اخبار داغ

اعلام حمایت علمای اهل سنت خراسان جنوبی از رزمایش کمک مومنانه/ اسلام دین مواسات است

اعلام حمایت علمای اهل سنت خراسان جنوبی از رزمایش کمک مومنانه/ اسلام دین مواسات است
علمای اهل سنت شهرستان مرزی درمیان از برگزاری رزمایش مواسات و کمک مومنانه حمایت و در این رزمایش بزرگ شرکت کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مولوی سید احمد عبدالهی امام جمعه اهل سنت شهر اسدیه در گفت‌وگو با خاورستان، در مورد اهمیت برگزاری رزمایش مواسات و کمک مومنانه که بنا بر دستور مقام معظم رهبری در حال برگزاری است، اظهار کرد: دستور مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش مواسات و کمک مومنانه دستوری است که فرهنگ اسلام به این امر تاکید دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، ,
 
,
وی با بیان این‌که اسلام دین مواسات و ماه مبارک رمضان ماه مواسات است، افزود: در این برهه از زمان که شرایط اقتصادی تحت تاثیر بیماری کرونا وضعیت خوبی ندارد و در ماه مبارک رمضان هستیم دستور مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری رزمایش مواسات خیلی تاثیرگذار و نقش بسیار مهمی در رفع نیازمندی افراد نیازمند جامعه دارد.
,
 
,
امام جمعه اهل سنت شهر اسدیه بیان کرد: ما در قبال افراد نیازمند مسئولیت داریم و اسلام مومنان را مکلف کرده که نسبت به یکدیگر مهربان باشند و به هم ترحم کنند.
,
 
,
مولوی عبدالهی عنوان کرد: در روایات آمده است که مردم به یکدیگر و نیازمندان رحم و ترحم کنند تا خداوند به همه رحم کند.
,
 
,
برگزاری رزمایش مواسات و کمک مومنانه کارخداپسندانه‌ای است
, برگزاری رزمایش مواسات و کمک مومنانه کارخداپسندانه‌ای است, برگزاری رزمایش مواسات و کمک مومنانه کارخداپسندانه‌ای است,
 
,
وی تصریح کرد: برگزاری رزمایش مواسات و کمک مومنانه در ماه مبارک رمضان و شرایط موجود کار با ارزش، تاثیر گذار و خداپسندانه‌ای است.
,
 
,
امام جمعه اهل سنت شهر اسدیه گفت: بنده حمایت خود را از برگزاری رزمایش مواسات و کمک مومنانه اعلام می‌کنم.
,
 
,
مولوی عبدالهی با بیان این‌که معمولا هر ساله در ماه مبارک رمضان شاهد کمک نهادهای حمیاتی به نیازمندان هستیم، اظهار کرد: اما امسال بنا بر تاکید مقام معظم رهبری برای برگزاری رزمایش مواسات تمام مردم برای کمک به نیازمندان پای کار آمده و در این رزمایش شرکت کردند. در شهرستان درمیان نیز خیران محلی، اصناف و مردم پای کار آمده و برای کمک به نیازمندان حضور بسیار فعال و خوبی داشتند.
,
 
,
رزمایش مواسات اقدام ارزشمندی است که از آن حمایت می‌کنم
, رزمایش مواسات اقدام ارزشمندی است که از آن حمایت می‌کنم, رزمایش مواسات اقدام ارزشمندی است که از آن حمایت می‌کنم,
 
,
مولوی سید محمد حسینی امام جمعه اهل سنت شهر طبس مسینا نیز در گفت‌وگو با خاورستان، در این خصوص اظهار کرد: حضرت محمد (ص) در مورد ماه مبارک رمضان فرمودند ماه مبارک رمضان ماه همدردی و غم‌خواری با نیازمندان و فقرا است.
,
 
,
وی افزود: باید افرادی که توان مالی خوبی دارند در ماه مبارک رمضان به نیازمندان و هم نوعان کمک کنند.
,
 
,
امام جمعه شهر طبس مسینا با بیان این‌که ماه مبارک رمضان ماه ایثار و همدردی است، اظهار کرد: خوشبختانه هر ساله و به طور خاص امسال در ماه مبارک رمضان اقدامات خوبی در زمینه کمک به نیازمندان انجام شده است.
,
 
,
مولوی حسینی عنوان کرد: امسال در قالب رزمایش مواسات و کمک مومنانه با همکاری خیران، بسیج، سپاه، کمیته امداد امام خمینی (ره)،آستان قدس رضوی، بنیاد مستضعفان و سایر نهادهای حمایتی بسته‌های کمک معیشتی زیادی تهیه و بین نیازمندان توزیع شده و خواهد شد.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: رزمایش مواسات و کمک مومنانه اقدامی خوبی است که امسال به صورت متمرکز و به همکاری تمام نهادها حمایتی برگزار می‌شود و در حد توان مشکلات قابل توجهی از خانواده‌های نیازمند را برطرف کرده است.
,
 
,
امام جمعه اهل سنت طبس مسینا ضمن اعلام حمایت از رزمایش مواسات و کمک مومنانه، گفت: به لطف خدا جلساتی در این خصوص در شهر اسدیه با حضور علما، فرماندار، امام جمعه، فرمانده سپاه و مدیران نهادهای حمایتی مربوطه برگزار شده و شاهد همکاری و هم افزایی خوبی بین مسئولان شهرستان بودیم.
,
 
,
مولوی حسینی تاکید کرد: وظیفه ما این است که برای کمک به نیازمندان در رزمایش مواسات و کمک مومنانه شرکت کنیم و از این طرح بسیار ارزشمند حمایت خود را اعلام داریم.
,
 
,
از رزمایش خداپسندانه مواسات و کمک مومنانه حمایت و در آن شرکت می‌کنم
, از رزمایش خداپسندانه مواسات و کمک مومنانه حمایت و در آن شرکت می‌کنم, از رزمایش خداپسندانه مواسات و کمک مومنانه حمایت و در آن شرکت می‌کنم,
 
,
مولوی عبدالعزیز خالقی امام جماعت اهل سنت روستای درمیان نیز در خصوص رزمایش مواسات و کمک مومنانه در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان ماهی سراسر خیر، برکت، ایثار و همدلی است.
,
 
,
وی افزود: حضرت محمد (ص) در روز آخر ماه شعبان خطبه‌ای ایراد می‌کردند مبنی بر همین امور که مسلمانان در ماه مبارک رمضان که روزه آن واجب و شب زنده داری آن مستحب است یک وظیفه مهم به نام مواسات دارند.
,
 
,
امام جمعه اهل سنت روستای درمیان بیان کرد: مواسات یعنی این‌که اغنیا روزه بگیرند تا از حال فقرا آگاهی پیدا کنند و زمانی‌که متوجه شدند در خانه‌های محرومان و مستضعفان مشکلاتی وجود دارد به آنها رسیدگی می‌کنند.
,
 
,
مولوی خالقی عنوان کرد: در این روزها که مردم کشور با ویروس منحوس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند و این بیماری شرایط اقتصادی را به شدت تحت تاثیر سوء قرار داده است سطح نیازمندی افراد در جامعه افزایش پیدا کرده است.
,
 
,
وی اظهار کرد: در حال حاضر که علاوه بر بیماری کرونا، شرایط اقتصادی مساعد نیست برگزاری این رزمایش بهترین کار است. در این طرح مسلمانان با همدلی کامل، مهر و عاطفه اسلامی به هم‌نوعان خود کمک می‌کنند تا از ثواب اخروی نیز بهره ببرند.
,
 
,
امام جمعه اهل سنت روستای درمیان گفت: کمک به هم نوع باعث خیر و برکت در زندگی‌ها می‌شود.
,
 
,
مولوی خالقی تصریح کرد: حضرت محمد (ص) فرمودند با صدقه بیماران را مداوا و مشکلات را مرتفع کنید.
,
 
,
وی با بیان این‌که برگزاری رزمایش مواسات و کمک مومنانه در ماه مبارک رمضان امر خداپسندانه‌ای است، تاکید کرد: علاوه بر حمایت و پیوستن به این طرح تمام مردم را را نیز جهت شرکت در رزمایش مواسات و کمک مومنانه دعوت می‌کنم.
,
 
,
امام جمعه اهل سنت روستای درمیان گفت: اسلام می‌گوید مسلمان کامل نیست کسی که خودش سیر بخورد و همسایه او گرسنه باشد لذا در این شرایط باید برای کمک به فقرا و مساکین تلاش کنیم.
,
 
,
مولوی خالقی افزود: هدیه دادن به نیازمندان و کمک به فقرا باعث خرسندی نیازمندان خواهد شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه