اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری در هفته ای که گذشت

مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری در هفته ای که گذشت
در این گزارش چند اتفاق مهم فرهنگی وهنری هفته ای که گذشت را می خوانید.
[

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در ابتدای هفته‌ای که گذشت افتتاحیه سینما ماشین برج میلاد و اکران فیلم خروج در صدر اخبار فرهنگی به ویژه اخبار حوزه سینما قرار گرفت، البته قدمت این سینما به روزهای پیش از انقلاب برمی گردد، اما با توجه به ازدیاد سینماها و افزایش امکانات فراوان دیگر مردم و تماشاچیان این نیاز را حس نمی کردند که باید از این گونه سینما نیز استقبال کنند، اما حالا بخاطر ویروس جدید کرونا بنظر می رسد این راه حل باردیگر و شاید به طور موقت بتواند راهکاری برای اکران فیلم‌های سینمایی باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

اولین «سینما ماشین» کشور در برج میلاد

, اولین «سینما ماشین» کشور در برج میلاد,

یکی دیگر از اخبار فرهنگی این هفته، آماری است که از سوی روابط عمومی صدا و سیما در رابطه با سریال‌های ماه رمضانی منتشر شده است، طبق این آمار، سریال «زیر‌خاکی» از شبکه یک با ۴۴ درصد مخاطب در صدر این فهرست قرار داد.

,

 

,

پخش سریال «زیر خاکی» به اما و اگر کشیده شد / جا به جایی در برنامه...

, پخش سریال «زیر خاکی» به اما و اگر کشیده شد / جا به جایی در برنامه...,

سریال «بچه مهندس۳» از شبکه دو با ۳۳ درصد مخاطب در رتبه دوم و «سرباز» از شبکه سه با ۲۴ درصد در رتبه سوم است. همچنین «پدر پسری» محصول شبکه پنج با ده درصد کم مخاطب ‌ترین سریال ماه رمضان است.

,

 

,

ساعت پخش و تکرار سریال بچه مهندس 3 + تیزر-راهبرد معاصر

, ساعت پخش و تکرار سریال بچه مهندس 3 + تیزر-راهبرد معاصر,

درگذشت نجف دریابندی، یکی از اتفاقات تلخی بود که جامعه فرهنگی کشور را داغدار کرد، ترجمه برخی از آثار ارنست همینگوی، نظیر کتاب «وداع با اسلحه» از جمله شاهکارهای او است. دریابندری، ترجمه را از ۱۸ سالگی با آثار کوتاه ویلیام فاکنر آغاز کرد.

,

مجموعه فعالیت‌های نجف دریابندری بسیار باارزش بوده و طیف وسیعی از جمله  ادبیات، فلسفه تا آشپزی را در بر می‌گیرد و گه‌گاه گوشه چشمی نیز به طنز نشان می‌دهد. این نویسنده و مترجم نامدار در سن 91 سالگی در تهران درگذشت.

,

 

,

نجف دریابندری درگذشت - ایسنا

, نجف دریابندری درگذشت - ایسنا,

به بازار آمدن کتاب جدید استاد شجاعی از دیگر اخبار فرهنگی حوزه کتاب است، کتاب «گنجی که می‌جستیم» اثر سید مهدی شجاعی بر پایه داستانی از زندگی حضرت عیسی‌ (ع) به تازگی برای مخاطبان نوشته است. داستانی که روایتی از کشف دو گنج در سفری که او و یارانش به شهری غریب داشتند. گنجی که یکی‌ش از دل زمین و دیگری‌ش از قلب جوانکی خارکن بیرون می‌آید و در نهایت به پندی برای اصحاب عیسی و مردمان شهر مبدل می‌شود.

,

 این داستان ساده، شیوا و دلنشین و آنچه در دل آن روایت می‌شود، گوشه‌ای کوتاه از حکمت‌های دینی و اجتماعی کهن ایران است که در بافت زندگی اجتماعی خانواده‌های ایرانی در سال‌های اخیر بسیار کمرنگ شده است و شجاعی با یادآوری آنها سعی در بازآفرینی‌شان در ذهن و جان مخاطب دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه