اخبار داغ

کارشناس مسائل خانواده عنوان کرد؛

مدعیان قصاص قاتل رومینا چرادر مقابل سقط جنین های نامشروع سکوت کردند

مدعیان قصاص قاتل رومینا چرادر مقابل سقط جنین های نامشروع سکوت کردند
راضیه سلیمانی گفت: افرادی که معتقدند قاتل دختر ۱۳ ساله را باید قصاص کرد ، خودشان به اصل قصاص پای بند هستند و قبلا این مسئله را از دین مبین اسلام مورد نکوهش قرار نداده اند کسانی که به این قتل واکنش نشان می دهند در مقابل سقط ، جنین های نامشروع در سراسر دنیا و یا سقط جنین به فرض یک تشخیص انسانی هم چنین ادعایی دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ راضیه سلیمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا بندرعباس در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: وقتی انسانی تحت لوای دین مبین اسلام به عنوان مسلمان زندگی می کند، باید از احکامی که در خصوص فرد یا جامعه وجود دارداطاعت کند اما عده ای قسمتی از دین را قبول دارند و قسمت دیگر را منکر می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی افزود: اسلامی که با خواندن یک جمله زن را به مرد محرم و ناپمحرم می کند در صورت نخواندن همان جمله ،ارتباط زن و مرد را محکوم می کند احکامی برای قصاص قرار داده است که اگر پدری فرزند خود را کشت چه حکمی دارد.

,

مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا بندرعباس گفت: در زمینه بیماری کرونا ، حتی رهبر انقلاب ،مسایل مربوط به پزشکی را به ستاد ملی کرونا موکول کردند و بسیاری از مراسمات دینی تعطیل شد پس به جا هست که  در هر زمینه باید به متخصص آن حوزه مراجعه کرد تا دچار مشکل و هرج و مرج نشویم.

,

سلیمانی عنوان کرد: ابتدا این سوال وجود دارد آیا افرادی که معتقدند قاتل دختر ۱۳ ساله را باید قصاص کرد خودشان به اصل قصاص پای بند هستند و قبلا این مسئله را از دین مبین اسلام مورد نکوهش قرار نداده اند کسانی که به این قتل واکنش نشان می دهند در مقابل سقط جنین های نامشروع در سراسر دنیا و یا سقط جنین به فرض یک تشخیص انسانی هم چنین ادعایی دارند قاتل جنین ها باید قصاص گردد به راستی پاسخگوی تجاوز به عنف در جوامع انسانی کیست کدام شخص را باید قصاص کرد.

,

کارشناس مسائل خانواده در ادامه بیان کرد: راهکار جلوگیری از چنین مسائلی ،ازدواج زودهنگام برای افرادی که نیاز به ازدواج دارند  توصیه می شود ازدواج بهنگام برای دیگر افراد جامعه است.

,

وی افزود: وقتی سخنان خطیبان دینی ما که ازدواج فرزندان در سن دبیرستان و دادن خرجی توسط والدین آنان به سخره گرفته می شود مشکلات این چنینی بروز می کند.

,

سلیمانی تصریح کرد: طغیان نیازهای جنسی فرزندان که از طریق وجود ماهواره ها و ارتباطات ناسالم فضای مجازی  و نادیده گرفتن آن باعث رخ دادن آسیب شده البته سختگیری بی علت خانواده ها و تفکر سنتی هم آسیب زننده است و فرزندان را باید برای زمان خودشان تربیت کنیم نشر فرهنگ کظم غیظ  و حلم در جامعه  بسیار راهگشا است.

,

کارشناس مسائل خانواده تصریح کرد: فیلم هایی که با بودجه بیت المال تولید شده چقدر در ترویج فرهنگ ازدواج سالم صورت گرفته است و در مقابل فیلم هایی که بعضااجازه پخش داده شده چقدر ترویج خشونت و جنایت را به همراه داشته است.

,

وی خاطرنشان کرد: افکار عمومی چقدر دختری که به قتل رسیده است  را بدون خطا می داند .تشکیل تیم خلاف به همراه پسری که با او فرار کرده بود ،  و اقدام به سرقت ده ها بار از خانواده ها  را چه کسی پاسخ می دهد. دادخواهی مومنان آسیب دیده از جریان رومینا اشرافی  را کدام ندای حق طلبی سر داده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه