اخبار داغ

افزایش ۹۰ میلیون متر مکعبی حجم آب دریاچه ارومیه

افزایش ۹۰ میلیون متر مکعبی حجم آب دریاچه ارومیه
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت:اکنون تراز دریاچه ارومیه به یک‌هزار و ۲۷۱ متر و ۹۰ سانتی‌متر رسیده و افزایش تراز این دریاچه همچنان ادامه می‌یابد و به احتمال زیاد تا آغاز فصل گرما به یک‌هزار و ۲۷۲ متر خواهد رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیدین رحمانی در گفت‌وگویی با بیان اینکه تراز دریاچه در مقایسه با سال گذشته سه سانتی‌متر افزایش دارد اظهار داشت: با توجه به کاهش بارش در حوضه، این رقم بسیار مناسبی است و  آب دریاچه به بیش از پنج میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی ادامه داد: حجم آب دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته ۹۰ میلیون مترمکعب افزایش دارد و وسعت دریاچه بر اساس آخرین پایش در مقایسه با سال گذشته ۲۳ کیلومترمربع افزایش یافته و به سه هزار و ۲۳۹ کیلومترمربع رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: ۲۷ راهکار و ۱۲ پروژه سخت افزاری در ۷۲ ماهی که احیای دریاچه شکل عملیاتی به خود گرفته موجب شده تا دریاچه به تثبیت برسد.

رحمانی بیان کرد: طرح انتقال زاب، تصفیه خانه تبریز، تصفیه خانه ارومیه، شبکه فرعی آبیاری و زهکشی پایاب سد مهاباد، طرح ۴۰ روستا،چهل اقدام، شبکه فرعی آبیاری و زهکشی زرینه رود، لایروبی رودخانه ها، سر دهانه سازی انهار، مرمت و بازسازی تاسیسات آبی در دست بهره برداری، تکمیل و تجهیز سازه های اندازه گیری، اجرای پروژه های زراعت و باغبانی و طرح های کنترل گرد و غبار را ۱۲ پروژه سخت افزاری برای احیای دریاچه ارومیه است.

وی خاطرنشان کرد: تسریع در روند جابجایی و تعیین وضعیت دو روستای در محدوده سد کانی سیب ضروری است.

انتهای پیام/ا

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه