اخبار داغ

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تشریح کرد؛

جزئیات راه‌اندازی پروژه گاوداری ۱۰ هزار راسی شیروان/ بهره برداری؛ تیر ماه ۱۴۰۰

جزئیات راه‌اندازی پروژه گاوداری ۱۰ هزار راسی شیروان/ بهره برداری؛ تیر ماه ۱۴۰۰
محمد محمدزاده جزئیات و روند اجرای پروژه گاوداری صنعتی 10 هزار و 100 راسی سه شرکت سرمایه گذاری داخلی در منطقه خرم آباد شیروان را تشریح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد محمدزاده، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک در این باره اظهار کرد: روز گذشته مجتمع گاوداری صنعتی 10 هزار و 100 راسی در منطقه خرم آباد شیروان کلنگ زنی شد که در این مجتمع، پنج هزار راس گاوشیری آماده دوش و پنج هزار و 100 راس گاو و گوساله پرواری همچنین تلیسه پرورش و نگهداری خواهند شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , عصر اترک,

محمدزاده با بیان اینکه مجوز اصلی فعالیت این گاوداری صنعتی، نگهداری گاوهای شیری و تولید شیر خام است، اظهار کرد: این گاوداری صنعتی در زمینی به مساحت 107 هکتار توسط سه سرمایه گذار شامل شرکت سرمایه گذاری بخش خصوصی از استان اصفهان، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و شرکت سرمایه گذاری تامین عمومی احداث و به بهره برداری خواهد رسید.

,

وی یادآور شد: البته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته در مراسم کلنگ زنی این گاوداری صنعتی از طریق ویدئو کنفرانس اعلام کرد که واگذاری سهام شرکت شستا در این گاوداری به بیمه گذاران تامین اجتماعی شهرستان شیروان در آینده امکانپذیر است.

,

وی در ادامه با اشاره به اینکه استان خراسان شمالی از جمله استان هایی است که به عنوان قطب کشاورزی و دامپروری کشور محسوب می شود همچنین از منابع آبی نیز برخوردار است بنابراین این سرمایه گذاران، خراسان شمالی را مبتنی بر این مزیت ها به عنوان منطقه راه اندازی این گاوداری صنعتی انتخاب کرده اند، عنوان کرد: برای ساخت و بهره برداری از این مجتمع 250 میلیارد تومان سرمایه صرف خواهد شد.

,

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی یادآور شد: این سرمایه گذاران تا به کنون تقاضای دریافت تسهیلاتی را نداشته اند و درصورتیکه این تقاضا را ارائه دهند، استان از آنان حمایت خواهد کرد.

,

وی همچنین با اشاره به اینکه آب مورد تقاضا برای فعالیت این گاوداری، سالانه 450 هزار متر مکعب است، گفت: مجوز استفاده از چاه آب کشاورزی برای این مجتمع گاوداری صنعتی صادر شده است.

,

در عین حال، وی با اشاره به این مطلب که برای هر پنج راس گاو باید یک هکتار زمین زیربار کشت نهاده برود، عنوان کرد: سرمایه گذاران این گاوداری برای تامین خوراک دام ها ( جو، یونجه، ذرت علوفه ای) با کشاورزان عمده استان مذاکره خواهند کرد که در صورت توافق با آنان قراردادها منعقد خواهد شد.

,

محمدزاده خاطر نشان کرد: البته شرکت سرمایه گذاری اصفهان نیز بر تامین خوراک دام این گاوداری تعهد داده است.

,

وی در بخش دیگری از سخن خود با بیان اینکه خرید و فرآوری شیر خام به تامین سرمایه مالی و سرمایه در گردش بسیاری نیاز دارد، اظهار کرد: سرمایه گذاران این گاوداری صنعتی قصد سرمایه گذاری در زمینه فرآوری شیرخام این گاوداری را ندارند، با این وجود، آنان درصدد هستند که کارخانجات لبنی صاحب نام کشور را بر فرآوری شیرخام این واحد دامی صنعتی را پای کار آوردند و با آنها قرارداد منعقد کنند.

,

وی گفت: سرمایه گذاران این واحد دامی صنعتی در حال حاضر در حال مذاکره با کارخانجات لبنی صاحب کشور هستند.

,

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در خاتمه با بیان اینکه در حال حاضر ساخت این گاوداری صنعتی دارای پیشرفت فیزیکی 15 درصدی است و پروژه در حال انجام است، اعلام کرد: این واحد دامی در تیر ماه سال آینده به بهره برداری کامل می رسد.

,

محمدزاده گفت: با بهره برداری از این گاوداری صنعتی برای 300 نفر فرصت اشتغال مستقیم و برای هزار و تا هزار و 500 نفر نیز فرصت اشتغال غیر مستقیم فراهم می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه