اخبار داغ

روحانی در تماس تلفنی امیر قطر:

آمریکا برای نفتکش‌های ایران مشکل ایجاد کند، اقدام متقابل می‌کنیم/ امیدواریم آمریکایی‌ها دست به خطا نزنند

آمریکا برای نفتکش‌های ایران مشکل ایجاد کند، اقدام متقابل می‌کنیم/ امیدواریم آمریکایی‌ها دست به خطا نزنند
رئیس‌جمهور گفت: اگر نفتکش‌های ما در دریای کارائیب یا در هر کجا از جهان از سوی آمریکایی‌ها دچار مشکل شوند متقابلاً برای آنها مشکل بوجود خواهد آمد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حسن روحانی روز شنبه در تماس تلفنی امیر قطر با ایشان با تاکید بر توسعه و تعمیق روابط دو کشور در همه زمینه‌ها بویژه روابط اقتصادی و تجاری، افزود: به رغم شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا روابط اقتصادی دو کشور در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی و مراقبتی باید مجدداً فعال شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد که برگزاری هرچه سریع‌تر کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور راهگشای سرعت تعاملات تهران – دوحه و رفع موانع باشد و انتقال کالاها از طریق بنادر دو کشور بتدریج فعال و پروازهای خطوط هوایی دو کشور از سر گرفته شود.

,

روحانی با اشاره به میزبانی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال، برای ارائه هرگونه کمک از سوی ایران به این کشور برای میزبانی هر چه بهتر قطر اعلام آمادگی کرد و افزود: در این زمینه ایران هم آماده است در زیرساخت‌ها و تأمین نیازمندی‌های مورد نظر حضور داشته باشد.

,

رئیس جمهور در بخش دیگری از گفت وگوی خود با امیر قطر با تاکید بر اینکه امنیت منطقه برای ما بسیار مهم است، گفت: با توجه به برخی اقدامات آمریکا در نقاط مختلف جهان شرایط غیر قابل قبولی بوجود آورده اما به هیچ عنوان ما آغازگر تشدید تنش و درگیری نخواهیم بود.

,

روحانی با اشاره به برخی تحرکات آمریکایی‌ها در منطقه دریای کارائیب، خاطرنشان کرد: اگر نفتکش‌های ما در دریای کارائیب یا در هر کجا از جهان از سوی آمریکایی‌ها دچار مشکل شوند متقابلاً برای آنها مشکل بوجود خواهد آمد.

,

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ایران هیچگاه آغاز گر درگیری نخواهد بود افزود: ما همواره حق مشروع دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی و تأمین منافع ملی را برای خود قائل هستیم و امیدواریم آمریکایی‌ها دست به خطا نزنند.

,

روحانی تاکید کرد: شرایط امروز جهان را شرایط ویژه همکاری مشترک می‌بینیم بویژه با شیوع این بیماری اما متأسفانه ایالات متحده آمریکا تصمیمات ناصحیح و رفتارهای غیر انسانی خود را ادامه می‌دهد.

,

رئیس جمهور تصریح کرد: همچون گذشته تاکید می‌کنیم که امنیت منطقه ما بویژه امنیت دریایی در منطقه توسط کشورهای منطقه تأمین می‌شود و همیشه اعلام آمادگی کرده ایم که با کشورهای همسایه آماده همکاری بیشتری هستیم و امروز هم بر این نظر تاکید می‌کنیم.

,

روحانی با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر به دولت و مردم قطر، ابراز امیدواری کرد که روابط و همکاری‌های دو کشور بیش از پیش توسعه یابد.

,

امیر قطر نیز در این تماس تلفنی با تبریک عید سعید فطر به دولت و ملت ایران توسعه روابط با ایران را در همه زمینه‌ها مورد تاکید قرار داد و گفت: درمورد روابط اقتصادی بین دو کشور به شخصه اهتمام ویژه ای قائل هستم و این موضوع در اولویت برنامه‌های قطر است.

,

«شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» ابراز امیدواری کرد که با برگزاری نشست مشترک اقتصادی دو کشور، روابط اقتصادی و تجاری ایران و قطر بیش از پیش توسعه یابد.

,

امیر قطر همچنین تاکید کرد: موضع قاطع قطر این است که امنیت منطقه باید با همکاری تمامی کشورهای منطقه حاصل شود و ما به عنوان کشورهای منطقه برای تأمین امنیت گذرگاه‌های آبی منطقه باید با یکدیگر همکاری کنیم.

,

شیخ تمیم افزود: ما مخالف هرگونه تنش هستیم و برای کاهش تنش‌ها تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه