اخبار داغ

یادداشت؛

امنیت کردستان ضامن امنیت همه جانبه ایران اسلامی است

امنیت کردستان ضامن امنیت همه جانبه ایران اسلامی است
شاید گفت امنیت کردستان و آرامش و آسایش مردمان این دیار تضمین‌کننده امنیت همه جانبه ایران اسلامی است و در این راستا بنا بر احادیث و روایات متعدد دینی می‌توان گفت که هیچ نعمتی گواراتر از امنیت نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، کردستان نزدیک‌ترین استان مرزی به پایتخت و از جمله مهمترین استان‌های ایران از لحاظ طبیعی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است. این استان مهم و کلیدی در غرب ایران دارای جایگاه ویژه‌ای در معادلات ملی و بین‌المللی بوده و همواره دوستان و دشمنان ایران زمین نگاه ویژه‌ای به این منطقه داشته‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

هر زمانی که کردستان در اوج عزت، توسعه و پیشرفت بوده است همزمان ایران نیز در اوج بوده و برکات توسعه کردستان همچون دندانه‌های یک چرخ به دیگر نقاط ایران نیز رسیده است و هر زمان نیز این منطقه با مشکلات و آسیب‌هایی روبرو بوده این مشکلات به دیگر نقاط کشور تسری پیدا کرده است.

,

شاید گفت امنیت کردستان و آرامش و آسایش مردمان این دیار تضمین‌کننده امنیت همه جانبه ایران اسلامی است و در این راستا بنا بر احادیث و روایات متعدد دینی می‌توان گفت که هیچ نعمتی گواراتر از امنیت نیست.

,

آنچه در زندگی فردی و موقعیت اجتماعی، مایه و سرمایه قوام کارها و سامان یافتن امور است، امنیت و آسایش است واگر فکر، آشفته باشد، زندگی ناگوار است لذا اگر زندگی، آشفته و به هم ریخته باشد، لذت حیات اجتماعی چشیده نمی‌شود و اگر جامعه، ناامن و دچار آشوب باشد، نه قانون قابل اجراست، نه حکومت می تواند استحکام داشته باشد، نه حقوق افراد، قابل تأمین است و نه ثبات، بستر جریان سالم امور سازندگی‌ها و تلاش‌های فرهنگی خواهد بود!

,

جنگ و فتنه، یک جامعه را ناامن می‌سازد و تخریب و توطئه، آرامش را از مردم می‌گیرد لذا در جامعه ناامن، دین و قانون هم مجال تحقق و اجرا نمی‌یابد، افراد هم به انجام وظایف دینی توانا نیستند و زندگی‌ها تلخ و غیر قابل تحمل می‌شود.

,

امنیت نیز همچون تندرستی، از نعمت‌هایی است که تا هست، قدرش ناشناخته است و هنگامه بروز فتنه‌ها و آشوب‌هاست که ارزش نعمت امنیت، آشکار می‌شود.

,

باید به این مهم توجه کرد که برقراری امنیت پایدار موجود در کردستان امری ساده و پیش پا افتاده نبوده و برای تحقق این مهم هزاران نفر جان و مال خود را فدا کرده‌اند و مردم کردستان مجاهدت‌هایی به خرج داده‌اند که برای همیشه تاریخ به ثبت رسیده است.

,

 در این بازه زمانی که توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان علیه مردم ایران به ویژه مردم مرزدار کردستان گسترش پیدا کرده است و نقشه‌های شوم دشمنان روز به روز پیچیده‌تر می‌شود می‌طلبد که مردم بیش از هر زمانی از امنیت پایدار منطقه حراست نمایند چرا که آینده روشن و حرکت در مسیر توسعه کردستان در گرو امنیت بوده و بدون امنیت نمی‌توان به تحقق هیچ تحولی امید داشت.

,

طی چند سال اخیر به دلیل وجود امنیت پایدار و ستودنی در منطقه شاهد نوعی بی‌مبالاتی نسبت به حفاظت از این نعمت بزرگ الهی هستیم و می‌توان گفت نوعی بی‌توجهی از سوی مردم و مسئولان کردستانی به مبحث امنیت و خادمان این عرصه صورت گرفته و می‌گیرد که در این راستا می‌توان به کم‌توجهی مردم و مسئولان به رشادت‌های 3 شهید برومند کردستانی در اردیبهشت ماه سال99 و در ماه رمضان در شهرستان دیواندره و یک شهید مرزبانی در بانه اشاره کرد که این 4 شهید برومند کردستانی با نثار جان خویش از نعمت امنیت پایدار در منطقه حراست کردند اما رشادت‌های این بزرگواران با کمترین همراهی از سوی مردم، فعالان فرهنگی، هنری، اجتماعی، رسانه‌ای و حتی مدیران و مسئولان اجرایی مواجه شد و این امر را در اذهان متبلور کرد که دفاع از جان و مال مردم توسط خادمان عرصه امنیت به نوعی وظیفه ذاتی برای این بزرگواران تبدیل شده است و نباید قدردان آنان بود.

,

این تفکر القایی که به دلیل موج گسترده هجمه‌های فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان و بدخواهان در بین طیف گسترده مردم و مسئولان در استان کردستان و حتی سایر استان‌های مرزی کشور در حال گسترش است آسیبی جدی است که باید با حساسیت هرچه بیشتر به آن نگریست و می‌طلبد که مسئولان و متولیان حوزه فرهنگی، امنیتی، اجتماعی و اطلاع‌رسانی استان به چاره‌جویی برای آن بپردازند چرا که هرگونه کم‌کاری در این عرصه آسیب‌هایی جبران ناپذیر را به دنبال خواهد داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه