اخبار داغ

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

انگ اجتماعی کرونا در کردستان رنگ باخته است/ برخی از خانواده های فوت شدگان حاضر به دفن مرده خود نبودند

انگ اجتماعی کرونا در کردستان رنگ باخته است/ برخی از خانواده های فوت شدگان حاضر به دفن مرده خود نبودند
رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه تا بحال تنها ۷.۴ درصد از مبتلایان به کرونا در استان فوت کرده اند, گفت: از ۴۴۰ تخت بیمارستانی که برای بستری بیماران کویید ۱۹ لحاظ کرده بودیم, هیچ وقت تعداد بستری ها به نصف هم نرسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، فرزین رضاعی در نشست اعضای اتاق رسانه و اطلاع رسانی کرونای استان کردستان, اظهار داشت: در دوران شیوع کرونا در استان, فضای مجازی غیررسمی از تولیدات رسانه ها و خبرگزاری های داخل استان متاثر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی,
وی افزود: در پرتو آرامش روانی حاصل از تولیدات رسانه ای بود که خیرین به ما اعتماد کردند و به داد ما رسیدند.
,
رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: خیرین ۵۰ میلیارد ریال به ما کمک کردند و این کمک ها نقدی و غیر نقدی بود. خیرین ما را نجات دادند و در این شرایط تحریم اگر کمک های آنها نبود فاجعه می شد.
,
وی با بیان اینکه همدلی و همکاری مردم و مسوولین در موضوع کرونا یادآوری همدلی دوران جنگ بود, افزود: منیت ها کنار گذاشته شد و هدف فقط خدمت به مردم شد و امیدواریم این رویه همچنان ادامه داشته باشد و دورنمای آن نیز اهداف توسعه استان باشد.
,
وی با اشاره به تشکیل کارگروهها مختلف ستاد مقابله با کرونا, گفت: از سوی دانشگاه علوم پزشکی کردستان حدود ۶۰ میلیارد ریال برای تهیه اقلام موردنیاز هزینه شد و خیرین نیز ۵۰ میلیارد ریال به ما کمک کردند.
,
وی از غربالگری ۲۳ هزار نفر از افراد در تماس با بیماران مبتلا به مدت ۱۴روز خبر داد و عنوان کرد: این اقدام بسیار کمک حال کادر درمان بود و از ورود غیرضروری تعداد زیادی از افراد به بیمارستانها جلوگیری شد.
,
رضاعی مدیریت انگ اجتماعی ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در استان بسیار خوب مدیریت شد و در همین رابطه اقدام به قرنطینه خانگی افراد در ارتباط با مبتلایان به کرونا شد.
,
وی با بیان اینکه تا بحال تنها ۷.۴ درصد از مبتلایان به کرونا در استان فوت کرده اند, گفت: از ۴۴۰ تخت بیمارستانی که برای بستری بیماران کویید ۱۹ لحاظ کرده بودیم, هیچ وقت تعداد بستری ها به نصف هم نرسید.
,
رضاعی ادامه داد: علارغم تمام خطرات متوجه کادر درمان, دانشگاه علوم پزشکی کردستان تنها یک شهید داشت, در حالی که شرایط در دیگر استانها متفاوت بود و این مهم فقط و فقط به دلیل مدیریت خوب و همدلی مثال زدنی در استان بود.
,
رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: در این مدت ۱۲۶۴ مورد از اماکن استان و ۳۴۶ قلیان سرا تعطیل شدند.
,
وی افزود: به خاطر ترس و وحشت  از انگ کرونا برخی صاحبان متوفی حاضر به دفن مرده خود نبودند. تلاشهای بسیاری انجام شد تا این انگ کمرنگ و از میزان وحشت ها کاسته شود.
,
رضاعی بیان کرد: همچنین با همکاری سپاه کردستان مرکز نقاهتگاهی در سنندج دایر شد اما خوشبختانه تا امروز مورد استفاده قرار نگرفته است.
,
وی تاکید کرد: از روز اول شیوع کرونا تا به امروز بنای دانشگاه علوم پزشکی کردستان بر اطلاع رسانی مبتنی بر صداقت بوده است.
,
رضاعی گفت: نزدیک به ۱۰ روز است که اوضاع کردستان در شرایط با ثبات قرار دارد, اما این به معنای رفع خطر کرونا نیست.
,
رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: در اوایل شیوع این بیماری به سبک قرون وسطایی دارو در استان توزیع می کردیم اما خوشبختانه هیچ فرد بیماری بدون دارو نماند و از دستگاه تنفس مصنوعی محروم نشد.
,
وی خرید ۱۰۰ هزار لیتر الکل و توزیع بین واحدهای تولید ضدعفونی, توزیع ۷۵ هزار بطری در ادارات, توزیع ۲۵۰ هزار بطری ضدعفونی در سطح استان و تهیه و توزیع ۴۵۸ هزار عدد ماسک را از دیگر اقدام دانشگاه علوم پزشکی ک دستان برای مقابله با کرونا نام برد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه