اخبار داغ

در پی انتقادات مدیر ارشد استان در خصوص آشفتگی بازار مسکن؛

آقای استاندار آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟

آقای استاندار آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟
آقای استاندار چه کسی یا دستگاهی باید مسئول ساماندهی به این وضعیت بلبشوی مسکن همدان باشد؟ شهردار؟ شورای شهر؟ یا شما!؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ سید سعید شاهرخی، استاندار همدان در جلسه با مجمع عمومی انجمن فرهنگی ثارالله همدان در خصوص گرانی مسکن، عملکرد شهرداری و شورای شهر اظهاراتی داشته که باز خوانی و تبیین آن بی شک می تواند گره گشای مشکلات استان و علی الخصوص حوزه مدیریت شهری و گرانی مسکن باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

ماجرا از اینجا شروع می شود که برخی از اعضای انجمن به مدیریت استاندار در رابطه با مدیریت شهری و گرانی مسکن انتقاد می کنند و از افزایش نجومی قیمت ملک و مسکن سخن به میان می آورند.

,

استاندار در پاسخ به اعضای انجمن با بیان اینکه مشکلات موجود در طرح جامع شهری یکی از عوامل گرانی مسکن است، می گوید: یکی دیگر از دلایل  گرانی مسکن طولانی شدن فرایند صدور پروانه است چراکه افزایش تعرفه عوارض سبب گرانی مسکن می‌شود  چون مردم توانایی پرداخت آن را ندارند.

,

شاهرخی در ادامه جلسه مذکور اضافه می کند: چند وقت پیش به معاون عمرانی خود گفتم اگر این‌ها نمی‌توانند کار انجام دهند، بگویند تا خودمان چند طرح بزرگ را انجام دهیم. از وضع مدیریت شهر ناراضی‌ام و لازم است شورا و شهردار هم از برخی حاشیه‌ها که به مدیریت شهر آسیب می‌زند پرهیز کنند و اگر مسئولان و متولیان شهر نمی‌توانند گرانی مسکن را حل کنند بگویند تا ما ورود کنیم.

,

خب! مسئله چیست که استاندار به اعضای شورا انتقاد وارد می کند و از مدیریت شهری رضایت ندارد؟

,

آیا در گرانی مسکن که در سراسر کشور بی داد می کند فقط شهرداری با سیاست های غلط، بوروکراسی های اداری و نگاه در آمدزایی به شهر و شهروندان مقصر است؟

,

آیا در این وضعیتی که در برخی مناطق قیمت مسکن نجومی و غیر قابل باور شده فقط باید به شهرداری انتقاد کنیم، نقش نمایندگان استان و شهر در این وضعیت چیست؟ آیا شما در این چند سال که بازار مسکن در نابسامانی است قدمی برای ثبات و کنترل آن برداشتید یا خیر؟

,

آقای استاندار نقش خود دولتمردان تدبیر امید در ایجاد آشفتگی بازار مسکن استان چیست؟

,

چه کسی باید بر بازار مسکن که محل سودجویی و کسب سود های بادآورده آنهم در یک روز توسط دلالان و بنگاه های ملکی است نظارت داشته باشد؟

,

آقای استاندار در حالیکه به گفته کارشناسان حوزه مسکن سالانه باید یک میلیون مسکن در کشور ساخته شود تا بتواند پاسخگوی تقاضای مردم باشد اما سوال ایجاست چه تعداد مسکن توسط دولت تدبیرتان در استان ساخته شده است؟

,

خب آیا طبیعی نیست وقتی تقاضا برای مسکن زیاد است، نداشتن مسکن برای عرضه خود به خود باعث افزایش قیمت شود؟

,

آقای استاندار چه کسی یا دستگاهی باید مسئول ساماندهی به این وضعیت بلبشوی مسکن همدان باشد؟ شهردار؟ شورای شهر؟ یا شما!؟

,

چه کسی باید تقاضای خارج از استان برای خرید و اجاره را مدیریت کند؛ چرا باید شهروندان تهرانی و یا خوزستانی برای خرید و اجاره  به راحتی بتوانند معامله کنند اما شهروندان همدانی در رویای داشتن مسکن باشند؟

,

آقای استاندار خبردارید بسیاری از شهروندان دیگر توان خرید مسکن در شهر همدان را ندارند و برای داشتن یک سرپناهی به شهرستان رجوع می کنند؟

,

آیا محدودیت های زمین و حصار کشیدن دور تا دور همدان، عدم ساخت و ساز مسکن مهر که به گفته دولت تدبیر امید مزخرف بود، باعث افزایش قیمت مسکن نشده است؟

,

چرا خبری از مسکن ملی به صورت شفاف و واضح نیست، تا کی باید برای ساخت یک مسکن در قطعه زمینی مرحله به مرحله پیش رفت؟ آیا این مدل سیاستگذاری و حرکت برای اتلاف وقت و پایان عمر دولت دوازدهم نیست؟

,

آقای استاندار مسکن و شهرسازی کجای این حلقه مفقوده مدیریت شهری است؟ چرا و چه کسانی باعث شدند تا مسکن مهر تعطیل شود اما هیچ طرح عملی برای جایگزینی آن نباشد؟

,

آقای استاندار شما بعنوان مدیر ارشد استان چرا از متولیان حوزه مسکن برای قیمت گذاری عادلانه در مناطق مختلف از اعتمادیه و هنرستان تا خدر و اسلامشهر و دیزج پرسش نکردید؟

,

آقای استاندار یا از وضعیت بی ثباتی بازار مسکن خبر داشتید و قدمی برای نظارت، کنترل و قیمت گذاری آن برنداشتید یا خبر دار نبودید که مسکن برای مردم و بخصوص جوانان رویایی دست نیافتنی شده است؟

,

آقای استاندار از افزایش بنگاه های املاک و عدم نظارت بر آن ها خبر دارید؟ آیا از خود پرسیده اید که چرا بنگاه های املاک رشد جهشی داشتند و بدون ضابطه اقدام به بالابردن قیمت ها می کنند؟

,

آیا از شهردار و شورای شهر پرسیده اید که چرا به ماده صد نگاه درآمدزایی دارید و پروسه های اداری برای ساخت و ساز طولانی است؟

,

اقای استاندار آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟

,

امیرحسین حسینی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه