اقدام پیام‌های مهمی برای دنیا دارد، ابراز داشت: برای استکبار این پیام را دارد که برخلاف رژیم‌های گذشته جمهوری اسلامی ایران دیگر دست‌بسته در برابر این کشور قرار نخواهد گرفت.

,

وی ادامه داد: علاوه بر این جمهوری اسلامی ایران باقدرتی که دارد می‌تواند تمامی اقدامات و جابجایی‌هایی که صورت می‌گیرد را کنترل کند که متناسب با طرح‌ریزی‌های دفاعی و پدافندی کشور خودمان باشد.

,

جوانان ما در صحنه‌های مختلف علمی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند

, جوانان ما در صحنه‌های مختلف علمی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند,

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: این اقدام مهم نشان‌دهنده این است که جوانان ما درصحنه‌های مختلف علمی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، مشروط بر این‌که دیده شوند چراکه یک سری از جریان‌ها در کشور وجود دارد که این جوانان را نمی‌بینند ما خواهش داریم که این جوانان را ببینند.

,

وی افزود: این جوانان که امروز درصحنه‌هایی که به آن‌ها میدان داده می‌شود موفق عمل می‌کنند به‌عنوان‌مثال امروز در مبارزه با بیماری کرونا جزو کشورهایی هستیم که کنترل معقول و مناسبی داشته‌ایم، برخلاف بسیاری از کشورهای غربی و اروپایی که هرروز بیش از قبل در مهار این بیماری ناتوان هستند اما در مقابل پزشکان و جوانان کادر درمانی کشورمان به‌خوبی از عهده مهار معقول این بیماری درآمدند.

,

نماینده سابق مجلس تأکید کرد: امروز کشورهای بزرگ دنیا واقعاً نیاز به کمک‌های کشورهای دیگر در این زمینه‌دارند اما ایران اسلامی توانسته باهمت جوانان عرصه را بر این بیماری تنگ کند.

,

وی خاطرنشان کرد: تمامی موفقیت‌های فضایی، نظامی، بهداشتی و ... در کشورمان زمانی رخ‌داده که به جوانان این مرزوبوم اعتماد کردیم و این اعتماد نتیجه خودش را داد.

,

حقیقت پور بیان داشت: نگاهی به سن شهدای هسته‌ای نشان می‌دهد که به چه میزان ورود جوانان به عرصه‌های مختلف می‌تواند کارساز و نتیجه‌بخش باشد.

,

وی ابراز داشت: این نیاز در کشور وجود دارد تا به جوانان بیش از گذشته اعتماد شود و قطعاً این اعتماد در ادامه کار نتیجه خودش را خواهد داد و جمهوری اسلامی ایران بیش‌ازپیش بر قله‌های پیشرفت و اقتدار تکیه خواهد زد.

,

دشمنان نظام باید محاسبات خودشان را تغییر بدهند

, دشمنان نظام باید محاسبات خودشان را تغییر بدهند,

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: به‌هرحال با پرتاب موفقیت‌آمیز این ماهواره جمهوری اسلامی ایران جزء باشگاه ماهواره‌ای در جهان بوده که یک دستاورد بسیار بزرگ و عظیم است و دشمنان نظام باید محاسبات خودشان در خصوص جمهوری اسلامی ایران را  تغییر دهند چراکه امروز این ایران است که حرف اول را در منطقه می‌زند.

,

وی ادامه داد: ایران امروز قدرتمند شده است و این اتفاقات و تحریم‌ها موجب شد که جمهوری اسلامی ایران محکوم‌به قدرتمند شدن شود و این مهم امروز تحقق‌یافته است.

,

حقیقت پور خاطرنشان کرد: قدرتمندی امروز کشورمان دستاوردهای بسیار زیادی را در به همراه ادامه خواهد داشت که باید قدر آن را بدانیم.

,

وی ادامه داد: نیروی مسلح ما به نحوی مدیریت می‌شوند که هرروز شاهد اقدامات بزرگ و مهمی از سوی نیروی نظامی هستیم به‌عنوان‌مثال بعد از جنگ جهانی دوم هیچ کشوری نتوانسته بود موشکی را به مواضع آمریکا بزند اما جمهوری اسلامی ایران این کار را کرد و گوشمالی حسابی به آن‌ها در عین الا سد عراق داد.

,

 

,

حمیدرضا ترقی، کارشناس مسائل بین‌الملل:

,

ایران با پرتاب «ماهواره نور» در بین ابرقدرت‌های جهان قرار گرفت

, ایران با پرتاب «ماهواره نور» در بین ابرقدرت‌های جهان قرار گرفت, ایران با پرتاب «ماهواره نور» در بین ابرقدرت‌های جهان قرار گرفت,

حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: پرتاب ماهواره نور به فضا و قرار گرفتن آن در مدار یکی از موفقیت های چشمگیر ملت ایران به ویژه نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دهه های اخیر است که نشان دهنده قدرت و اقتدار نظام جمهوی اسلامی و توانمندی موشکی آن، شکستن تحریم های غرب و آمریکا علیه کشور و رسیدن به یک جایگاه مهم بین المللی در عرصه فضا است.

,

وی افزود: اقدامی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام داد از نظر تکنولوژی، توانمندهای علمی و فضایی نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی توانسته با اتکا به توانمندی های خود به جایگاهی برسد که ابرقدرتهای بزرگ جهانی دریابند جمهوری اسلامی ایران با دسترسی پیدا کردن به چنین تجهیزات و فناوری توانسته در ردیف چند کشور محدود به این نوع فعالیت های فضایی قرار گیرد.

,

این کارشناس مسائل بین‌المل گفت: نقشی که این ماهواره از نظر امنیت و اقتدار و توان نظامی برای ایران دارد بسیار عظیم، مهم و تعیین کننده است و تحلیل گران خارجی در رابطه با این توانمندی ضمن تحیر نسبت به این مساله، به این باور رسیده اند که توان و قدرت هدایت موشک های ایران برای مقابله با هرگونه دشمنی و تهدیدی به چندین برابر افزایش یافته و موجب شده جمهوری اسلامی ایران از یک وزن بسیار بالاتری در معادلات سیاسی و امنیتی جهان قرار گیرد.

,

ترقی عنوان کرد: دغدغه و نگرانی غربی ها و رژیم صهیویستی از این توان جمهوری اسلامی نیز ناشی از کاربرد بسیار مهم این ماهواره در توانمندی های دفاعی کشور و نقش آن در بازدارندگی دشمن از هرگونه تهدید علیه نظام حکایت دارد که به عنوان سدی محکم در برابر هرگونه توطئه و تهدید نظامی خارجی عمل می کند و می تواند امنیت ملی کشور را به نحو مطلوبی ارتقا دهد.

,

وی با تصریح اینکه محکومیت پرتاب ماهواره نور توسط غربی‌ها نشان از ترس آنها از توانمندی های کشور دارد، گفت: آنها با هرگونه رشد و پیشرفت ایران در زمینه تقویت ملی و اقتدار نظامی مخالف هستند بنابراین به نظر می رسد علت عصبانیت آنها این است پرتاب ماهواره مذکور ایران را در ردیف ابرقدرتهای جهان قرار می دهد و تمام نقاط ضعف کشور را در رابطه با دفاع از امنیت برطرف می کند و نقطه ای باقی نمی گذارد که آنها بخواهند برای تهدید نظام از آن استفاده کنند.

,

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: برهمین اساس طبیعی است وقتی احساس می کنند راهی برای ضربه زدن به نظام باقی نمانده، شدیدا عصبانی و ناراحت هستند و دنبال آن خواهند بود که با متهم کردن ایران به اینکه از قطعنامه های شورای امنیت عدول کرده با این نوع اتهامات جلوی پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را بگیرند.

,

ترقی تصریح کرد: این در حالی است که به هیچ وجه این نوع اقدامات دفاعی مغایر با قطعنامه شورای امنیت نیست بلکه از حقوق ملت ایران است که بتواند از کشور و سرزمین و امنیت در برابر تهدیدهای خارجی دفاع کند.

,

 

,

محسن رحمانی، کارشناس مسائل سیاسی:

,

دستیابی سپاه پاسداران به فناوری فضایی معادلات جهانی‌ را تغییر می‌دهد/آمریکا نمی‌تواند جلوی جهش ایران را بگیرد

, دستیابی سپاه پاسداران به فناوری فضایی معادلات جهانی‌ را تغییر می‌دهد/آمریکا نمی‌تواند جلوی جهش ایران را بگیرد, دستیابی سپاه پاسداران به فناوری فضایی معادلات جهانی‌ را تغییر می‌دهد/آمریکا نمی‌تواند جلوی جهش ایران را بگیرد,

محسن رحمانی واسوکلایی طی گفت‌وگویی با خبرنگار بلاغ با اشاره به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهارکرد: پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور توسط سپاه پاسداران اقدامی بزرگ و پیچیده است که می‌توان از دو زاویه آن را تحلیل کرد.

,

وی بابیان اینکه دستیابی به فناوری ساخت ماهواره و ماهواره‌بر شوک بزرگی به کشورهای مخالف جمهوری اسلامی وارد کرد گفت: با توجه به تحریم‌های چهار دهه گذشته و محروم کردن ایران از تعاملات گسترده با کشورهای جهان، این موضوع دشمنان نظام را آسوده‌خاطر کرده بود که ایران در مسیر توسعه و پیشرفت در ابعاد مختلف اقتصادی، علمی، سیاسی و نظامی گام برنخواهد داشت.

,

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب همواره در طول سال‌های پس از انقلاب تکیه‌بر توان داخلی و استفاده از نیروهای جوان و متخصص و متعهد تأکید داشتند و این موضوع در امور نظامی و دفاعی به‌خوبی محقق شد و امروز شاهد شکوفایی قدرت دفاعی و نظامی در نیروهای مسلح هستیم.

,

رحمانی بابیان اینکه ساخت ماهواره و ماهواره‌بر توسط سپاه پاسداران گواه این حقیقت بزرگ است گفت: دانش ساخت ماهواره و ماهواره‌بر در انحصار چند کشور دنیاست ولی سپاه پاسداران توانست با تکیه‌بر توان جوانان نخبه، متخصص و متعهد به این فناوری دست یابد و همین موضوع باعث عصبانیت حاکمان مستبد و استکباری جهان شده است.

,

وی تأکید کرد: فنّاوری پیچیده و به‌روز این ماهواره باعث شده که پرتاب آن به‌عنوان یک ابر پروژه سپاه بیان شود که قطعاً در آینده نزدیک کارکردهای این ماهواره جهان را متعجب و دشمنان جمهوری اسلامی ایران را عصبانی و خشمگین خواهد کرد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی بابیان اینکه دستیابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فناوری فضایی معادلات جهان را تغییر خواهد داد گفت: با این موفقیت در عرصه فضایی توسط سپاه جمهوری اسلامی ایران بسیاری از تحولات و معادلات منطقه‌ای را تغییر خواهد داد شاهد اتفاقات جدیدی در منطقه خواهیم بود.

,

 رحمانی در پایان با اشاره به اینکه آینده متعلق به ایران اسلامی است گفت: موفقیت‌های نیروهای مسلح به‌ویژه سپاه پاسداران و دستیابی به جدیدترین فنّاوری‌ها دفاعی و همچنین عبور از وضعیت سخت کرونایی که در شرایط تحریم تحمیلی رقم خورده است می‌تواند درس بزرگی برای آمریکا و هم‌پیمانانش باشد که نمی‌تواند با تروریسم اقتصادی و فشار سیاسی جلوی جهش همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران را بگیرد.

,

 

,

سیدامیر سادات‌کرمی، کارشناس مسائل سیاسی:

,

"ماهواره نور" پازل توان نظامی و دفاعی ایران را کامل کرد/ فروریختن هژمونی آمریکا با فضایی شدن سپاه

, "ماهواره نور" پازل توان نظامی و دفاعی ایران را کامل کرد/ فروریختن هژمونی آمریکا با فضایی شدن سپاه, "ماهواره نور" پازل توان نظامی و دفاعی ایران را کامل کرد/ فروریختن هژمونی آمریکا با فضایی شدن سپاه,

سیدامیر سادات‌کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به اینکه قوای نظامی جمهوری اسلامی ایران درحال رشد و سپری کردن روند سعودی هستند، اظهار کرد: پیشرفت‌های بسیار خوبی هم در سپاه، وزارت دفاع و ارتش جمهوری اسلامی ایران قابل مشاهده است که در زمینه نظامی کارهای خارق‌العاده‌ای انجام داده‌اند.

,

وی با بیان اینکه قوای نظامی در زمینه مبارزه با ویروس کرونا عملکرد بسیار مطلوبی را داشتند، خاطرنشان کرد: درحالی که تا چندی پیش باید برای بیماری‌های مختلف، دستگاه‌هایی را از آمریکا با مبالغ هنگفت وارد می‌کردیم اما امروز، وزارت دفاع به میزان یک دهم قیمت و با همان کیفیت آن را تولید می‌کند.

,

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه روند رو به رشد قوای نظامی پس از جنگ تحمیلی آغاز شد، گریزی به نامگذاری شعار سال از سوی رهبر انقلاب مبنی بر "جهش تولید" زد و گفت: نامگذاری "جهش تولید" به معنای عقب‌ماندگی قابل توجهی است که با سرعت عادی قابل جبران نیست؛ باتوجه به اینکه در زمینه تولید چندین سال دچار مشکل هستیم با یک رونق تولید عادی قابل برطرف شدن نیست و نیاز به جهش دارد.

,

سادات‌کرمی تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از جنگ تحمیلی به سه اصل مهم احصا نیازمندی‌ها، شناسایی توانمندی‌ها داخلی و جهت‌دهی منابع به سمت نیازهای شناسایی شده توجه کرد و امروز توانست تمام نیازمندی‌های خود را در زمینه دفاعی برطرف کند.

,

وی با بیان اینکه  در زمینه تولید مسئولان باید به سه اصل گفته شده توجه کنند تا شاهد تحول باشیم، ادامه داد: درحال حاضر نیازمندی‌های فراوانی در زمینه صنعت و ادارات و همچنین ظرفیت‌های زیادی در دانشگاه‌های صنعتی و نخبگان وجود دارد و نیاز است تمام امکانات و منابع به بخش صنعتی و تولیدی اختصاص پیدا کند.

,

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: برای اینکه یک کشور بتواند امنیت خود را حفظ کند نیاز به رصد تحرکات دشمن دارد و ماهواره نور به این موضوع کمک می‌کند.

,

سادات کرمی هدف‌یابی موشک‌های تهدید کننده و ارائه اطلاعات را از جمله ویژگی‌های ماهواره نور دانست و یادآور شد: اگر بخواهیم به یک خلا در حوزه نظامی و امنیتی اشاره کنیم و بگوییم که اگر آن مورد برطرف می‌شد ما به قوای نظامی شکست‌ناپذیر از لحاظ تجهیزات تبدیل می‌شدیم، همین حضور ماهواره نظامی در فضا بود که با پرتاب آن توسط سپاه پاسداران پازل توان دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران کامل شد.

,

وی افزود: مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی معنویت، اتکال به خدا، بدنه مردمی و روحیه جهادی و بسیجی و استشهادی است.

,

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه پرتاب ماهواره نور به فضا پیام‌های زیادی را برای دشمنان انقلاب اسلامی به همراه داشته است اظهار کرد: بزرگترین ضربه‌ای که کشور ایران با پرتاب ماهواره به آمریکا و رژیم هژمونی دنیا وارد کرد فقط مختص قدرت نظامی نیست بلکه فروریختن ابهت آمریکا بود.

,

سادات کرمی خاطرنشان کرد: درحالی که آمریکا با قدرت نظامی خود محاسبات دنیا را تعیین می‌کرد اما در سال‌های اخیر و با اقداماتی که از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر نهادهای نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران در قضایای شکار پهپاد آمریکایی و حمله موشکی به پایگاه آمریکا در عین‌الاسد صورت گرفت، معادلات به نفع جمهوری اسلامی تغییر پیدا کرد و به دنیا ثابت شد که می‌توان هیمنه آمریکا را شکست و این کشور قدرت پاسخ هم نداشته باشد.

,

وی تصریح کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا، اما ایران به همه دنیا ثابت کرد که می‌توان در برابر این تحریم‌ها ایستاد و به پیشرفت‌های زیادی از جمله ارسال ماهواره به فضا هم دست پیدا کرد که این پیام می‌تواند به کشورهایی که درحال مشاهده افول آمریکا هستند و به دنبال یک الگو بودند قابل توجه باشد.

,

کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: آمریکا به درجه‌ای از افول رسیده که حتی توان پشتیبانی از سلامت خود را ندارد و پزشکان آمریکایی باید برای دفاع از سلامت خود کیسه زباله به تن کنند.

,

سادات کرمی گفت: در شرایطی که آمریکا و کشورهای اروپایی از رویارویی با ویروس کرونا عاجز مانده و حتی تجهیزات پزشکی مناسبی را در اختیار ندارند، اما جمهوری اسلامی اقدام به ساخت و پرتاب ماهواره به فضا می‌کند که نشان دهنده عزت، اقتدار و پیشرفت مستمر یک کشور است.

,

وی با اشاره به اینکه  هرجایی که در کشور مدیریت انقلابی وجود داشت شاهد پیشرفت‌های چشم‌گیری بودیم تاکید کرد: درحالی که وزارت دفاع و قوای نظامی کشور اقدام به تولید خودروهای ضد مین و موشک های فوق پیشرفته می‌کنند که در دنیا بی‌نظیر است اما متاسفانه خودروهای ما بسیار ضعیف هستند که نشان از تفاوت مدیریت انقلابی و غیرانقلابی دارد و تا زمانی که به سمت مدیریت انقلابی در تمامی زمینه‌ها حرکت نکنیم دوگانگی پیشرفت و عقب‌ماندگی را شاهد خواهیم بود.

,

 

,

رحیم رضاخانی، کارشناس مسائل سیاسی:

,

سپاه پاسداران با اتکا به توان داخلی جزء ابرقدرت‌های ماهواره‌ای دنیا شد/ ماهواره نور تحولی نوین در عرصه فضایی برای ایران است

, سپاه پاسداران با اتکا به توان داخلی جزء ابرقدرت‌های ماهواره‌ای دنیا شد/ ماهواره نور تحولی نوین در عرصه فضایی برای ایران است, سپاه پاسداران با اتکا به توان داخلی جزء ابرقدرت‌های ماهواره‌ای دنیا شد/ ماهواره نور تحولی نوین در عرصه فضایی برای ایران است,

به گزارش بلاغ، رحیم رضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به ارسال موفقیت آمیز ماهواره توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فضا، اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان یکی از اولین و اساسی‌ترین نهادهای انقلابی با آمادگی رزمی، معنویت، بصیرت انقلابی، اخلاق و اقدام به‌موقع و به هنگام در صحنه نبرد به همراه حفظ جوشش و روحیه انقلابی توانست رضایت امام راحل و امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) را جلب نماید و خارچشم دشمنان انقلاب اسلامی باشد.

,

وی بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره در خط مقدم عرصه سازندگی کشور و خدمات‌رسانی جهادی و عالمانه به ملت مقاوم و سرافراز ایران اسلامی، مقابله با تهاجم فرهنگی، جنگ نرم، جنگ سایبری و رسانه‌ای نظام سلطه و حضور در عرصه جهاد فرهنگی و علمی از یک‌سو و موفقیت‌های چشمگیر در گسترش، تعمیق و تحکیم فرهنگ انقلاب اسلامی در محیط استراتژیک منطقه‌ای و بین‌المللی قرار داشته و این نهاد مقدس و انقلابی طی ۴۱ سال گذشته، حتی برای لحظه‌ای سنگرهای دفاع از انقلاب اسلامی، نظام و آرمان‌های والای آن را در تمام عرصه‌ها با عنایت به منویات مقام معظم رهبری برای حفظ نظام درنگ ننمود.

,

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: این نهاد مکتبی در سنوات اخیر در تمام صحنه‌ها به رویارویی با استکبار جهانی برخاسته و امروز دارای تجربه گران‌بها و ارزشمندی است که جایگزینی برای آن در جهان وجود ندارد.

,

رضاخانی تصریح کرد: مقابله با تحرکات امنیتی گروهک‌های تروریستی برانداز و جریان‌های ضد انقلاب، رویارویی با تهاجمات گسترده نظامی در دوران دفاع مقدس، ایستادگی در مقابل فشارها، تهدیدات و ترفندهای سیاسی و اقتصادی دشمن، حضور مقتدرانه در عرصه سازندگی کشور و خدمات رسانی صادقانه به ملت مقاوم و سرافراز ایران اسلامی از جمله سیل، زلزله و در کنار جهادگران عرصه سلامت در مقابله با شیوع ویروس کرونا حضور داشته است.

,

وی افزود: در این برهه حساس که جهان درگیر با یک ویروس منحوس بنام کرونا است و ابرقدرت‌های سوری و یا کشورهای بزک شده اروپایی در مقابله با این ویروس درمانده شده‌اند و اقدام به راهزنی در محصولات بهداشتی و پزشکی می‌کنند، در ایران اسلامی مقتدر برای مقابله با این ویروس جهادی به راه افتاده است که ملت‌ها را شگفت‌زده کرده است.

,

رضاخانی گفت: افتخارات سپاه ادامه‌دار است سپاه منتظر کسی نمی‌ماند، تحریم را به فرصت غنی تبدیل می‌کند و بار دیگر توانست با اتکا به توان داخلی و استعدادهای وطن یک افتخار دیگر به افتخارات خود بیافزاید و با پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نظامی نور در مدار 452 کیلومتری خوار چشم دشمن شده است.

,

وی تاکید کرد: ماهواره نور به‌عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران از ماهواره‌بر دو مرحله‌ای قاصد پرتاب شد و این اقدام دستاوردی بزرگ و تحولی نوین در عرصه فضایی برای ایران اسلامی خواهد بود.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه امروز همگان فهمیده‌اند که ایران اسلامی منتظر نمی‌ماند و دست بسوی کشورهای غربی و آمریکا دراز نمی‌کند، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی با اتکا به جوانان میهن اسلامی نیازهای اساسی خود را با علم و دانش ایرانی تولید خواهد کرد، ایرانی که در دوران دفاع مقدس محتاج اقلام نظامی بود حتی در تهیه سیم خاردار به مشکل برخورد کرده بود امروز با ساخت انواع موشک‌های نقطه زن و تجهیزات مختلف نظامی اقدام به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نظامی می‌کند، کشور با اتکا به توانایی‌های داخلی به موفقیت بزرگی دست یافته است.

,

 

,

هادی ابراهیمی، مدیرکل صدا و سیمای مازندران:

,

پرتاب ماهواره «نور» موجی از اقتدار ملی ایران را به رخ جهانیان کشاند

, پرتاب ماهواره «نور» موجی از اقتدار ملی ایران را به رخ جهانیان کشاند, پرتاب ماهواره «نور» موجی از اقتدار ملی ایران را به رخ جهانیان کشاند,

به گزارش بلاغ، هادی ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: ماهواره نظامی سپاه آینه تمام نمای اقتدار ملی و تحقیر مطلق سیاست فشار همه جانبه غرب علیه ایران است.

,

وی تصریح کرد: می توان از نوع واکنش‌های خبره ترین کارشناسان نظامی جهان به ویژه در امریکا و حتی رژیم اشغالگر قدس، به اهمیت این ابرپروژه سپاه بیشتر پی برد.

,

مدیرکل صدا و سیمای مازندران تاکید کرد: تاثیر گذاری و حضور همیشگی سپاه در عرصه های مختلف خدمت،در بحرانهای طبیعی از سیل و زلزله و شیوع اخیر بیماری کرونا و عرصه ها امنیت کشور، بسیاری از معادلات کسانی که سودای، ایجاد اختلال در امنیت و آرامش کشور را داشتند، بهم زده است.

,

این مسئول ادامه داد: نعمت بزرگ سپاه پاسداران با پرورش استعدادهای جوانان در حیطه های علمی و نظامی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی وسیاسی، امروز  اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در همه عرصه ها به نمایش گذاشته است، که حاصل آن پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور است که در کنار اهداف نظامی، به عنوان یک پروژه راهبردی برای کشورمان بشمار می رود.

,

ابراهیمی با اشاره به پیامدهای فضایی این دستاورد ملی خاطرنشان کرد: پرتاب ماهواره نظامی سپاه، موجی از اقتدار ملی جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان کشاند و موجب شادمانی و غرور ملت ایران شد.

,

وی تولید و توسعه دانش هسته ای و فضایی صلح آمیز را حق مسلم جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: واکنش های مغرضانه برخی از کشورهای آمریکایی واروپایی نشان می دهد که از پیشرفته های علمی در کشور به مذاق آنها خوش نیامده است و به دلائل واهی سعی در به چالش کشاندن جمهوری اسلامی ایران دارند، در صورتی که تولید علم و دانش، در راستای حفظ امنیت، ایجاد صلح پایدار وحفظ تمامیت یک کشور از حقوق اساسی مردم آن کشور است.

,

 

,

سیدمحمدرضا موسوی، استاد دانشگاه و پژوهشگر مسائل سیاسی:

,

پرتاب ماهواره نور توسط سپاه پاسداران آمریکا را به کمای سیاسی برد/ اثبات "اتکای به درون" در مسیر قوی شدن

, پرتاب ماهواره نور توسط سپاه پاسداران آمریکا را به کمای سیاسی برد/ اثبات "اتکای به درون" در مسیر قوی شدن, پرتاب ماهواره نور توسط سپاه پاسداران آمریکا را به کمای سیاسی برد/ اثبات "اتکای به درون" در مسیر قوی شدن,

سید محمدرضا موسوی پژوهشگر مسائل سیاسی در این رابطه طی گفت‌وگویی با خبرنگار بلاغ بابیان اینکه فضا یکی از عرصه‌هایی است که کشورها دست‌یابی به آن را موردتوجه خود دارند اظهار کرد: فضا بعد از خشکی، پهنه آب‌وهوا عرصه چهارم قدرت محسوب می‌شود که فقط تعداد معدودی از کشورها به آن دست‌یافتند.

,

وی با اشاره به اینکه بیش از 2 هزار ماهواره در فضا هستند و درصد قابل ‌توجه ای نیز دارای کاربرد نظامی‌اند گفت: حضور سپاه پاسداران انقلابی در چهارمین عرصه تولید قدرت در کنار سایر قدرت‌ها یکی از رویدادهای شگفتی‌ساز در سال 2020 بود.

,

استاد و پژوهشگر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: تفاوت حضور ماهواره نور با سایر ماهواره‌های کشورهای دیگر در این است که این فناوری کاملاً بومی و در شرایط تحریم طراحی و به فضا پرتاب شد که کشورهای متخاصمی مانند آمریکا را به کمای سیاسی برد.

,

موسوی حضور سپاه پاسداران در عرصه فضایی را یک ضرورت دانست و افزود: امروز نیروهای مسلح ایران به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه زمینی، دریایی و هوایی به حدی از توانایی دست‌یافتند که قدرت بازدارندگی خوبی در برابر دشمنان ایجاد کردند و پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور توسط سپاه و ورود به فضا یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای حفظ امنیت بود.

,

وی به عصبانیت آمریکا و متحدانش ازاین‌دست آورد بزرگ اشاره و عنوان کرد: پس از موفقیت‌آمیز بودن پرتاب ماهواره نور سپاه، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی آن را نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت می‌دانند درحالی‌که این قطعنامه با خروج آمریکا از برجام وجاهت قانونی خود را ازدست‌داده و علاوه بر آن در هیچ کجای این قطعنامه ایران را از پرتاب ماهواره به فضا منع نکرده است.

,

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در منطقه‌ای زیست می‌کند که همواره در معرض تهدید و فتنه‌انگیزی توسط حاکمان منطقه یا یک قدرت خارجی است فلذا در این شرایط مهم‌ترین کار دفاع و تأمین امنیت از طریق افزایش توان نظامی و دفاعی و سرانجام قدرت بازدارندگی است که حضور در عرصه فضایی و داشتن اطلاعات دقیق و رصد تحرکات نیروهای متخاصم یکی از اقدامات لازم و ضروری خواهد بود.

,

موسوی همچنین به سخنان سردار سلامی فرمانده کل سپاه نیز در مورد اهمیت این ماهواره در جمع‌آوری اطلاعات اشاره و عنوان کرد: وی در سخنرانی بعد از پرتاب ماهواره عنوان کرد که قرار گرفتن این ماهواره چندمنظوره در فضا در عرصه IT و نبردهای اطلاعاتی می‏تواند برای ما ارزش‌افزوده استراتژیک تولید کند و هم در جنگ‏های اطلاعاتی زمینه‏های قدرتمندی را برای ما ایجاد می‏کند، بنابراین ازاین‌جهت موفقیت‌آمیز بودن پرتاب این ماهواره نقش به سزایی در افزایش قدرت بازدارندگی ایران دارد.

, IT,

وی یکی از علت‌های تعجب و شگفتی کشورهای مخالف پرتاب این ماهواره توسط سپاه را "زمان" دانست و افزود:پرتاب این ماهواره در زمانی اتفاقی افتاد که تمام کشورها مشغول مقابله با ویروس کرونا بودند و توسعه‌یافته‌ترین کشورها در جلوگیری و کنترل این ویروس به عجز آمدند، اما در مقابل ایران با توجه تحریم‌های غیرقانونی آمریکا و همراهی کشورهای جهان با آن توانست ضمن کنترل وضعیت، روند نزولی در ابتلا به این ویروس را داشته باشد و در کنار آن نیروهای نظامی علاوه بر کمک به دولت و مردم در جلوگیری و کنترل وضعیت، توانست برنامه‌های دفاعی و صلح‌آمیز خود را ادامه دهد و هم‌زمان باخبرهای خوش کنترل ویروس در کشور، خبر مهم و خوشحال‌کننده پرتاب ماهواره نور و ماهواره‌بر قاصد که به‌صورت کاملاً بومی ساخته‌شده بود جهان را شگفت‌زده کند که بیش از همه "زمان" انجام این پرتاب جهان را مبهوت و متحیر کرده است.

,

استاد دانشگاه در پایان تأکید کرد: هرگاه به داشته‌های خود ایمان داشتیم توانستیم از سخت‌ترین وضعیت عبور کنیم که دوران دفاع مقدس نمونه بارز آن است و امروز جوانان کشور به حدی از دانش دست‌یافتند که می‌توانند با ورود به هر عرصه‌ای، کشور را جز برترین‌ها در آن بخش قرار دهند فلذا فقط لازم است شرایط را برای حضور چنین جوانانی را فراهم کنیم که پرتاب این ماهواره در گام دوم انقلاب نویدبخش این امر است.

,

 

,

هانی‌زاده، کارشناس مسائل غرب آسیا:

,

پرتاب «ماهواره نور» یک انقلاب تکنولوژی در ایران و منطقه تلقی می شود/ ایران وارد مرحله جدید از دفاع استراتژیک شد

, پرتاب «ماهواره نور» یک انقلاب تکنولوژی در ایران و منطقه تلقی می شود/ ایران وارد مرحله جدید از دفاع استراتژیک شد, پرتاب «ماهواره نور» یک انقلاب تکنولوژی در ایران و منطقه تلقی می شود/ ایران وارد مرحله جدید از دفاع استراتژیک شد,

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار با دیار آفتاب؛ با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز اولین ماهواره نظامی ایران به فضا توسط سپاه پاسداران، گفت: پرتاب ماهواره نور به فضا و قرار گرفتن موفقیت آمیز ماهواره در مدار زمین یک انقلاب تکنولوژی در داخل ایران و حتی منطقه تلقی می شود و ایجاد این فناوری پیچیده که سپاه پاسداران و نیروهای مسلح ایران آن را رقم زدند بسیار قابل تقدیر و با اهمیت است.

,

وی در واکنش به مواضع آمریکا و انگلیس نسبت به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نظامی ایران به فضا، بیان کرد: علیرغم تحریم های ظالمانه اقتصادی سپاه پاسداران و نیروهای مسلح ایران توانستند به این فناوری پیچیده دست پیدا کنند و تمام قدرت های دنیا از این اقدام شگفت زده شدند و آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان از همان ابتدا به تکاپو افتادند که به نوعی ایران را بار دیگر تحریم کنند و شرایط دشواری در داخل رقم بزنند.

,

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه دست یابی به تکنولوژی ساخت ماهواره تنها در انحصار ۵ کشور دنیا است اظهار کرد: در حقیقت ایران توانسته علیرغم تحریم ها به این فناوری بدون تکیه بر کمک های خارجی دست پیدا کند.

,

وی با بیان اینکه به نظر می رسد ایران اسلامی امروز وارد مرحله جدید از تکنولوژی ساخت ماهواره شده است، گفت: این یک پیروزی بسیار بزرگی است که در دهه پنجم و گام دوم انقلاب اسلامی رقم خورد و این باعث می شود ایران به یک قدرت نظامی برتر در منطقه و جهان دست پیدا کند.

,

هانی زاده یکی از ملزومات دفاع استراتژیک را داشتن ماهور نظامی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران بدون داشتن ماهواره نظامی امکان رصد تحرکات در منطقه را نداشت. لذا ایران با پرتاپ ماهور وارد مرحله جدید از دفاع استراتژیک شد و در آینده خواهد توانست تحرکات دشمنان در منطقه را رصد کند.

,

وی با تاکید بر اینکه عملیات موفق پرتاب ماهواره و قرارگرفتن آن مدار و سیر حرکتی آن یک اقدام پیچیده ای است که سپاه پاسداران به آن دست پیدا کرده و هم اکنون ایران وارد باشگاه ساخت ماهواره های فضایی شده است خاطرنشان کرد: این برای قدرت های استکباری همچون آمریکا قابل قبول نیست ولی با این حال ایران به عنوان یک الگوی قابل قبول برای کشورهای اسلامی در زمینه ساخت ماهواره فضایی و نظامی می باشد.

,

 

,

جواد بیژنی، کارشناس مسائل سیاسی:

,

پرتاب ماهواره نور اوج فنّاوری فضایی در جغرافیای جهان اسلام و منطقه است

, پرتاب ماهواره نور اوج فنّاوری فضایی در جغرافیای جهان اسلام و منطقه است, پرتاب ماهواره نور اوج فنّاوری فضایی در جغرافیای جهان اسلام و منطقه است,

جواد بیژنی، کارشناس مسائل سیاسی استان هرمزگان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمز پرتاب ماهوار نور را حرکت بزرگ در عرصه فناوری فضای کشور دانست واظهار کرد: در سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حرکتی رقم خورد که جهانیان فکرش را هم نمی کردند که ایران به چنین سطح از فناوری دست پیدا کرده است.

,

وی افزود: ابر پروژه‌ای که سپاه اولین فاز آن را با ارسال ماهواره نظامی نور  انجام داد بدون شک، اوج فنّاوری فضایی در جغرافیای جهان اسلام و منطقه است.

,

بیژنی با اشاره به پیام پرتاب این ماهواره برای دوستان ایران اسلامی در جهان، افزود: موج امید، خودباوری و شعار ما می توانیم است که در دوران تحریم های فلج کننده علاوه بر این که دوام آوردیم و زنده ماندیم رشدنیزکردیم.

,

دشمنان ایران با پرتاب ماهواره نور شوکه شدند

, دشمنان ایران با پرتاب ماهواره نور شوکه شدند,

کارشناس مسائل سیاسی استان هرمزگان با بیان اینکه دشمنان ایران با پرتاب ماهواره نور شوکه شدندواشراف اطلاعاتی مورد ادعای  آنهاشکست خورد، عنوان کرد: وقتی ایران توانست با وجود تحریم ها در همه عرصه‌های اقتصادی تسلیحاتی پزشکی و تکنولوژی به بالاترین سطح از فناوری دست پیدا کند نشان از عدم کارای نظام تحریم ها بوده است، ایران با پرتاب ماهواره نور در بین ابرقدرت‌های جهان قرار گرفت.

,

بیژنی با اشاره به تیتر یکی از روزنامه های اروپایی که نوشته بود با ارسال ماهواره نور اسرائیل در رصد کامل ایران قرار گرفته است، تصریح کرد: ایران به عنوان یکی از ۱۰ کشور دارای فناوری فضایی می باشد و امروزه یکی از راه های پیشرفت کشورها راهیابی به فضاست.

,

وی افزود: قابلیت ماهواره نوربا توجه به بعضی از مواردی که از سوی مسئولان نظامی اعلام شده رصدتحرکات دشمنان است و اینکه هر موشکی که ازهرنقطه ای از دنیا پرتاب شود از زمان شلکیک در رصدکامل ماست.

,

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان با اشاره به کاربردهای غیر نظامی این ماهواره عنوان کرد: محیط زیست، اکتشافات معدنی و مصارف اقتصادی از دیگر کاربرد های است که می توان از ظرفیت آن استفاده کرد.

,

بیژنی خاطر نشان کرد: اگر سیاسیون کشور به جوانان بها دهند، هیچ بن بستی برای پیشرفت کشورنخواهد بود وتلاش دشمنان در تهدید را‌ می توان تبدیل به فرصت کرد یکی از این فرصت ها فناوری فضای است.

,

 

,

کارشناس مسائل نظامی:

,
نقض قطع‌نامه 2231؛ دستمایه آمریکا برای لاپوشانی عجز مقابل سپاه
, نقض قطع‌نامه 2231؛ دستمایه آمریکا برای لاپوشانی عجز مقابل سپاه, نقض قطع‌نامه 2231؛ دستمایه آمریکا برای لاپوشانی عجز مقابل سپاه,

 

,
 یک کارشناس مسائل نظامی در تحلیل پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: یکی از عوامل اصلی منابع حقوق بین الملل قلمرو سرزمینی است که به 4 نوع خشکی، دریایی، هوایی و ماورای جو یا اتمسفر تقسیم می شود.
,  یک کارشناس مسائل نظامی در تحلیل پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور، در گفتگو با خبرنگار , تیتریک, ، گفت: یکی از عوامل اصلی منابع حقوق بین الملل قلمرو سرزمینی است که به 4 نوع خشکی، دریایی، هوایی و ماورای جو یا اتمسفر تقسیم می شود.,
رضا جلالی با اشاره به اینکه فضای زمین یا برجستگی محلی که از نقطه نظر نظامی سطح زمین محسوب می شود تا تا 83 مایل که هر مایل 1603 متر است قلمرو هوایی نامیده می شود و از 83 مایل به بالا ماورای جو یا فضای اتمسرفی نام دارد.
 
وی اظهار داشت: کشورهایی که در جهان توانسته اند در زمینه پرتاب ماهواره از ماورای جو یا ماورای نیروی هوایی استفاده کنند تقریبا 10 کشور از 194 کشور دنیا هستند، البته جمهوری اسلامی سال گذشته دو ماهواره از طرف وزارت آی سی تی پرتاب کرد که آذری جهرمی درباره دلایل شکست آن گفت در ۱۲ ثانیه آخر که سوخت یا توان موتور ماهواره باید افزایش پیدا می‌ کرد تا به سرعت مورد نظر دست پیدا کند، این اتفاق نیفتاد.
 
جلالی با اشاره به اینکه هفته گذشته سپاه پاسداران اولین ماهواره نظامی کشور را با عنوان "نور" پر تاب کرد و سر و صدای زیادی را در کشورهای دنیا به دلایل مختلفی به وجود آمد، تصریح کرد: برای ابرقدرت های دنیا پذیرش پرتاب ماهواره نظامی از سوی ایران سخت بود.
 
وی گفت: کشورهای مدعی دنیا اعلام کردند به دلیل ناکامی که وزارت آی سی تی داشت طبیعتا ایران از عهده ماهواره نظامی که پرتاب و ماموریت آن سخت است بر نمی آید زیرا نور قرار بود 100 کیلومتر بالاتر از ماهواره مخابراتی سال گذشته، ثبت شود.
 
جلالی با اشاره به اینکه خوشبختانه اقدام تحسین برانگیز سپاه مورد پذیرش واقع شد و ماهواره های جهانی در مدار قرار گرفتن "نور" را رصد کردند، افزود: به دنبال پرتاب ماهواره نور، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که این مهم مغایر با قطع نامه های تنبیهی شورای امنیت و کسانی است که تحریم را علیه ایران کلید زده اند.
 
وی اظهار داشت: کشورهای غربی معتقدند ایران بر خلاف قطع نامه های ابلاغی سازمان ملل متحد مبتنی بر قطع نامه شورای امنیت یا همان 2231، عمل کرده و اعضای دائم و غیر دائم رای داده اند که ایران نمی تواند به موشک های بالستیکی که حمل کلاهک هسته ای داشته و قاره پیما هستند دست پیدا کند.
 
جلالی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با پرتاب ماهواره نور نام خود را در باشگاه پرتاب ماهواره نظامی (فضایی) ثبت کرد، تصریح کرد: اقدام سپاه برای آمریکا، فرانسه و انگلیس که اعضای دائم شورای امنیت محسوب می شوند و حق وتو دارند، منهای روسیه و چین که به واسطه منافع اقتصادی سعی کردند با ایران همگام باشند ناخوشایند بود.
 
وی گفت: پس از پرتاب ماهواره نور وزارت خارجه و سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا، فرانسه و انگلیس اعلام کردند که یقینا پرونده ایران را به واسطه تخطی از قطع نامه های صادره، روی میز شورای امنیت خواهند گذاشت و در اولین جلسه شورای امنیت عکس العمل نشان می دهند.

دکتری روابط بین الملل در خاتمه خاطر نشان داشت: ایران یکی از قدرت های هژمون منطقه خاورمیانه، غرب آسیا و شرق مدیترانه محسوب می شود و با منافع غرب در خاورمیانه یا حق وتوی آمریکا در سازمان ملل در تعارض است، لذا اقدامات کشور ما می تواند امید را برای کشورهای هم پیمان و مخالفت را برای کشورهای مخالف ایران به همراه داشته باشد.
,
رضا جلالی با اشاره به اینکه فضای زمین یا برجستگی محلی که از نقطه نظر نظامی سطح زمین محسوب می شود تا تا 83 مایل که هر مایل 1603 متر است قلمرو هوایی نامیده می شود و از 83 مایل به بالا ماورای جو یا فضای اتمسرفی نام دارد.
,
 
,
وی اظهار داشت: کشورهایی که در جهان توانسته اند در زمینه پرتاب ماهواره از ماورای جو یا ماورای نیروی هوایی استفاده کنند تقریبا 10 کشور از 194 کشور دنیا هستند، البته جمهوری اسلامی سال گذشته دو ماهواره از طرف وزارت آی سی تی پرتاب کرد که آذری جهرمی درباره دلایل شکست آن گفت در ۱۲ ثانیه آخر که سوخت یا توان موتور ماهواره باید افزایش پیدا می‌ کرد تا به سرعت مورد نظر دست پیدا کند، این اتفاق نیفتاد.
,
 
,
جلالی با اشاره به اینکه هفته گذشته سپاه پاسداران اولین ماهواره نظامی کشور را با عنوان "نور" پر تاب کرد و سر و صدای زیادی را در کشورهای دنیا به دلایل مختلفی به وجود آمد، تصریح کرد: برای ابرقدرت های دنیا پذیرش پرتاب ماهواره نظامی از سوی ایران سخت بود.
,
 
,
وی گفت: کشورهای مدعی دنیا اعلام کردند به دلیل ناکامی که وزارت آی سی تی داشت طبیعتا ایران از عهده ماهواره نظامی که پرتاب و ماموریت آن سخت است بر نمی آید زیرا نور قرار بود 100 کیلومتر بالاتر از ماهواره مخابراتی سال گذشته، ثبت شود.
,
 
,
جلالی با اشاره به اینکه خوشبختانه اقدام تحسین برانگیز سپاه مورد پذیرش واقع شد و ماهواره های جهانی در مدار قرار گرفتن "نور" را رصد کردند، افزود: به دنبال پرتاب ماهواره نور، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که این مهم مغایر با قطع نامه های تنبیهی شورای امنیت و کسانی است که تحریم را علیه ایران کلید زده اند.
,
 
,
وی اظهار داشت: کشورهای غربی معتقدند ایران بر خلاف قطع نامه های ابلاغی سازمان ملل متحد مبتنی بر قطع نامه شورای امنیت یا همان 2231، عمل کرده و اعضای دائم و غیر دائم رای داده اند که ایران نمی تواند به موشک های بالستیکی که حمل کلاهک هسته ای داشته و قاره پیما هستند دست پیدا کند.
,
 
,
جلالی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با پرتاب ماهواره نور نام خود را در باشگاه پرتاب ماهواره نظامی (فضایی) ثبت کرد، تصریح کرد: اقدام سپاه برای آمریکا، فرانسه و انگلیس که اعضای دائم شورای امنیت محسوب می شوند و حق وتو دارند، منهای روسیه و چین که به واسطه منافع اقتصادی سعی کردند با ایران همگام باشند ناخوشایند بود.
,
 
,
وی گفت: پس از پرتاب ماهواره نور وزارت خارجه و سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا، فرانسه و انگلیس اعلام کردند که یقینا پرونده ایران را به واسطه تخطی از قطع نامه های صادره، روی میز شورای امنیت خواهند گذاشت و در اولین جلسه شورای امنیت عکس العمل نشان می دهند.

دکتری روابط بین الملل در خاتمه خاطر نشان داشت: ایران یکی از قدرت های هژمون منطقه خاورمیانه، غرب آسیا و شرق مدیترانه محسوب می شود و با منافع غرب در خاورمیانه یا حق وتوی آمریکا در سازمان ملل در تعارض است، لذا اقدامات کشور ما می تواند امید را برای کشورهای هم پیمان و مخالفت را برای کشورهای مخالف ایران به همراه داشته باشد.
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه